جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 10 May 2024
 
۱

تسلط ارتش سوریه بر کوه‌های لاذقیه

پنجشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۲۱
کد مطلب: 306343
ارتش سوریه در پیشروی های خود در شمال لاذقیه و در نزدیکی مرزهای ترکیه بر مناطق کوهستانی آن تسلط پیدا کرد.
به گزارش جهان به نقل از العالم، ارتش سوریه روز گذشته در شمال لاذقیه، واقع در نزدیکی مرزهای ترکیه پیشروی داشته است و بر مناطق کوهستانی آن تسلط پیدا کرد.

یگان های ارتش سوریه روز گذشته پس از درگیری چند ساعته با گروه های تروریستی و مواضع آنها به طور کامل بر منطقه جبل خمیس در شمال لاذقیه مسلط شد.

بنا به این گزارش، نیروهای ارتش در عملیات خود در این منطقه کوهستانی مقادیر زیادی سلاح و مهمات گروه های تروریستی را منهدم کردند.

ارتش سوریه همچنین روز گذشته مواضع تروریست ها در حلب و چندین خودروی مجهز به دوشکا و موشک اندازها را منهدم کرد.

از سوی دیگر، ارتش سوریه در ادامه عملیات خود چندین تروریست در مناطق برزه و القابون، واقع در اطراف دمشق را نابود کردند و در منطقه جوبر چندین نفر از آنها را از پای درآوردند.

استان لاذقیه پایگاه اصلی بشار اسد است و ساکنین آن عمدتا علوی نشین هستند.

در روزهای اخیر، نیروهای شورشی چند روستا را در جبل‌ اکراد که منطقه کوهستانی در شمال لاذقیه است، به تصرف خود در آورده بودند.

حملات ارتش سوریه باعث عقب نشینی شورشیان از این مناطق شده و تلفات زیادی به گروه‌های مسلح وارد کرده است.

یک گروه فعال و نزدیک به مخالفان موسوم به"دیده‌بان حقوق بشر سوریه" از کشته شدن دستکم ۱۰ نفر در جریان حمله نیمه شب گذشته نیروی هوایی ارتش این کشور در استان شمال غربی لاذقیه خبر داد.

این حمله در شهرک سالما واقع در جبل اکراد صورت گرفته است.

بر اساس این گزارش، شش نفر از کشته شدگان از شورشیان سوری و چهار نفر دیگر از کشورهای خارجی بودند.

مخالفان مسلح سوری موسوم به "گردان سیف‌الله" هفته گذشته در بیانیه‌ای اعلام کردند که عناصر این گروه تروریستی عقب نشینی خود از مناطق تحت سیطره آنها در شمال لاذقیه به‌دلیل کمبود سلاح و مهمات را آغاز کردند.

گردان سیف‌الله با انتشار بیانیه خود در شبکه ماهواره‌ای "شامنا" اعلام کرد که "فرماندهی گردان سیف‌الله المسلول از این مناطق عقب‌نشینی می‌کند زیرا مهمات آنها پس از درگیری دوروزه تمام شده است و با وجود اطلاع رسانی درباره کمبود سلاح، هیچ‌گونه سلاحی از سوی مسئولان مربوطه به دست ما نرسیده است".

ارتش سوریه که چند روزی است عملیات خود برای پاکسازی اطراف لاذقیه از گروه‌های تروریستی را آغاز کرده است در تازه‌ترین پیشروی خود توانست بر دو منطقه استراتژیکی و مهم "بلاطه" و "استربه" مسلط شود و کنترل آنها را از اختیار گروه‌های مسلح خارج کند.

بنا به این گزارش، ارتش صبح امروز عملیات نظامی گسترده‌ای را در اطراف لاذقیه آغاز کرده است و هم اکنون پیشروی ارتش به‌سمت مناطق "الخنزوریه"، "اوبین" و "الشیخ نبهان" است که در صورت تسلط ارتش بر این مناطق استراتژیک، سربازان سوری می‌توانند گروه‌های مسلح در مناطق سلمی و کفر دلبه را به‌طور کامل در حلقه محاصره خود قرار دهند.

ارتش سوریه طی هفته جاری همچنین دو روستای استراتژیکی "بیت الشکوحی" و "النبی شعیا" در اطراف لاذقیه را نیز آزاد کرد و امنیت را به این دو منطقه بازگرداند.

ارتش عملیات خود را در لاذقیه پس از آن گسترده‌تر کرد که گروه مخالف دولت بشار اسد موسوم به "دیده‌بان حقوق بشر سوریه" در بیانیه‌ای اعلام کرد که گروه‌های تروریستی شنبه گذشته پس از درگیری با ارتش بر چندین روستای لاذقیه سیطره یافتند، به چندین مرکز امنیتی ارتش سوریه و روستاهای اطراف آن در حومه لاذقیه حمله کردند که در پی آن بیش از ۵۰ تن کشته شدند.

در جریان حملات عناصر مسلح وابسته به گروه "جبهه النصره" به این روستاها، تروریست‌های مسلح ۱۲۰ غیرنظامی ساکن این مناطق را به قتل رسانده و ۵۰ زن را نیز ربوده و به مکان نامعلومی منتقل کردند.
طی چند روز اخیر نبرد ارتش سوریه با تروریست‌های مسلح در استان لاذقیه متمرکز شده است. تروریست‌ها در تلاشند بر مناطق کوهستانی مشرف بر دریا مسط شوند تا بتوانند نبرد را به‌سمت سواحل بکشانند، اما نیروهای ارتش سوریه در"نبی یونس" استقرار یافته‌اند تا مانع حرکت آنها شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *