سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۱
بیانیه فراکسیون حقوق بشر مجلس به مناسبت سالروز کودتای ۲۸ مرداد

نقش انگلیس از حافظه ایرانیان پاک نمی‌شود

يکشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۵۰
کد مطلب: 307057
در بیانیه‌ فراکسیون حقوق بشر مجلس آمده است: این نکته از حافظه تاریخی ملت ما محو نشده که رسانه دروغ‌پرداز انگلیس که در فتنه ۸۸ رمز آشوب را «تقلب»‌ اعلام کرد در سال ۳۲ نیز رمز «کودتا» را مخابره کرد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، در بیانیه‌ای که فراکسیون حقوق بشر مجلس شورای اسلامی به مناسبت سالروز کودتای انگلیسی-آمریکایی ۲۸ مرداد صادر کرد، آمده است: شصت سال از کودتای انگلیسی-آمریکایی ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ می‌گذرد. این کودتای ننگین و ضدبشری توسط مدعیان دو آتشه حمایت از حقوق بشر و منادیان آزادی انجام شد. همان‌هایی که هر روز بیش از پیش ماهیت استکباری و ضد مردمی آنها آشکار می‌شود، اگرچه شیوه خود را تغییر دهند و بر چنگال خونین و آهنین خود دستکش مخملی و ظاهرفریب بپوشانند؛ شاهد مثال این روش دخالت آنها در امور داخلی مصر، بحرین، سوریه، افغانستان از یک سو و حمایت از رژیم جنایتکار و جعلی صهیونیستی از سوی دیگر است.

این بیانیه می‌افزاید: سازمان جاسوسی-اطلاعاتی انگلیس که اصل آن چند سال پیش توسط دولت استعمارگر انگلیس انکار می‌شد تاکنون دو کودتای بزرگ را بر ضد ملت بزرگ و متمدن ایران طراحی کرده که هر دو در سرنوشت جامعه و نسل‌های ما تاثیر داشته است؛ اولی کودتای ننگین سوم اسفند سال ۱۲۹۹ و استقرار دیکتاتوری رضاخانی و دومی کودتای خائنانه ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ در تثبیت کودتای اول و تحمیل پهلوی دوم که با همکاری و همراهی دولت آمریکا صورت گرفت. اگرچه رژیم سلطنتی انگلیس علیرغم رویه معمول انتشار اسناد تاریخی، در این مورد تاکنون هیچ سندی را درباره نقش خود در کودتای ۲۸ مرداد منتشر نکرده و سازمان جاسوسی «سیا» نیز مدعی است که تمامی اسناد مرتبط با کودتای مذکور معدوم شده است.

فراکسیون حقوق بشر مجلس شورای اسلامی در این بیانیه تاکید می‌کند: امروز همه می‌دانند که خلع ید ابرقدرت‌های نفت‌خوار سبب شد تا آن مدعیان دروغین دموکراسی و آزادی برای ادامه سلطه بر منابع و منافع ملت مظلوم ایران، دولت قانونی آنها را ساقط و دیکتاتوری شوم و ضدمردمی پهلوی را تثبیت کنند.

«نقشه آنها البته در همین حد باقی نماند و طراحان کودتا آماده بودند و آمده بودند تا در صورت شکست طرح اولیه با حمله نظامی آب رفته را به جوی بازگردانند. هنوز این نکته از حافظه تاریخی ملت بزرگ ما محو نشده که رسانه دروغ‌پرداز رژیم سلطنتی انگلیس که در فتنه ۸۸ رمز آشوب را «تقلب»‌اعلام کرد در سال ۳۲ نیز رمز کودتا را مخابره کرد و اینگونه بود که نظامیان و چماقداران وفادار به سلطنت شاه با رهبری افسران آمریکایی-انگلیسی ۲۵ سال دیگر بر سرنوشت ناگوار و عجین با خفقان و دیکتاتوری ملت مسلمان و آزاده ایران افزودند. یعنی دموکراسی و آزادی و حقوق بشر را به روش خود تفسیر و معنا کردند.»

این بیانیه ضمن مطرح کردن این موضوع می‌افزاید: امپراتوری رسانه‌ای انگلیس و قدرت‌‌های استکباری کوشیدند به روش همیشگی خود در تحریف تاریخ و بر خورد مکارانه این رخداد شوم را به مرور از درون تهی کنند و با استناداتی عوام‌فریبانه اصل ماجرا را نیز کتمان کنند و کودتای خود علیه دولت قانونی ملت ایران را که دستاورد نامیمون آن تثبیت بیش از دو دهه دیکتاتوری بود را موضوعی داخلی و فرمان شاه و امثالهم جلوه دهند و تاریخ را به نفع خود تعریف کنند. همانگونه که بعد از شکست در فتنه براندازی سال ۸۸ پیشه کرده‌اند.

فراکسیون حقوق بشر مجلس شورای اسلامی در این بیانیه ادامه می‌دهد: امروز همین رسانه‌ها جهت تنوع و کثرت جنایات ضدبشری دولت‌های سیاست‌گذار خود هر روز با تمهیداتی سعی دارند تا ظلمی را که در طول تاریخ بر ملت‌های مظلوم علی‌‌الخصوص ملت سرافراز ایران روا داشته‌اند را یا کم اهمیت جلوه داده و یا با تثبیت استراتژی مضحک و نخ‌نمای «می‌بخشیم اما فراموش نمی‌کنیم» به مدل مناسبی برای کاهش خشم ملت‌ها علیه خود دست یابند. این طنز تلخ هنوز هم ادامه دارد و مدعیان دفاع از حقوق انسان‌ها اگرچه امروز به واسطه بیداری ملت‌‌ها حکم شیر پیر را دارند اما به هر بهانه آشکار و نهانی برای غارت و سرکیسه کردن منابع ملت‌‌ها توطئه‌چینی می‌کنند.

فراکسیون حقوق بشر مجلس شورای اسلامی با یادآوری این ظلم تاریخی که سال‌ها خسارت مادی و معنوی برای ملت را در پی داشت اعلام کرده است: مردم شریف و مسلمان ایران اسلامی خاطره شکنجه‌ها، کشتارها و عقب‌ماندگی‌هایی را که به واسطه این کودتای ننگین بر آن تحمیل شد را «نه می‌بخشد و نه فراموش می‌کند» و می‌داند که این انگلیس همان انگلیس و این آمریکا همان آمریکاست و دعوی حقوق بشر و آزادی بیان و دموکراسی چیزی جز نیرنگ برای چپاول ملت‌ها نیست که شاهد صادق آن جنایات این روزها در سوریه، لبنان، مصر، فلسطین و بحرین است که از دیدگاه ملت‌ها همه محکوم و سند رسوایی ادعاهای پوچ مدعیان حقوق بشر است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *