دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
آیت‌الله مؤمن:

کدخدایی انصافا مرد صدق و امانت بود

کدخدایی سرسوزنی خلاف نظر شورای نگهبان سخن نمی‌گفت
شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۲۸
کد مطلب: 311481
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: آقای کدخدایی در سمت سخنگویی، انصافاً مرد "صدق" و "امانت" بود و با کمال دقت به مطالب شورای نگهبان توجه و آنچه را که نظر شورای نگهبان بود مطرح می‌کرد.
به گزارش جهان، آیت‌الله محمد مؤمن عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با تسنیم در مورد شخصیت عباسعلی کدخدایی عضو حقوقدان و سخنگوی سابق شورای نگهبان گفت: آقای کدخدایی در ۲ دوره‌ای که عضو حقوقدان شورای نگهبان بود، انسان وارسته و شایسته‌ای بود که نسبت به مصوبه مجلس و اصول قانون اساسی دقت نظر را اعمال می‌کرد و بعد از دقت نظر آنچه را که تشخیص می‌داد اعلام می‌کرد و با دقت و تیزبینی خوبی به این مسائل توجه می‌کرد و رأی می‌داد. این ارزش حقوقدانی آقای کدخدایی به عنوان یک حقوقدان بود.

وی در مورد جایگاه کدخدایی در تصدی سخنگویی شورای نگهبان نیز اظهار داشت: کسی که سخنگوی شورای نگهبان می‌شود، باید به گونه‌ای باشد که نسبت به آنچه که در شورای نگهبان نفی یا اثبات، رد یا تأیید می‌کند بداند که شورای نگهبان چه گفته است و سخنگوی صحیح این است که واقعا امین باشد.

به گفته عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، سخنگوی شورای نگهبان باید درک و فهمی داشته باشد که خوب نظر شورای نگهبان را بفهمد و بعد همانی را که شورای نگهبان را گفته منتقل کند و نه یک کلمه کم بگذارد که نظر شورا را نگفته باشد و نه یک کلمه اضافه کند که خلاف نظر شورا باشد.

آیت‌الله مؤمن ادامه داد: آقای کدخدایی در سمت سخنگویی، انصافاً مرد "صدق" و "امانت" بود و با کمال دقت به مطالب شورای نگهبان توجه و آنچه را که نظر شورای نگهبان بود مطرح می‌کرد.

وی افزود: آقای کدخدایی آدمی بود که سر سوزنی آنچه را که خلاف نظر شورای نگهبان بود نمی‌گفت و امیدواریم اگر خداوند توفیق بدهد هم بتوانیم سمت سخنگویی شورای نگهبان را برای آقای کدخدایی داشته باشیم و هم اینکه وی به عنوان "امین" نسبت به امور مالی شورای نگهبان باز هم انجام وظیفه کند، زیرا ما جز "صفا"، "صدق" و "تقوا" از کدخدایی چیز دیگری ندیدیم و امیدواریم شورای نگهبان بتواند بیشتر از وی استفاده کند. امیدواریم آقای کدخدایی و همه کسانی که کار را درست انجام می‌دهند، مشمول عنایات ویژه حضرت ولی عصر (عج) باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *