شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

ابراز نگراني عجولانه يونسکو درباره سوریه

پنجشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۴۶
کد مطلب: 307899
سازمان آموزشي، علمي و فرهنگي ملل متحد (يونسکو) ساعتي بعد از اعلام جلسه غيرعلني شوراي امنيت درباره کاربرد سلاح شيميايي در سوريه، در بيانيه اي نسبت به امنيت کودکان سوري ابراز نگراني کرد.
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران، اين بيانيه کوتاه، بدون اشاره به طرف استفاده کننده از سلاح شيميايي در سوريه، بطور تلويحي دولت سوريه را ناتوان در تامين امنيت کودکان معرفي و آورده است کودکان بايد امنيت داشته باشند و کساني که نتوانند امنيت آنان را تامين کنند، مسئول هستند.

اين بيانيه افزوده است گزارش هاي رسيده مبني بر حملات به مردم که کودکان را نيز شامل مي شود، در حومه دمشق بسيار نگران کننده است.

اين ابراز نگراني عجولانه يونسکو در حالي است که تيم بازرسان شيميايي سازمان ملل روز چهارشنبه فقط کاربرد سلاح شيميايي در سوريه را تائيد کرده است.

ظهر چهارشنبه معاون سخنگوي سازمان ملل با اعلام خبر تائيد کاربرد سلاح شيميايي، از برگزاري نشست فوري و غيرعلني شوراي امنيت در عصر همان روز خبر داد.

جان اليسون، معاون دبيرکل سازمان ملل نيز در پايان اين نشست در جمع خبرنگاران با محکوم کردن اين اقدام، بر ضرورت محاکمه عاملان آن تاکيد کرد.

وي از رايزني فشرده دبيرکل و کادر سازمان ملل با دولت سوريه براي اخذ مجوز بازرسي از مکاني جديد خبر داد که گفته شده در آن منطقه سلاح شيميايي به کار رفته است.

فضاسازي زودهنگام منابع ديپلماتيک و رسانه اي غربي درباره اين موضوع، شائبه زمينه سازي براي گام بعدي آنها در متهم کردن دولت سوريه و يا هردو طرف درگير در اين کشور را افزايش داده است.

يونسکو در بيانيه خود پا را فراتر از دلسوزي گذاشته و به کشورهاي تاثيرگذار يادآور شده است اين اقدامات وحشتناک، نشان دهنده اين است که درگيري سوريه به اندازه کافي طولاني شده است و کودکان به اندازه کافي زجر کشيده اند.

ناظران بر اين باورند موفقيت هاي ميداني ارتش سوريه در پاکسازي مناطق وسيعي از وجود تروريست ها، توان چانه زني حاميان غربي، عربي آنها را کاهش داده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *