شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

تغییرات در اتاق تعاون غیرقانونی است

چهارشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۳۹
کد مطلب: 309335
هیئت بازرسی اتاق تعاون ایران، لغو مجمع عمومی نمایندگان و نیز انجام تغییرات در هیئت مدیره اتاق تعاون را غیرقانونی اعلام کرد.
به گزارش جهان به نقل از فارس هفته پیش یک روز قبل از معارفه وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی برخی منابع آگاه از تغییرات در ترکیب هیأت مدیره اتاق تعاون بدون تشریفات قانونی خبر دادند که صورت جلسه آن نیز به وزارت تعاون کار و رفاه ارائه شده بود اما سرانجام با وجود یک هفته تاخیر و دستور پیگیری وزیر و مسئولان، هیأت بازرسی اتاق تعاون به این موضوع واکنش نشان داده و این تغییرات را غیرقانونی عنوان کرده است.

هیأت بازرسی در نامه‌ای خطاب به هیات مدیره اتاق تعاون ایران به موضوع لغو مجمع نمایندگان اتاق و تغییرات هیأت مدیره پرداخته و نوشته است: «احتراماً به منظور ایفای وظایف قانونی هیأت بازرسی اتاق تعاون، موضوع فصل پنجم اساسنامه اتاق خواهشمند است در اسرع وقت در خصوص موارد ذیل‌الذکر پاسخ لازم را ارائه فرمایید.

۱ـ به استناد ماده ۹ اساسنامه اتاق تعاون، مجمع نمایندگان اتاق می‌بایست حداکثر تا پایان تیرماه هر سال تشکیل گردد. حسب اظهارات دبیرکل محترم اتاق آمادگی کامل برای برگزاری جلسه مجمع نمایندگان مورخ ۲۹ مردادماه ۱۳۹۲ وجود داشته و بر همین اساس آگهی دعوت جلسه مجمع در روزنامه کثیرالانتشار چاپ گردیده است. لذا علت انتشار آگهی لغو مجمع عمومی نمایندگان در فاصله زمانی یک روز قبل از تاریخ برگزاری که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز طی نامه شماره ۸۹۰۰۸ مورخ ۲۸ مردادماه ۱۳۹۲ آن را فاقد وجاهت قانونی اعلام نموده چیست؟

ضمناً چنانچه صورتجلسه مورخ ۲۳ مردادماه ۱۳۹۲ مورد استناد قرار گرفته است؛ معروض می‌دارد به استناد ماده ۱۴ اساسنامه وجاهت آن دارای اشکال است.

۲ـ با عنایت به موارد مطروحه در رسانه‌ها مبنی بر انجام تغییرات در هیئت مدیره و دبیرکل بررسی‌های این هیئت حاکی از آن است که در این خصوص ماده ۱۴ اساسنامه اتاق رعایت نگردیده است، مقتضی است علت عدم رعایت ماده فوق‌الذکر را بیان فرمایید.»

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000309/nf00309335-1.jpg

همچنین رونوشت این نامه برای وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی ارسال شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *