دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
۱

بررسی لایحه «تامین امنیت زنان» در دولت

شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۳۹
کد مطلب: 311463
معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری با اشاره به اینکه در اولین جلسه کمیسیون لوایح دولت یازدهم، بررسی لایحه تامین امنیت زنان آغاز شد، گفت: در این جلسه کلیات این لایحه مطرح شد و از سوی اعضا مورد بررسی قرار گرفت.
به گزارش جهان، مریم مجتهدزاده در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این خبراظهارکرد: در پایان این جلسه مقرر شد که کارگروهی متشکل از نماینده قوه قضاییه، وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کشور، دادگستری، معاونت حقوقی ریاست جمهوری و نماینده سازمان بهزیستی این لایحه را بررسی کنند و پس از اخذ نظرات کارشناسی و جمع‌بندی، این لایحه بار دیگر به کمیسیون لوایح دولت ارائه شود.

وی درباره مدت زمان لازم برای تصویب لایحه تامین امنیت زنان، اظهار کرد: با توجه به زیاد بودن بندهای این لایحه (۸۲ بند) و امکان همپوشانی آن با برخی از قوانین کشوری، لازم است کار کارشناسی دقیقی روی آن انجام شود، بنابراین روند بررسی و تصویب این لایحه دست‌کم یک سال و نیم به طول می‌انجامد.

به گزارش ایسنا، لایحه «تامین امنیت زنان» با اهداف تحکیم و تقویت نظام خانواده و تامین حقوق و امنیت زنان، دو رویکرد اصلی حمایت از زنان قربانی و در معرض خشونت و پیشگیری از خشونت علیه زنان را دنبال می‌کند. این لایحه در پنج فصل تنظیم شده که به کلیات و مفاهیم، جرایم و مجازات‌ها، آیین دادرسی، تشکیلات و تدابیر حمایتی و پیشگیرانه و سایر مقررات می‌پردازند. این لایحه اواخر آبان ماه سال گذشته در کارگروه حقوقی معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری بازبینی نهایی و برای تصویب به هیات دولت ارسال شده بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


دولت باید این را هم در نظر بگیرد که مقدمه بسیاری از خشونت ها علیه زنان برخی از خود زنان هستند که با وضع تحریک آمیزی بیرون می آیند و سبب تحریک جنسی و در نتیجه سبب خشونت می شوند و نباید یک طرفه قضاوت کنند که عملا طرحشان غیر ممکن است.

شهید مطهری در کتاب نظام حقوق زن در اسلام به این مسائل پرداخته که مسئولین مربوطه لازم است آن را کامل بخوانند.