دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

اين روبات همدم فضا نوردان مي شود+عكس

پنجشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۲:۰۵
کد مطلب: 306239
دانشمندان در جديد ترين تلاش براي ايجاد راحتي و آرامش بيشتر در سفرهاي فضايي براي فضا نوردان و در مرحله آتي براي مسافران فضايي نوعي ربات سخنگو اختراع كرده اند كه مي تواند به عنوان يك دوست قلمداد شود.
اين روبات همدم فضا نوردان مي شود+عكس
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران، بر اساس اين طرح پژوهشي يك شركت ژاپني نوعي ربات سخنگو به نام kirobo را اختراع كرده است كه البته اين ربات در مرحله ي فعلي تنها قادر به صحبت به زبان ژاپني است و قرار است همراه با يكي از فضا نوردان ژاپني براي استقرار به ايستگاه فضايي بين المللي فرستاده شود.

گفتني است: اين ربات قادر به صحبت كردن، تشخيص افراد و صداهاي آنها، درك احساس يادگيري مطالب جديد و همينطور قابليت دوست شدن با افراد و انجام مكالمه و گفتگو است. 

بررسي ها نشان مي دهند: اين ربات كوچك كه در حدود 34 سانتي متر طول و 8 كيلوگرم وزن دارد مي تواند ارتباط معنا دار بين انسان و ربات بر قرار كند.

دانشمندان هدف از ساخت اين ربات را كاهش تنهايي، استرس و از دست دادن مهارت هاي گفتاري فضانوردان به خاطر بودن طولاني مدت در فضا در سفرهاي فضايي بلند مدت معرفي كرده اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *