جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰

برگزاری بزرگداشت واقعه فيضيه در قم

سه شنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۰۷:۳۵
کد مطلب: 310506
مراسم بزرگداشت سالروز حمله وحشيانه دژخيمان رژيم پهلوي به مدرسه فيضيه در سال ۱۳۴۲ دوشنبه شب با حضور جمعي از مسوولين حوزوي و اجرايي در قم برگزار شد.
به گزارش جهان به نقل از ايرنا، در اين مراسم حجج اسلام سيد محمد سعيدي توليت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) و علي بنايي مشاور رييس قوه قضاييه، كرم رضا پيريايي استاندار قم، اعضاي جامعه مدرسين حوزه علميه قم، جمعي از اساتيد و طلاب حوزه هاي علميه و مسوولين اجرايي حضور داشتند.

يكي از خطباي حوزه علميه در اين مراسم طي سخناني ضمن تسليت فرارسيدن سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)، مقام علمي اين امام همام را مورد توجه قرار داد و گفت: ايشان بيش از چهار هزار شاگرد را تربيت كرده و قطعا عنوان رييس مذهب شيعه برازنده وجود مبارك امام صادق(ع) است.

حجت الاسلام محمد فاضل كدكني خاطرنشان كرد: امام صادق(ع) در دوراني كه نحله هاي فكري ضاله در حال گسترش در جهان اسلام بود، با مجاهدت و تلاش خستگي ناپذير به تبيين اصول و مباني اسلام ناب محمدي(ص) پرداختند.

وي همچنين با اشاره به واقعه فيضيه در سال ۴۲ ، اين اقدام ددمنشانه رژيم طاغوتي را سرآغاز سقوط آنها دانست و گفت: انقلاب اسلامي با گذر از چنين حوادثي و با نثار خون پاك شهداي بسياري به پيروزي رسيد و امروز با تكيه بر همين روحيه استكبارستيزي و شهادت طلبي در اوج قله هاي عزت و افتخار قرار گرفته است.

گفتني است: در سالروز شهادت حضرت امام صادق(ع) در روز اول فروردين ماه سال ۱۳۴۲ هجري شمسي، دژخيمان رژيم منحوس پهلوي به مدرسه فيضيه قم حمله كرده و عده اي از طلاب و روحانيون را مجروح و شهيد كردند و حجره ها و اموال و كتب را به آتش كشيدند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *