شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 11 May 2024
 
۳۷
۵۳
بی‌بی‌سی ادعا کرد:

پیام حاج قاسم به آمریکا درباره سوریه

يکشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۳۹
کد مطلب: 310160
بی‌بی‌سی ادعا می‌کند که ایران، سرلشگر قاسم سلیمانی را به بغداد فرستاده و مالکی هم مشاور امنیت ملی‌اش، "فالح فیاض" را حامل پیام ایران به آمریکا کرده است.
پیام حاج قاسم به آمریکا درباره سوریه
به گزارش جهان، بی‌بی‌سی ادعا می‌کند که ایران، سرلشگر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به بغداد نزد "نوری مالکی" نخست‌وزیر عراق فرستاده است.

به ادعای این منابع، آقای مالکی هم مشاور امنیت ملی اش، "فالح فیاض" را حامل پیام ایران به آمریکا کرده است.

بی‌بی‌سی هیچ سندی برای اثبات این ادعای خود که از آن با عنوان "تماس" یاد کرده، رو نکرده است.

مدعی می‌شود: « اما محتوای این پیام هم در حد همین هشدارهای کلی بوده که مقام‌های ایرانی نسبت به پیامدهای دخالت نظامی در سوریه داده اند و تهدیدی در بر نداشته است.»

این در حالی است که طی روزهای اخیر پیامکی منتسب به سردار سلیمانی منتشر شده که در آن آمده: «هر چتربازی که قرار است از هواپیما هلی‌برن شود، هر تفنگداری که قرار است از ناوها پیاده شود، هر کماندویی که قرار است با نفربر پیاده شود، یادش باشد که قبلا تابوتش را سفارش داده باشد. شامات (سوریه) خط قرمز انقلاب اسلامی است. همانجایی که می‌تواند معراج ما و گورستان شما باشد.»

در همین زمینه پایگاه خبری "النشره" (elnashra) نیز گزارش داد ه که سردار "قاسم سلیمانی" فرمانده سپاه قدس ایران در خصوص حمله احتمالی غرب به سوریه اظهار داشت: هر سرباز آمریکایی که روی خاک سوریه پا می گذارد باید تابوت خود را نیز با خودش حمل کند.

بر اساس این گزارش، سردار سلیمانی گفته: سوریه برای ما خط قرمز است، سرزمین شام معراج ما به سوی آسمان است و یقینا گورستان آمریکایی ها خواهد شد.

وی افزود: هر سرباز آمریکایی که از هواپیما پایین می آید یا از ناو خود بر خاک سوریه پا می گذارد، باید تابوتش را با خودش حمل کند.

فرمانده سپاه "سردار جعفری" نیز تأکید کرده بود هرگونه جنگی که آمریکا در منطقه آغاز کند نابودی اسرائیل را در پی خواهد داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سلام
Iran, Islamic Republic of
به نظرم واجب تر از سربازان آمریکایی ، اول این تکفیریهای کافر را در تابوتشان بگذاریم بعد!؟
جناب سلام
تکفيری ها بازيچه بندربن سلطان و بندر نوکر حلقه به گوش آمريکاست؛ فراموش نکن.
سیدجلال
عزیزم ! تا آمریکایی ای نباشه تکفیری ای هم وجود نخواهد داشت . پس اول و آخرش (مرگ بر آمریکا).
مازندراني
Iran, Islamic Republic of
چند روز پيش براي مسافرت با همسرم رفتيم كردستان به همسرم گفتم بريم بانه ببينيم چه خبره قبل از بانه محلي هست بنام ميرده كنارجاده اي ايستادم وگريه ام گرفت همسرم گفت چي شده ؟گفتم ميدوني اينجا كجاست ؟اينجا درست نفطه اي است كه من مجروح شدم اينجا درست جايي هست كه دوستم رفت رو مين واينجا وكمي بالاتر گردنه كلاشين جايي هست كه كلي از بچه ها در درگيري شهيد شدن در سال 62.قربونت برم سردار دلم برا بستن پارچه يا ابوالفضل برروي پيشونيم تنگ شده گرچه سنم شده 49 سال ولي دلم برا جنگيدن در شامات وبه عشق حسين تنگ شده هنوز قدرت وتوان دنبال كردن دشمن رو در ارتفاعات دارم .
Iran, Islamic Republic of
لطفا با سخنان تحریک آمیز بر طبل جنگ نکوبید . مطئنا در صورت وقوع جنگ تنها تابوت های آمریکایی پراز اجساد نخواهدشد . چندین برابرش را هم ما خواهیم داد .
این جمله سردار رو دوباره بخونید "سرزمین شام معراج ما به سوی آسمان است"

شهادت برای ما انتها نیست ابتداست
فنا نیست معراج بسوی آسمان است
کربلایی
عالی گفتی دوست عزیز
شهادت برای ما انتها نیست ابتداست
فنا نیست معراج بسوی آسمان است ...
Iran, Islamic Republic of
عزيز دلم. نترس. اصلا اگه مي ترسي جهان نيوز نخون. برو همون ... و...و... سايتاي گل و بلبلتون رو سر بزن. آخه اينجا كه جاي شما نيست.
تازه مگه كسي خواسته به زور ببرت كه انقدر مي ترسي. نه شما مثه خيلي ها تو اين 30 سال، مخصوصا بين59 تا 67 مشغول كار و كاسبيت باش.

حاج قاسم دوست داريم.
نه كه از زندگي بدمون بياد، اما از مردن در ذلت هراسانيم.
اللهم عجل لوليك الفرج
سیروس
جنگ امروز جنگ تکنولوژیه نه جنگ نفر به نفر.
اصلا قرار نیست جایی نیرو پیاده بشه که تابوت بیاره.
الان هر طرفی که موشک بیشتر و دقیق تر داشته باشه و اطلاعات نقاط حساس رو داشته باشه برنده میشه.
اگه فرمانده قدرت طرف مقابل رو بدونه و مطمئن باشه شکست میخوره نباید وارد جنگ بشه.
واقعیت باید به عقل بیاد نه به چشم!
باید قوی بشی که از ناموست دفاع کنی نه با یه جنگ احمقانه و با یه شکست احمقانه تر ناموست رو بدی دست دشمن.
یه کم اطلاعات نظامی بذارید تو سایت تا برآورد مناسبی از قدرت ایران در مقابل دشمن احتمالی داشته باشیم.
دست حق به همراه مردم عاقل باشه ان‌شاءالله
کلیت حرف شما درسته اما گاهی وضعیت طوری است که مرگ بهتر از زندگی است و مجبوری علیرغم ضعف استراتژیک و با علم به شکست بجنگی مثل واقعه کربلا
محمد
ظاهرا اطلاعات شما از توانمندی های نظامی ایران خیلی کمه.امروز ما به نقطه ای از توانایی رسیده ایم که بلا فاصله با شلیک دشمن قدرت عکس العمل داریم.تازه جنگ ما جنگ عقیده است .قدرت ایمان در برابر ماشین جنگی شیطان.تازه اگه سن و سالت قد نمیده بگم بهت بچه های ما تو هشت سال دفاع مقدس با کم ترین ابزار جنگی قوی ترین ارتش زرهی دنیا رو شکست دادن.می گی نه بپرس
مهدی
بزدلانی کز هراس ابتر شدند
از بسیجی ها بسیجی تر شدند

شما اگه خیلی نگرانی با این حرف های به قول شما تحریک آمیز جنگ بشه می تونی از الان دنبال یه پناهگاه برای خودت و خونوادت باشی!
Iran, Islamic Republic of
جنگ که بشه خشک و تر با هم می سوزن.
عبدی
Iran, Islamic Republic of
وَ لاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُواْ فِي سَبِيلِ اللّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاء عِندَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ ۞
دوست عزیز، ما از جنگ متنفریم و به تمام دنیا ثابت کردیم ملت جنگ طلبی نیستیم؛ ولی اگر کسی خواسته باشد عزت و شرف ما را و مهمتر از همه دین ما را از ما بگیرد با او جهاد می کنیم و در ضمن طبق آیه صریح قرآن کریم شهدای ما اجساد نیستند بلکه از ما هم زنده ترند و نزد پروردگارشان روزی می خورند و کشتگان انها، فقط خدا می داند و عذابهای وعده داده اش . این است تفاوت ما با انها دوست خوبم.
ناشناس
نترس تو نمی میری
مجید
کسانی که در زمان یورش دشمن خود را به خواب بزنند ،با لگد دشمن بیدار خواهد شد
نترس برادر امثال شما از همون 8 سال جنگ تا حالا فقط نان خور اسلام و ایران هستید کسی هم شما رو برای جنگ لازم نداره
بابا هيچي نشده كه شما سكته زدي! گيرم تابوتهاي ما هم پر بشه خوب كه چي؟ ما فرزندان عاشورائيم ما له له ميزنيم براي شهادت تازه اونم مدل تيكه تيكه شدن مفقود الاثري! ديگه تابوت تازه زياديه!
شما هم اگه كل زندگيت همين دنياي فاني است بهتره فرار كني! جنگ رو براي ماها بزار كه براي از بين بردن دشمنان اهل بيت لحظه شماري ميكنيم. لبيك يا حسين!
لبیک یا حسین................
محمد مهدی
بهشت را به بها میدهند نه به بهانه
شهادت لیاقت میخواهد که هر کسی نداره
...............
ترسو هدفت از زندگی چیه واسه بخور وبخواب زندگی می کنی اصلا ارزش های زندگیت چیه
Netherlands
بی تردید سربازان اسلام آبروی اسلام اند
سر بلند باشی سردار
ايراني
Iran, Islamic Republic of
سردار دوست داريم...
تبارک الله سردار
عدالتي
سلام بر حسين بي علي (ع)
سلام بر اصحاب و ياران حسين (ع) در عاشورا
و سلام بر زهير بن قين ها و حبيب بن مظاهر هاي دوران ما
سلام بر شيران صحنه نبرد
و سلام بر سردار پر اوازه ايران كه عباس وار در كنار مولايش مدافع حريم تشيع است
همه ما قبول داریم که سوریه خط مقدم جبهه ماست.همه ما پشتیبان سوریه هستیم.اما اگر قراره ما سوریه رو گورستان سربازان آمریکایی و انگلیسی کنیم, چرا نتونستیم اونجا رو گورستان یه عده تکفیری و سلفی حیوان صفت و غیر انسان که هر جنایتی رو مرتکب میشن بکنیم؟ اونهایی که تمام قوانین انسانی رو نادیده گرفتن و هر جنایت اخلاقی و انسانی رو انجام میدن
فرمایش شما در ظاهر درسته اما واقعیت امر اینه که جنگ شهری جنگی فرسایشی و خانه به خانه هست لذا طولانی تر و خسته کننده تره.
اما اگر جبهه ها مشخص تر بشه در ظاهر و نقاب های دیپلماتیک بیفته تکلیف روشن تره. الان دولت سوریه به خاطر نفوذ تکفیری ها در شهر محبوره کج دار و مریز عمل کنه تا سر و صدای جامعه بین الملل بلندتر نشه اما موقع جنگ غیر شهری هر اتفاقی بیفته دیگه راحت تر میشه کارشونو یه سره کرد.
آمریکا دشمن خارجی مشخص و آشکار است اما تکفیری ها ظاهرا مسلمان و ظاهرا هم سوریه ای هستند و در بین مردم سنگر گرفته اند دقیقا مثل همین " مطلب دوپهلوی تو" شخصیت آنان نیز دو پهلو است لذا جنگ با منافق پیچیدگی خاص خودش را دارد و انرژی بیشتری جهت قلع وقمع "ستون پنجم" لازم است .
محمد
آروم مومن؛ ما فرمانده داریم گوش به زنگ فرمان آقا باشیم. خودمون رو بسازیم بصیرتمون رو بیشتر کنیم. از آقا جلو نزنیم. ما که اعلام آملادگی کردیم. هرچه بزرگان بفرمایند.

ما نوکر اون سیصد و سیزده تا امیریم
آقا چو بگوید که بمیرید بمیریم
ما را ز گل و مهر ولایت بسرشتند
زان روست که در دست ولا نرم و خمیریم
Iran, Islamic Republic of
جنگ عفریت است از آن استقبال نکنید
دفاع هم واجب هست و بايد استقبال كرد. كتب عليكم القتال. يه كم قرآن و حديث بخونين بد نيست...
برادر عزیز هیچگس از جنگ اسقبال نمیکند ولی مسلمانان با غیر نمیتوانند هنگام حمله کفار دستهایشان را بالا ببرند وپرچم سفیدبرافراشته کند وبخاطر اینکه چنگ عفریت است از دین وشرف وعزت وغیرت وناموس خود یگذرند

ما جنگ طلب نبوده و نیستیم لیکن اگر کسی تعدی کند دهنش را خرد میکنیم
حضرت امام خمینی (رض)
ولايتمدار منتظر
با سلام و ادب
يكي از نظردهندگان اظهار نگراني كرده خواستم به اين عزيز بگم شما تو منزل خودتون راحت باشيد ايشون شما رو به جنگ اجبار نميكنند
شهادت طلبي افراد خاص خودش رو داره كه تو ايران به وفور هست
و در آخر سردار گوش به فرمان رهبر هستيم
پشتت هستيم سردار
سلام سردار من
اگر نبود رشادتهای امثال شما بزرگان و دلاوران ما آرامش نداشتیم خدا پشت و پناهت برادر عزیزو بزرگوار . خدا به شما عمر طولانی عنایت بفرماید تا بتوانی دشمنان قسم خورده شیعه را هر روز بیشتر از روز قبل به رعب و وحشت بیندازید خداوند یارو یاورتان بوده و هست و خواهد بود همانطور که در طول هشت سال دفاع مقدس همراهتان بود .

خوشا به حالتان که خداوند توفیق دفاع از اسلام و تشیع را به شما عنایت کرده است برادر خوبم خواهشی از شما دارم شما آنقدر خوب هستید که خدا چنین عنایتی به شما کرده است از شما میخواهم در خلوتتان با خدا در راز و نیازهای شبانه تان از خداوند بخواهید که این بنده عاصی را ببخشد و فیض شهادت در راه خودش و اهل بیت پیامبر (ص) را نصیب امثال من و فرزندانم بگرداند .
حزب الله
سرزمین شام معراج ما به سوی آسمان است . هرکجا رزمندگان ایرانی مؤمن حضور داشته باشند قطعا انجا یکی از بهترین منزلگاههاست .چه خوب میگفت شهید آوینی : شرف المکان بالمکین ارزش مکانها به انسانهایی است که در آن زیسته اند .
نام منو چکار داری حرفمو بخون
United States
یا الله خودت کمک سر بازان اسلام باش
بسیجی دهه هفتاد
خدایا به ما هم توفیق دهه چهلی ها رو بده
sohiel
Iran, Islamic Republic of
ما زنده به آنیم که آرام نگیریم
موجیم که آسودگی ما عدم ماست
برادر عزیزی که ترسیدی نترس
به قول معروف جگر شیر نداری سفر عشق نرو
هلاكتيم سردار هلاك!
خدا يار و ياور و حافظ شما و همه سربازان مدافع اهل بيت عصمت و طهارت در همه دنيا باشه به حق فاطمه زهرا سلام الله عليها
سید حسن ت از قم
سردار سلیمانی سلام به مادرم حضرت زهرا س قسم که آرزوی من شهادت است هر گاه از کنار گلزار شهدا رد میشم و عکس شهدا را میبینم میگم به اینها میگن مرد راستس /انها کی بودند و چی دیدند که از زن وبچه پدر و مادرشان گذشتند از تحصیلات گذشتند و از .......کذشتند حاجی یادت باشه وقتی شیپور جنگ نواخته شود مرد از نامرد تشخیص داده میشود سلام من را به رهبر عزیزم برسون و بگو درست من و امثال من روزگاری خطا کار بودیم ولی الان عاشق انقلاب و وطن و حافظ خون شهدا هستیم آرزوی من دیدنت هست کجا بیام ببینمت فدای اون جسارتت
جهانبخش
سلام به همه: حضرات به قول امام راحل ما جنگ طلب نبوده و نیستیم. ولی یه اما داره اونم اینکه امریکا قلب شیعه رو هدف گرفته ، پس آگاه باشیم و با بصیرت و گوش بفرمان ولی امر مسلمین . جانم فدای اسلام ، جانم فدای رهبر
مجید مجد
United States
همینکه اوباما گفته مردده که حمله کنه یه پیروزی بزرگ برای محور مقاومته
آمریکایی ها ترسوتر از این حرفان دیگه سوریه با سنگ نمیاد جلوشون سنگین میاد
علی
جنگ حتمیست
Czech Republic
باید با اقدام پیشدستانه غرب را از سوریه منحرف کنیم؛ سرنگونی آل سعود و آل خلیفه توسط دلاورمردان ارتش و سپاه جمهوری اسلامی ایران صحنه ی جنگ را از خاک سوریه به عربستان سعودی و بحرین می کشاند از سویی موقعیت را برای حزب الله و حماس آماده می کند
شهود عشق
صدای خمینی را از گلوی حاج قاسم می توان شنید
مهدی
Iran, Islamic Republic of
سلامتی حاج قاسم صلوات...
علی
حاج قاسم دمت گرم. یاد اسقامت تحسین برانگیز شما و بچه های لشکر ثارالله در شهر فاو افتادم خدا شما را برای لرزوندن تن امریکا و اسرائیل و حفظ اسلام زنده نگه داره.. «بچه های سروستان فارس»
محسن
به هموطنانی که در این جا پیام گذاشتند میگم : چه شجاع باشید چه ترسو باشید ، چه دنیا طلب یا از بعضی نوشته ها بر میاد شهادت طلب میگیم تواین دنیا از آدم های معروف و بزرگ حرفهای زیدای نقل میشه که باید معنی اونها را فهمید و ما ایرانی ها بخصوص دوستداران اهل بیت باید معنی این حرف امام حسن (ع) را بفهمیم«هیهات من الذله» که سردار و کسایی که با اون تو جنگ بودن کاملا معنی اون را فهمیدن
والسلام
علی
دوستت داریم حاج قاسم...
همیشه همراهتیم
سردار من جنگ را ندیده ام ولی مردانش را می شناسم پدرم ، عموی شهیدم و دائی هایم که همگی جانباز هستند سردار تو را به حضرت فاطمه زهرا (س) قسم می دهم که از خدا بخوای شهادت را در راه خودش نصیب ما کند
کیمیا
Iran, Islamic Republic of
آمریکا بدان و بفهم هنوز خون علی اکبر حسین(ع) در رگهای شیعیان شامات جریان داره هنوز خون قاسم بن الحسن(ع) جریان داره و مرگ برای جوان شیعه احلی من العسله پس با تابوتت بیا حوصله نداریم نعش متعفنتو جمع کنیم
Iran, Islamic Republic of
سلام
آمریکا فقط رجز می خواند و هیچ غلطی نمیتواند بکند .ملت ایران گوش بفرمان ولایت فقیه و حاج قاسم عزیز نشسته ایم.
ناشناس
بنظر من تا چاههای نفتی آل سعود وجود دارد خاورمیانه روی خوش نخواهد دید باید اول چاههای نفت عربستان را از بین برد بقیه مسایل خود بخود حل خواهد شد.