دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

سخنگوی زن وزارت خارجه کیست

چهارشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۰۰:۲۲
کد مطلب: 309252
مرضیه افخم که از مدیران باسابقه دستگاه سیاست خارجی محسوب می شود به عنوان اولین سخنگوی زن نهادهای کشوری که در ارتباط مستقیم با محیط بین الملل مشغول به کار خواهد شد.
به گزارش جهان به نقل از مشرق همزمان با استقرار محمد جواد ظریف در وزارت خارجه و بررسی‌های گسترده برای تعیین مدیران و معاونین جدید این وزارتخانه انتخاب یک سخنگو از میان زنان در دستور کار وزیر جدید خارجه قرار گرفت و این سمت برای یکی از بانوان در بطن وزارت در نظر گرفته شده است.
 
به گزارش خبرنگار ما صبح امروز سید عباس عراقچی سخنگوی فعلی دستگاه سیاست خارجی در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران از انتصاب سخنگوی جدید این وزارتخانه از میان بانوان و همچنین یک سفیر زن خبر داد و تاکید کرد که این افراد تا هفته آینده معرفی می شوند.
 
یک منبع مطلع در وزارت خارجه در گفت و گو با تدبیر24 از اولین سخنگوی خانم وزارت خارجه جمهوری اسلامی رونمایی کرد.
 
وی گفت: خانم مرضیه افخم مدیرکل دیپلماسی عمومی وزارت خارجه و مدیرکل سابق اطلاعات و اخبار این وزارتخانه به عنوان سخنگوی دستگاه دیپلماسی منصوب شده است و از هفته آینده رسما کارش را آغاز خواهد کرد.
 
بنابر این گزارش، مرضیه افخم که از مدیران باسابقه دستگاه سیاست خارجی محسوب می‌شود، به عنوان اولین سخنگوی زن نهادهای کشوری که در ارتباط مستقیم با محیط بین‌الملل مشغول به کار خواهد شد، می‌تواند نقش بسزایی در معرفی چهره زن ایرانی در جهان و همچنین رفع شعارهای غرب در خصوص تبعیض زنان در ایران داشته باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *