يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

کثرت جعل امضا و بیانیه صدای سایت فتنه را درآورد

پنجشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۶:۱۶
کد مطلب: 306266
انتشار بی‌رویه بیانیه‌های جعلی از سوی افراطیون و محافل مخالف‌خوان جمهوری اسلامی صدای اعتراض یکی از رسانه‌های فعال در فتنه سبز را درآورد.
به گزارش جهان به نقل از کیهان، این محافل به ویژه طی چند ماه اخیر در پوشش محافل صنفی، فرهنگی، مطبوعاتی، دانشگاهی، سینمایی و... ضمن انتشار بیانیه‌‌های مجعول تلاش کرده‌اند مطالبات رادیکال و غیرقانونی خود را فراگیر و موجه جلوه دهند. سایت روز آن‌لاین در این زمینه نوشت: بیانیه‌نویسی برای برخی از فعالان به ویژه حوزه مجازی فضایی برای مطرح کردن آنها به عنوان یک فعال حقیقی فراهم کرده تا بیانیه‌ای به نام دیگران یا یک موضوع یا زندانی سیاسی- عقیدتی اما به کام شخص تهیه‌کننده تهیه شود. در این بیانیه‌ها شاهد اسامی افراد بسیاری هستیم که نه فعالیت خاصی در عرصه عمومی و مدنی داشته‌اند و نه فعالیت سیاسی شناسنامه‌دار و مشخصی داشتند و نه روزنامه‌نگار بوده‌اند.

نویسنده می‌افزاید: متاسفانه مهم جلوه دادن فرد از خود باعث شده است که نه تنها از خود هویت‌سازی جعلی کند بلکه بدون حرکتی خاص تنها با یک حس درونی اعتراض، خود را فعال سیاسی یا اجتماعی بداند.

در ادامه این متن اعتراضی آمده است: در برخی از این بیانیه‌ها تنها برای ایجاد سر و صدا و مهم جلوه دادن بیانیه از اسامی فعالان سیاسی و اجتماعی بدون اطلاع و کسب اجازه از آنها سوءاستفاده می‌شود. مدتی است شاهدیم که این کار عمومیت پیدا کرده و باعث ایجاد دردسر برای فعالان حقیقی این عرصه شده است. متأسفانه تولیدکنندگان این نوع بیانیه‌ها بدون توجه به تبعات کارشان، نسبت به درج نام یک فعال در پای یک بیانیه در کنار اسامی افرادی دارای اختلافات فکری- سیاسی عمده با یکدیگر اقدام می‌کنند. این مسئله همچنین باعث ایجاد دردسرهایی برای افرادی شده که اصلا در جریان ماجرا نبوده‌اند.

روز آن‌لاین با انتقاد از جعل نام اشخاص در این بیانیه‌ها نوشت: زمانی که بیانیه‌ساز برای ایجاد یک حاشیه امن سیاسی برای خود، کنشی سیاسی را به زور به نام کسی الصاق می‌کند و برای بالا بردن راندمان کاری فعالیت‌های سیاسی خود از هویت اجتماعی و سیاسی شخصی حقیقی استفاده می‌کند این نیز همان جعل و در حقیقت، تقلیل میدان سیاسی است نه بسط و توسعه آن.

این سایت در پایان می‌پرسد: چگونه در کنش‌های سیاسی برخی از به اصطلاح‌ فعالان سیاسی و مدعی ارزش‌های دموکراتیک جایگاهی برای مصادره اسامی افراد و استفاده از هویت آن‌ها و اساسا چنین پنهان‌کاری باز شده است؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *