دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
در دیدار اعضای شورای عالی نظام پزشکی‌ مطرح شد

روایت هاشمی از طرح بیمه تأمین اجتماعی

يکشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۳۵
کد مطلب: 307068
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار اعضای شورای عالی نظام پزشکی‌به بیان سابقه‌ای از طرح ۶۰ صفحه‌ای بیمه تأمین اجتماعی دولت سازندگی و تشریح عاقبت آن در دولت‌های بعدی پرداخت.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، آیت‌الله علی‌اکبر هاشمی‌رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از اعضای شورای عالی نظام پزشکی‌کشور، نگاه سیاسی به اقدامات صنفی قشری را که نقشی سازنده و سلامت جامعه دارند، بی‌صفایی دانست و اظهارداشت: آرامش روحی پزشکان سلامت جسمی جامعه را به همراه دارد.

وی با اشاره به تدوین سیاست‌های کلی سلامت در مجمع تشخیص، گفت: با استفاده از تفکرات کارشناسان پزشکی، افق بسیار روشنی ترسیم شد که در راستای اهداف سند چشم‌انداز ۲۰ ساله نظام است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با ارائه تاریخی از روند علم پزشکی در ایران و برنامه‌های سال‌های پس از جنگ افزود: سابقه درخشان و استعدادهای برتر جوانان ایرانی، بهترین سرمایه علوم پزشکی در آینده است که باید از اعتبار پزشکان حاذق کشور در اکثر کشورهای دنیا دفاع کنند.

هاشمی‌رفسنجانی به وظیفه خطیر پزشکان در پیشگیری از بیماری‌ها و کم کردن آلام مردم اشاره و بر وظیفه حاکمیت برای حفظ شأن جامعه پزشکی تأکید کرد و گفت: ارزش علم پزشکی در ذات همه ایرانیان است و انتخاب رشته پزشکی از سوی داوطلبان کنکور به خاطر این جایگاه است.

وی تأسیس سازمان نظام پزشکی در سال‌های قبل از پیروزی انقلاب و سوابق بحث‌های مربوط به آن در مجلس شورای اسلامی و مجمع تشخیص مصلحت نظام را به خاطر اهمیت آن دانست و گفت: همه مسئولان باید تلاش کنند تا قوانین و مصوبات در جهت تسهیل مسائلی باشد که مستقیم و غیرمستقیم با سلامت مردم ارتباط دارد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنانش، اخلاق پزشکی را بسیار ستود و با اشاره به آگاهی علمی پزشکان با کارکردهای جزئی هر یک از اعضای بدن انسان، گفت: خداشناسی پزشکان برخاسته از علم‌الیقین است، چون از طراحی الهی در بدن انسان آگاهی دارند.

هاشمی رفسنجانی با بیان جمله‌ای که علم را به ادیان و ابدان تقسیم می‌کند، اظهارداشت: توجه به جسم و تلاش برای بقای سلامتی آن، کوششی مقدس در جهت تقویت روح و کم کردن روحیه ناامیدی خانواده‌هاست و پزشکان مطمئن باشند هر قلم و قدمی که برای سلامتی مردم برمی‌دارند، ذخیره‌ای ارزشمند برای آنان خواهد بود.

وی به بعضی از کارهای منفی منسوب به پزشکان اشاره کرد و با تأکید بر لزوم یافتن راهکارهای دائمی برای رفع آنها، گفت: مطالبه پول از خانواده‌ای که بیمارشان در اورژانس منتظر درمان است، با هیچ دلیلی توجیه‌پذیر نیست.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان سابقه‌ای از طرح ۶۰ صفحه‌ای بیمه تأمین اجتماعی دولت سازندگی و تشریح عاقبت آن در دولت‌های بعدی افزود: آن طرح برای از بین بردن دغدغه خانواده‌ها در بهداشت و درمان، شغل، تحصیل، مسکن و بیمه بیکاری فرزندان بود تا هیچ ایرانی برای نیازهای فوری زندگی در مضیقه نباشد.

در آغاز این دیدار آقای زالی، رئیس نظام پزشکی کشور گزارشی از اوضاع پزشکی کشور در همه زیرشاخه‌ها و برنامه‌های آینده ارائه کرد و آقای آقازاده، رئیس مجمع عمومی نظام پزشکی به ماجرای انتخابات اخیر شورای عالی نظام پزشکی و نگاه‌های متفاوت به نتایج آن پرداخت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *