دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۱

اساتید آمریکایی خواهان حضور در ایران

دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۲۰
کد مطلب: 307301
طالب‌زاده با تاکید بر اینکه برخی اساتید آمریکایی مشتاق تدریس در دانشگاه‌های ایران هستند گفت: تیری میسون، فینکنشتاین، کوین برت و مایکل جونز از جمله اساتید مشهور امریکایی هستند که درخواست تدریس در دانشگاه‌های ایران را دارند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، مراسم رونمایی و نقد و بررسی کتاب «لابی اسرائیل و سیاست خارجی آمریکا» با حضور حسین رویوران کارشناس مسائل خاورمیانه، نادر طالب‌زاده تهیه‌کننده و کارگردان، جواد شمقدری رئیس سازمان سینمایی و غلامرضا منتظمی مترجم کتاب در سرای اهل قلم برگزار شد.

نادر طالب زاده در این نشست گفت: دستاورد انقلاب اسلامی ایران شناخت مکر کاهنان اسرائیلی است. آن روزی که امام خمینی(ره) روز قدس را مطرح کرد یک شمارش معکوس برای اسرائیل ایجاد شد. تا آن زمان کلمه صهیونیسم در جهان اصلا مطرح نبود.

وی در مورد اولین حرکت ضد صهیونیستی در غرب خاطر یادآور شد:ونسا ردگریو بازیگری که برای بازی در یک فیلم اسکار گرفت وقتی به روی صحنه جشنواره رفت بر ضد صهیونیست‌ها حرف زد و این باعث شد که همه او را هو کنند. صهیونست‌ها نگذاشتند دیگر او فیلم بازی کند تا وقتی او پیرزنی مسن شد. او بارها از کار خود معذرت خواست ولی صهیونیست‌ها دیگر اجازه بازگری به او ندادند. این اولین باری بود که مردم از یک تریبون حرف مهمی بر ضد صهیونیست‌ها را می‌شنیدند.

این کارگردان در مورد انتشار کتاب «لابی اسرائیل و سیاست خارجی آمریکا» گفت: یکماه قبل از جنگ ۳۳ روزه لبنان مسئله لابی اسرائیل علنی شد. نویسندگان این کتاب افرادی شناخته شده هستند که باعث معروف شدن کتابشان شد. این کتاب پر از سوژه برای فیلمسازی است.

طالب‌زاده با تاکید بر اینکه برخی اساتید آمریکایی مشتاق تدریس در دانشگاه‌های ایران هستند گفت: تیری میسون، فینکنشتاین، کوین برت و مایکل جونز از جمله اساتید مشهور امریکایی هستند که درخواست تدریس در دانشگاه‌های ایران را دارند. ایران قابلیت حضور این افراد را دارد و این افراد مشتاق آمدن به ایران هستند. پس از تحریم‌های غیر قانونی روشنفکران غربی متوجه مواضع ایران شدند.

وی در پایات تصریح کرد: از جمله متفکران غربی حامی ایران اسکات ریگر است. او فردی است که سالها علیه ایران کار می‌کرد اما الان نظرش تغییر کرده است. به خاطر نوشتن کتاب «هدف ایران» به این فرد بسیار حمله شد و حتی چند سالی به زندان افتاد. باید به این فرد بها داد.

غلامرضا منتظمی مترجم کتاب «لابی اسرائیل و سیاست خارجی آمریکا» در مورد نحوه انتشار این کتاب گفت: ماهنامه آتلانتیک از نویسندگان این کتاب خواست که مقاله‌ای در مورد لابی‌ها بنویسند. مولفان کتاب مقاله‌ای ۸۰ صفحه‌ای به این مجله تحویل دادند که به دلیل محتوای آن اجازه انتشار نگرفت. نویسندگان پس از انجام مطالعات بیشتر این کتاب را منتشر کردند.بنا به اعتقاد بسیاری از سیاستمداران غربی بعد از انتشار کتاب هانتینگتون در مورد برخورد تمدن‌ها در سال ۱۹۹۳ این کتاب جنجال برانگیزترین کتاب سیاسی آمریکا است.

وی افزود: ۷ سال است که شکافی در غرب شکل گرفته است که به نفع همه مردم جهان است. غرب اولین تمدن غیر دینی جهان است که شکل گرفته است. امروز بحث لابی‌ها در آمریکا خیلی مورد توجه قرار گرفته است و موجی از مقالات، مستندها و کاریکاتورها بر علیه آن راه افتاده است.

منتظمی ادامه داد: امروزه منافع جریان صهیونیستی با آمریکا در تضاد است. آمریکا در مورد سیاست‌های خاورمیانه دچار تجدید نظر شده است اما نفوذ صهیونیت‌ها اجازه حرکت به غرب نمی‌دهد. صهیونیست‌ها بزرگترین خطری هستند که جهان را تهدید می‌کنند.

وی اضافه کرد: «ملک سلیمان» شهریار بحرانی به خوبی نشان دهنده نفوذ شیاطین در روح انسان‌ها است. صهیونیست‌ها امروزه اداره کننده این نفوذ هستند. بحرانی با قلبی پاک توانست این تعابیر را از قرآن بیرون بکشد و نفوذ شیاطین در انسان‌ها و نقش حضرت سلیمان به عنوان پیامبر الهی در نجات انسان‌ها را ترسیم کند.

مترجم کتاب «لابی اسرائیل و سیاست خارجی آمریکا» با تاکید بر اینکه خواندن این کتاب برای همه لازم است گفت: خواندن این کتاب مخصوصا برای افرادی که در سیاست خارجه نقش دارند حائز اهمیت است. در این کتاب گفته می‌شود که لابی‌های اسرائیلی، آمریکا را به جایی می‌برد که بر ضد منافع امنیتی و ملی خودش عمل کند.

منتظمی تصریح کرد: اسرائیلی ها در حال حاضر دو مکان را در نظر گرفته اند که در صورت فروپاشی کشورشان به آنجا نقل مکان کنند. منطقه‌ای خوش آب و هوا در شوروی سابق یکی از این مکان‌ها است.

وی در پایان گفت: دولت جدید ایران باید حساس باشد که بحث اسرائیل را رها نکند. در حال حاضر متفکران غربی آمده اند و در کنار ایران ایستاده اند. این افراد به خاطر حرف‌هایشان در حال هزینه دادن هستند. دولت جدید ایران باید بازی سیاسی خوبی انجام دهد. انتقاد از لابی‌های اسرائیلی بر ضد منافع آمریکا و اروپا نیست. باید کمی دیگر تا فروپاشی اسرائیل مقاومت کنیم. یک توقف در حرکت جریان ضد صهیونیستی باعث می‌شود که آنها خود را بازسازی کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *