سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۱۹
۵۱

آقای روحانی! کلید بود یا سوئیچ بولدوزر‌؟!/ کار از «داس» گذشته

وزرایی که توبه کردند
سه شنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۰۰:۱۶
کد مطلب: 310508
تعدادی از وزیران کابینه آقای دکتر روحانی حضور خود در کابینه را مدیون، اعلام برائت از فتنه 88، اعتراف به دروغ بودن ادعای تقلب، تأکید بر پاسداشت اصل ولایت فقیه و قانون اساسی و حسن ظن و پذیرش عذر تقصیر آنان از سوی اکثریت نمایندگان مجلس شورای اسلامی هستند.
آقای روحانی! کلید بود یا سوئیچ بولدوزر‌؟!/ کار از «داس» گذشته
به گزارش جهان، حسین شریعتمداری در کیهان نوشت:
آقای دکتر روحانی رئیس جمهور محترم کشورمان در اولین کنفرانس‌خبری خود که بعد از انتخاب به ریاست جمهوری و با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی برگزار شده بود، مواضع درخور تقدیری اتخاذ کرد. ایشان از یکسو بر سیاست‌های کلان و رسماً اعلام شده نظام در عرصه‌های بین‌المللی تأکید ورزید که ابراز ناامیدی دشمنان بیرونی را در‌پی داشت و از سوی دیگر تلاش روزنامه‌های زنجیره‌ای برای مصادره رأی‌خود به حساب مدعیان اصلاحات را ناکام گذاشت که عصبانیت اصحاب‌فتنه را به دنبال داشت.

آقای روحانی در همان کنفرانس خبری و در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران که پرسیده بود؛ آیا مجریان و مسئولان دولت پیشین را درو خواهید کرد؟ گفته بود؛ «دولت آینده،‌دولت کارآمدی و شایسته‌سالاری است و از همه عزیزان و مدیرانی که هشت سال کار و تلاش کردند و شایسته هستند استفاده می‌کنیم و در مقابل آنها تواضع می‌کنم» آقای روحانی در ادامه تأکید کرده بود «ما گفتیم کلید داریم، نگفتیم داس داریم». این اظهارنظر رئیس جمهور که آمیزه‌ای از مزاح نیز در آن بود، بازتاب گسترده‌ای یافت و حکایت از آن داشت که آقای روحانی در گزینش اعضای کابینه و یاران و همکاران خود بر «شایسته‌سالاری» تکیه دارد و از انتخاب ناشایسته‌ها و بی‌صلاحیت‌ها اجتناب خواهد کرد. اما، حضور برخی از اصحاب فتنه آمریکایی- اسرائیلی 88 در فهرست وزیران پیشنهادی ایشان به مجلس شورای اسلامی، این برداشت را که جناب روحانی بر شایسته‌سالاری تکیه دارد، با تردیدهای جدی روبرو کرده و در حد و اندازه یک شعار بی‌پشتوانه تنزل داد. ولی بعد از آن که وزرای پیشنهادی-بدون استثناء- در معرفی خود به نمایندگان مجلس، از فتنه‌88 اعلام برائت کردند، بر دروغ بودن ادعای تقلب تأکید ورزیدند و از تعهد خود نسبت به رهبر معظم انقلاب و قانون اساسی سخن گفتند، این امیدواری در میان نمایندگان مجلس شکل گرفت که آنان از گناه بزرگ حضور در فتنه آمریکایی- اسرائیلی 88 پشیمان شده و توبه کرده‌اند و قصد دارند با حضور فعال خود در چرخه تعریف شده اسلام و انقلاب و نظام، جبران مافات کنند. توبه از آن جرم بزرگ اگرچه به تنهایی نمی‌توانست مجوز حضور آنان در دولت جدید باشد، ولی نمایندگان مردم- به هر علت که بحث جداگانه‌ای می‌طلبد- عذر تعدادی از آنها را پذیرفتند و به آنان رأی اعتماد دادند که امید است این حسن ظن نمایندگان مردم را پاس بدارند و البته 3 تن از وزرای پیشنهادی نیز نتوانستند از مجلس رأی اعتماد بگیرند.

تا اینجا، می‌توان گفت که تعدادی از وزیران کابینه آقای دکتر روحانی حضور خود در کابینه را مدیون، اعلام برائت از فتنه 88، اعتراف به دروغ بودن ادعای تقلب، تأکید بر پاسداشت اصل ولایت فقیه و قانون اساسی و حسن ظن و پذیرش عذر تقصیر آنان از سوی اکثریت نمایندگان مجلس شورای اسلامی هستند، آیا غیر از این است؟!

همین جا و با عرض پوزش باید گفت شعار «اعتدال» هندوانه دربسته است که تا شکافته نشود نمی‌توان درباره محتوای آن قضاوت کرد. مگر «اصلاحات» شعار بدی بود؟! ولی در عمل به وطن‌فروشی و خروج از حاکمیت شماری از مدعیان اصلاحات انجامید و آقای خاتمی تازه در اواخر دوران ریاست جمهوری خود پیشنهاد کرده بود که «اصلاحات» نیاز به تعریف دارد! آیا قرار است شعار «اعتدال» به سرنوشت شعار «اصلاحات» دچار شود؟ پاسخ این سؤال را باید ابتدا در میدان عمل دید و سپس درباره آن قضاوت کرد. بنابراین بدیهی است که برخلاف آنچه این روزها مدعیان اصلاحات و برخی از اطرافیان رئیس جمهور محترم ادعا می‌کنند شعار سربسته و تعریف نشده «اعتدال» انگیزه و علت رأی اعتماد نمایندگان مردم به تعدادی از وزرای پیشنهادی نبوده است و دقیقاً به همین علت بود که جناب روحانی و وزرای پیشنهادی ایشان در کنار شعار اعتدال و به پیوست آن، بر برائت از فتنه 88، اعتراف به دروغ بودن تقلب و پایبندی به قانون اساسی تأکید می‌ورزیدند. از این روی بدون کمترین ابهام و تردیدی می‌توان نتیجه گرفت که منظور آقای روحانی از «اعتدال» هر چه باشد، برائت از فتنه‌گران اصلی‌ترین محور آن است.

اکنون باید گفت؛ اگر رأی مردم را آنگونه که رهبر معظم انقلاب تأکید فرمودند، «حق‌الناس» بدانیم- که هست- و بی‌توجهی به آن را گناهی نابخشودنی و خیانت تلقی کنیم - که چنین است- این «حق‌الناس» منحصر به زمان شمارش آراء نیست، بلکه کسانی که با رأی مردم، یعنی همان «حق‌الناس» بر کرسی‌های مسئولیت تکیه زده‌اند نیز موظف به حفظ امانت مردم و پاسداری از حق‌الناس خواهند بود. اما، از سوی دیگر، جناب روحانی و اعضای کابینه ایشان در جریان اخذ رأی اعتماد مجلس از مرزبندی با فتنه‌گران و برائت از آنها با عنوان «پیام مردم» یعنی همان «حق‌الناس» یاد کرده‌اند و اگر چنین نبود، آنهمه اصرار و تأکید بر برائت از فتنه آمریکایی- اسرائیلی 88 برای چه بود؟! با این حساب که نه پیچیده است و نه پنهان، به کارگیری اصحاب فتنه در کابینه، آن هم در پست‌های کلیدی، ضمن آن که صداقت آقایان را در اظهارات رسماً اعلام شده آنان با تردیدهای جدی روبرو می‌کند، امانت‌داری و التزام عملی و نظری آنها به حفاظت از «حق‌الناس» را هم زیر سؤال می‌برد و این پرسش منطقی را در اذهان پدید می‌آورد که آیا آن همه اعلام برائت از فتنه‌گران و تأکید بر اعتدال و شایسته‌سالاری فقط برای کسب رأی اعتماد از مجلس بود؟!

در برخی از عزل و نصب‌های دولت نوپای آقای روحانی نه فقط سمت و سویی از «شایسته‌سالاری»، «اعتدال» و مخصوصاً برائت و مرزبندی با فتنه آمریکایی- اسرائیلی 88 دیده نمی‌شود، بلکه این تلقی را پدید می‌آورد که گویی جماعتی از اصحاب فتنه و افراد بدسابقه و بدنام را برای حمله به شایستگان و انتقام از کسانی که در مقابل فتنه 88 ایستاده بودند، سازماندهی کرده و به میدان آورده‌اند!

در این باره اگرچه گفتنی‌هایی هست که برای مردم شنیدنی است و شاید برای شخص رئیس جمهور محترم نیز قابل شنیدن باشد! و به آن خواهیم پرداخت ولی به مصداق «مشتی که نمونه خروار» است می‌توان از انتصاب سرپرست وزارت علوم یاد کرد. ایشان به گواهی اسناد مکتوب و فیلم‌های موجود از اصحاب فتنه 88 بوده است و این واقعیت تلخ از نگاه رئیس جمهور محترم نیز پنهان نبوده و نیست تا آنجا که به همین علت از معرفی وی در فهرست وزرای پیشنهادی اجتناب ورزیدند. اما، چرا ایشان را به سرپرستی وزارت علوم - با توجه به اهمیت ویژه آن- منصوب کرده‌اند؟! آیا این انتصاب دهن‌کجی به مردم و ضایع کردن حق‌الناس نیست؟! سرپرست کنونی وزارت علوم که به نظر می‌رسد مأموریت جاده‌صاف‌کنی و ریل‌گذاری این وزارتخانه حساس به نفع فتنه‌گران را برعهده دارد، این روزها با عجله و شتاب فراوان به عزل و نصب‌های سؤال‌برانگیز و تغییرات غیرقابل توجیه و غیرعلمی در وزارتخانه تحت‌ سرپرستی خود مشغول است. به عنوان نمونه و فقط به عنوان نمونه، دیروز، یعنی در یک روز تعطیل رسمی حجت‌الاسلام دکتر شریعتی را از ریاست دانشگاه علامه عزل کرد و چند روز قبل در اقدامی مشابه و غیرمنتظره و با یک تماس تلفنی کوتاه رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان را نیز برکنار کرده بود و همچنین با اتخاذ یک تصمیم بی‌جا و اعتراض‌آفرین، دانشجویان بورسیه را از حق قانونی خود محروم کرد... و اقدامات مشابه دیگری از همین دست. آیا مردم، اساتید دانشگاه، دانشجویان و نمایندگان مجلس حق ندارند از رئیس جمهور محترم درباره انگیزه و علت اینگونه اقدامات سؤال کنند؟! مثلاً؛ عزل حجت‌الاسلام‌ والمسلمین دکتر شریعتی با چه انگیزه‌ای صورت پذیرفته است؟ آنچه همگان از ایشان می‌شناسند و همه شواهد نیز گواه آن بوده و در دسترس و قابل بررسی است، شخصیت علمی برجسته دکتر شریعتی، تلاش بی‌وقفه ایشان برای گسترش دامنه علم‌آموزی و پیشرفت‌های علمی، تأکید بر آموزه‌های اسلامی و انقلابی و ایستادگی ایشان در مقابل فتنه آمریکایی- اسرائیلی 88 و روشنگری درباره آن خیانت بزرگ است. اگر سرپرست وزارت علوم و یا جناب رئیس جمهور محترم خصوصیت دیگری در ایشان سراغ دارند که باعث عزل وی شده است، چرا اعلام نمی‌کنند؟ و اگر عزل ایشان تنها به‌خاطر ویژگی‌های یاد شده است که...؟!

و بالاخره، این روزها برخی از جماعت یاد شده و پست و مقام یافته، چنان به قلع و قمع این و آن مشغولند که باید از جناب روحانی پرسید، آن کلید کذایی که در تبلیغات ریاست جمهوری به مردم نشان دادید و بعدها نیز بارها به آن اشاره فرمودید، کلید حل مشکلات بود یا سوئیچ‌‌بولدوزر؟! چرا که کار از «داس» و امثال آن گذشته است!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
آقای شریعتمداری، اسلام هم از افراط لطمه میخورد هم از تفریط....
نميشه توقع داشت همه بمانند تو اين همه دانشگاه حتي دولت جديد اجازه برداشتن چندتا رييس هم نداره؟
یاسر
اقا از همان روز اول معلوم بود اقای روحانی با پنبه میخواد سر ببره این اقای توفیقی وقتی فیلم موجود وی رو در تحصن سال 88 دیدیم و با چه التهابی و عقده ای علیه نظام حرف میزد که با توجه به اون حرفها قطعا داره انتقام میگیره خدا به داد برسه چه اعتدالی .......... واقا کار از داس و ماس گدشته
Iran, Islamic Republic of
سرپرست وزارت علوم جهت مشغول نمودن اصحاب رسانه منصوب شده است. برای اینکه آقایان با بلدزر کلیه مدیران متعهد و انقلابی را بدون اینکه سر و صدایی در رسانه ها ایجاد شود، بیرون کرده و مدیران ارشد سازمان ها را از گروه های وابسته به هاشمی منصوب کنند!
من اگه جای مجلس بودم به دهنکجی روحانی پاسخ محکمی میدادم. مجلس به گزینه خوش خیم وزارت علوم رای نداد، روحانی یه گزینه بدخیم رو گذاشت سرپرست! اگه احمدی نژاد مثلا مشایی رو گذاشته بود وزیر مجلس چکار مکیرد؟
سید مرتضی
Iran, Islamic Republic of
وزیر مجلس چیه دیگه؟
علی
آقای روحانی راست گفته داس نیاوردن چون با داس ساقه رو میزنن ریشه درزمین میمونه.اینها بیل آورده اندکه ازریشه دربیارن!
تازه اولشه چنان درو میکنه که اسمی از اصولگرایی نمونه
همش تقصیر اصولگرایانه
میلاد
Iran, Islamic Republic of
حرف حق...
حسينی
Canada
آقای روحانی اگر میخواهی موفق شوی به حرف حسین شریعتمداری گوش بده
مگر خود آقای روحانی مورد تائید کیهان بوده که انتصاب های وی باشد!
مگر نه همین حسن شریعتمداری در مقاله 23 خرداد، حسن روحانی را کباده کش فتنه گران لقب داد!!!
مساله احترام به رای مردم است، همه باید این مساله را بپذیریم.
شما به رای63درصدی ما احترام گذاشتی که ما به رای 5.7درصدی تو احترام بذاریم؟
بدان که بولدوزربایه دکمه روشن میشه.سوییچ نداره.جهت اطلاع عرض کردم.
France
تغییرات غیر علمی!؟
آقای شریعتی روی منبر از تغییر خود با خبر شدند نه سر کلاس درس! به قول خودشان اهل منبر و پیش نمازی هستند که البته کاری نیکوست لیکن سنخیتی با ریاست یک دانشگاه معظم ندارد... آقای شریعتمداری تشت حضرات دولت نهم و دهم فرو افتاده، سکوت بهتر از هم زدن این معجون است...
کیهان قبلا نسبت به اهداف اصلاح طلبان افراطی برای تصدی وزارتخانه های علوم و آموزش پرورش هشدار داده بود اگه خاطر دوستان باشه. که همینطور هم شد.
این .....ورشکسته به چه پشتوانه ای دارد به منتخب مردم توهین میکند ؟ کلید در دست بهتر است یا شلاق .
محمد
شلاق؟؟؟!!!!
بابا از هر حرفی که نباید به عنوان جواب استفاده کنی!!!!
فعلا داغ کردی
هروقت خنک شدی یه جواب منطقی بده عزیز دل برادر!
m
خیانت ...خیانت...خیانت...
مصطفي
United States
حاج حسين دوست داريم. چشم مايي نوكرتم
Iran, Islamic Republic of
جالب است آقای شریعتمداری از حق الناس گفت
داس تبر منتیل کلنگ...
هرچی هست کلید نیست
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای روحانی

لطفا به کلیه وزیران محترم ابلاغ فرمایید من بعد بابت هر گونه تغییر و جابجایی مدیریتی در وزارت مطبوع هماهنگی و مجوز کار را از آقای شریعتمداری بگیرند.
جهانبخش
حرف حق تلخه نه ، شما که ظرفیت انتقاد را ندارید لطفا ...............
Iran, Islamic Republic of
بابا منظور دکتر! روحانی کلید انبار باروت بوده چرا متوجه نیستید!
احمدی
China
احسنت جناب آقای شریعتمداری. تحلیل بسیار جالبی بود.
این بلایی بود که شما آقایون سر ما آوردید.
حرف دل حزب الله رو زدی حاج حسین
Iran, Islamic Republic of
با اینکه کلیت تحلیل آقای شریعتی رو قبول دارم ولی در مصداق ایشان در ارتباط با حجت الاسلام شریعتی ایراد جدی وارده، همکاری رئیس سابق دانشگاه علامه با طیف انحرافی دولت احمدی نژاد بسیار عیان بوده و دور زدن قوانین و مقررات در دوره ریاست ایشان بسیار صورت گرفته است و تغییر ایشان لازم و ضروری بوده است در خصوص سایر موارد اقدامی آقای توفیقی دوستان باید نظر بدهند.
شربتیان
اگه راست میگن یه جواب منطقی به شریعتمداری بدن.
الان خفه میشن بعد میان جوسازی میکنند که چنین و چنان و مخالفان ما تندرو و افراطی هستند
امید رهگذر
Iran, Islamic Republic of
دارند شماها را تست می کنند تست حساسیت! وقتی داخل مجلس شورای اسلامی، باهنر و دیگران برای زنگنه رای جمع می کنند و بالاخره وزیر شد. بهرمانی حرفهای گنده تر از دهانش می زند، ترکان با بی ادبی تمام به دولت گذشته می تازد، حسن فریدون هم توفیقی را سرپرست می کند، خدایی! اگر دکتر احمدی نژاد این کار را می کرد مجلس چکار می کرد؟ توکلی یقه جر می داد، علی مطهری تکفیرش می کرد، لاریجانی خطبه بر علیه اش می خواند، و هزار تهمت دیگر. اصولگرایان عزیز بدجوری باختید اما نگذارید همه را طرف مقابل ببرد. هنوز زوده بفهمید!
Iran, Islamic Republic of
معلومه شما واسه دانشگاه علامه برنامه داشته ايد و اونجا سنگر مهمي بوده كه اينطور به خاطر فتح شدنش توسط مخالفينتون سوختيد.
Iran, Islamic Republic of
باز هم حاج حسین پته اینا رو ریخت رو آب و رسوا شدند
محمد
Iran, Islamic Republic of
استبداد رای و اشتباه گرفتن دانشگاه با پادگان و ..... علت برکناری ایشان بود.
Iran, Islamic Republic of
آقای شریعتمداری
کمی منصف باشید و بجای بهانه گیری به دولت اعتدال پاسخگوی عملکرد خرابیهای بی حد آقای احمدی نژاد باشید
Iran, Islamic Republic of
باز ام القرا افاضات فرمودند چشم
افرین خدا قوت خیلی زیبا بود
آقای شریعتمداری لطف کنید از طرف مردم حرف نزنید
ايماني
Iran, Islamic Republic of
معني فراجناحي وتحمل مخالف راهم فهميديم!!!
اينهاكه تحمل چندروزه يك پست غيرحساس راهم ندارندچطوردم ازاعتدال وفراجناحي بودن ميزنند
اصلاكجاي اين كابينه فراجناحي بود!!!
كابينه متعلق است به آقاي هاشمي وآنهايي كه با وي هم پيمانند هست
Iran, Islamic Republic of
رییس دانشگاه که سهل است، اینها به آبدارچی دانشگاه هم رحم نخواهند کرد.
فعلاً منتظر گرفتن رأی اعتماد از مجلس هستند.
Iran, Islamic Republic of
نه اینکه تو دوره احمدی نژاد رحم کردن... این حق رئیس جمهور که هرکی رو می خواد انتخاب کنه ...
این از اختیارات رییس جمهور و وزارت علوم است .چرا روزی که اقای احمدی نژاد یک نفر را برداشت و اقای شریعتی را گذاشت مجلس و دانشجویان حق سوال نداشتند
مسعود
اي بابا حاج حسين
تو ديگر چرا اين حرف را ميزني تو که ميداني اين شيخ حسن با اعلام نام وزرايش نشان داد که نه تنها همه حرفهاي روز اولش .... بوده بلکه بيشتر براي ..... نمايندگان مجلس بود تا رايش را بگيرد از آن بدتر دروغ بزرگ آنهم در ابتداي دولتش بود که فقط دو هفته دوام آورد و بر همگان ثابت شد کلماتي چون :
وام دار نيستم ـ به هيچ جناح وابسته نيستم ـ به شخصي بدهکار نيستم و از اين دست حرفها که همش برعکس از آب درآمد
يه چيزي بنويس که اينان بخوانند و بفهمند ملت همه بازيها را بلد است نياز به زير آبي رفتنشان نبود...
بر گرداندن خاندان فلاني بعد هشت سال را کيست که نفهميده باشد
لابد نمايندگان مجلس
، کلید حل مشکلات بود یا سوئیچ‌‌بولدوزر؟! چرا که کار از «داس» و امثال آن گذشته است! خیلی باحال بود این جمله!!!
نصیر
ایکاش بولدوزر بود! کلید انبار دینامیته .
محمد
اقای شریعتمداری این اول راه است دعا کنید کار به جاهای باریک نینجامد
علی
آقای شریعتمداری بقیه حرفهای دکتر روحانی را هم گوش بده
روحانی گفت:اما اونایی که اتوبوسی آمدن را...
Iran, Islamic Republic of
چی شده ... هشت سال زدید همه رو تارو مار کردید کسی حرفی نزد حالا دردتون اوده... چیزی که عوض داره گله نداره....
عادل
اگر بلدوزر فرمانش دست من بود خودت می دانستی که چه می کردم اقای کیهونی
جناب آقای شریعتمداری:
بدان! رای مردم یعنی خسته شدن از حرف های تو!
میگه بولدوزر سویچ داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟