کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پیغام آیت‌الله لاریجانی به مجلس/ بخشنامه جهانگیری ملغی نیست

21 مرداد 1392 ساعت 13:24

رئیس قوه قضائیه در پیغامی به نمایندگان مجلس که در صحن علنی توسط رئیس مجلس قرائت شد، گفت که وزیر دادگستری طبق قانون با پیشنهاد رئیس قوه قضائیه و هماهنگی رئیس جمهور تعیین می‌شود، پس به این سهمیه نمی‌گویند.


به گزارش جهان به نقل از فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از اعلام پایان اولین جلسه بررسی کلیت، اصول و خط مشی کلی دولت یازدهم، در سخنانی اظهارداشت: در جلسه صبح امروز آقای رئیس جمهور و نمایندگان مجلس مطالب کلی و نظرات و دیدگاه‌هایشان را مطرح کردند و نمایندگان موافق و مخالف برنامه‌های دولت یازدهم به سخنرانی پرداختند، اما بعضی از مطالب واقعاً نباید در صحن علنی مجلس به این شکل بیان می‌شد چون توهین بود.

وی افزود: بنده عمداً آزاد گذاشتم تا آقایان حرفهایشان را مطرح کنند ولی باید همه نمایندگان مجلس رعایت کنند تا به افراد توهین نشود.

رئیس مجلس در ادامه با اشاره به پیغام آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه به مجلس درباره وزیر پیشنهادی دادگستری، گفت: لازم است در اینجا پیغام آیت‌الله آملی لاریجانی را بیان کنم چون برخی نمایندگان در جلسه صبح امروز ۲ موضوع را مطرح کردند، یکی اینکه آقایان نماینده گفتند رئیس قوه قضائیه در کابینه پیشنهادی روحانی سهمیه داشته است که آیت‌الله لاریجانی پیرو این اظهارات یک نماینده مجلس، پیغام داده که این سخن ناصوابی است، طبق قانون اساسی، وزیر دادگستری باید با پیشنهاد رئیس قوه قضائیه و هماهنگی رئیس‌جمهور مشخص شود.

لاریجانی خاطرنشان کرد: بنابراین به این موضوع سهمیه نمی‌گویند بلکه این طریق کار است که در قانون اساسی مشخص شده و بین دو رئیس قوه، وزیر دادگستری تعیین می‌شود.

رئیس مجلس در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: نکته دوم اینکه یکی از نمایندگان مجلس گفته که معاون اول رئیس جمهور در اولین تصمیمی که گرفت، خلاف قانون عمل کرد، آیت‌الله آملی لاریجانی در این باره هم پیغام داده که با توجه به تصمیم معاون اول رئیس جمهور، رئیس دیوان عدالت اداری نظر داده و آن را خلاف قانون اعلام کرده است اما مطابق قانون، هیئت عمومی دیوان عدالت باید در این زمینه نظر دهد تا مصوبه‌ای لغو شود، لذا نظر رئیس دیوان، نظر شخصی وی بوده و به معنای رد مصوبه معاون اول و بخشنامه وی تلقی نمی‌شود.

رئیس مجلس در خاتمه تصریح کرد: نمایندگان مجلس مطالبشان را درباره کابینه پیشنهادی رئیس جمهور و برنامه وزرا با دقت تمام و لحاظ همه موارد بیان کنند و خواهش می‌کنم از بیان برخی نکاتی که امروز مطرح شد و توهین به دیگران بود، پرهیز کنند.


کد مطلب: 305708

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/305708/پیغام-آیت-الله-لاریجانی-مجلس-بخشنامه-جهانگیری-ملغی-نیست

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com