شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۲

محبتی که گناهان را از بین می برد

سه شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۳۵
کد مطلب: 307408
استاد حوزه علمیه قم گفت: در روایات آمده است، همان گونه که آب آتش را از بین می برد، محبت امام علی(ع) نیز گناهان را از بین می برد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله فرحزاد، شامگاه دوشنبه در جمع زائران حرم حضرت معصومه (ص) در شبستان امام خمینی (ره) با اشاره به برتری برخی اعمال بر دیگر اعمال، اظهار کرد: در روایات آمده است که پیامبر در خواب حمزه عموی خود و جعفربن ابی طالب پسر عموی خود را دید و ایشان از آنها پرسید که افضل اعمال چه چیزی است، آنها جواب دادند که افضل اعمال در آخرت، صلوات بر محمد و آل محمد، آب دادن به تشنگان و محبت امام علی(ع) است.

استاد حوزه علمیه قم محبت امیرالمومنین(ع) را از بین برنده گناهان دانست وافزود: پیامبر در خصوص محبت امیرالمومنین فرمودند، همان گونه که آب آتش را از بین می ببرد، محبت امام علی گناهان را از بین می برد.

وی اضافه کرد: مقدس اردبیلی را پس از مرگ را در خواب دیدند و او گفته بود که من عمل داشتم، اما بازار عمل کساد بود و تنها محبت و ولایت امیرالمومنین مرا نجات داد.

فرحزاد با اشاره به زندگی حضرت حمزه گفت: اولین کسی که در اسلام لقب سیدالشهداء به او داده شد، حمزه بود و او در دفاع از پیامبر شجاع بود و پیامبر از شهادت عموی خود حمزه بسیار متاثر شد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به کار ضروری در هنگام نوشیدن آب اظهار کرد: آیت الله بهجت فرموده بودند که تنها درنوشیدن آب سلام بر امام حسین نکنید، بلکه هر چیزی را که می نوشید، سلامی هم بر امام حسین داشته باشید و در روایات ثواب های بسیاری برای این کار ذکر شده است.

فرحزاد فراهم کردن آب و غذا را برای حیوانات از کارهای پسندیده دانست و افزود: محدث قمی نقل می کند که امیرخراسان را در خواب دیدند و او گفته بود آن استخوانی که جلوی سگ می اندازید را به نیت من بندازید که من سخت به آن نیاز دارم و انسان باید رحم کند تا مورد رحمت قرار بگیرد.

وی ادامه داد: در گذشته در حیاط خانه ها حوضی بود که پرندگان آب می خوردند، اما اکنون اینگونه نیست و خوب است که انسان آب یا دانی را برای پرندگان مهیا کند و برخی افراد با رحم کردن به حیوانات مورد هدایت خداوند قرار گرفتند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *