پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۹

پیغام آیت‌الله لاریجانی به مجلس/ بخشنامه جهانگیری ملغی نیست

دوشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۲۴
کد مطلب: 305708
رئیس قوه قضائیه در پیغامی به نمایندگان مجلس که در صحن علنی توسط رئیس مجلس قرائت شد، گفت که وزیر دادگستری طبق قانون با پیشنهاد رئیس قوه قضائیه و هماهنگی رئیس جمهور تعیین می‌شود، پس به این سهمیه نمی‌گویند.
پیغام آیت‌الله لاریجانی به مجلس/ بخشنامه جهانگیری ملغی نیست
به گزارش جهان به نقل از فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از اعلام پایان اولین جلسه بررسی کلیت، اصول و خط مشی کلی دولت یازدهم، در سخنانی اظهارداشت: در جلسه صبح امروز آقای رئیس جمهور و نمایندگان مجلس مطالب کلی و نظرات و دیدگاه‌هایشان را مطرح کردند و نمایندگان موافق و مخالف برنامه‌های دولت یازدهم به سخنرانی پرداختند، اما بعضی از مطالب واقعاً نباید در صحن علنی مجلس به این شکل بیان می‌شد چون توهین بود.

وی افزود: بنده عمداً آزاد گذاشتم تا آقایان حرفهایشان را مطرح کنند ولی باید همه نمایندگان مجلس رعایت کنند تا به افراد توهین نشود.

رئیس مجلس در ادامه با اشاره به پیغام آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه به مجلس درباره وزیر پیشنهادی دادگستری، گفت: لازم است در اینجا پیغام آیت‌الله آملی لاریجانی را بیان کنم چون برخی نمایندگان در جلسه صبح امروز ۲ موضوع را مطرح کردند، یکی اینکه آقایان نماینده گفتند رئیس قوه قضائیه در کابینه پیشنهادی روحانی سهمیه داشته است که آیت‌الله لاریجانی پیرو این اظهارات یک نماینده مجلس، پیغام داده که این سخن ناصوابی است، طبق قانون اساسی، وزیر دادگستری باید با پیشنهاد رئیس قوه قضائیه و هماهنگی رئیس‌جمهور مشخص شود.

لاریجانی خاطرنشان کرد: بنابراین به این موضوع سهمیه نمی‌گویند بلکه این طریق کار است که در قانون اساسی مشخص شده و بین دو رئیس قوه، وزیر دادگستری تعیین می‌شود.

رئیس مجلس در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: نکته دوم اینکه یکی از نمایندگان مجلس گفته که معاون اول رئیس جمهور در اولین تصمیمی که گرفت، خلاف قانون عمل کرد، آیت‌الله آملی لاریجانی در این باره هم پیغام داده که با توجه به تصمیم معاون اول رئیس جمهور، رئیس دیوان عدالت اداری نظر داده و آن را خلاف قانون اعلام کرده است اما مطابق قانون، هیئت عمومی دیوان عدالت باید در این زمینه نظر دهد تا مصوبه‌ای لغو شود، لذا نظر رئیس دیوان، نظر شخصی وی بوده و به معنای رد مصوبه معاون اول و بخشنامه وی تلقی نمی‌شود.

رئیس مجلس در خاتمه تصریح کرد: نمایندگان مجلس مطالبشان را درباره کابینه پیشنهادی رئیس جمهور و برنامه وزرا با دقت تمام و لحاظ همه موارد بیان کنند و خواهش می‌کنم از بیان برخی نکاتی که امروز مطرح شد و توهین به دیگران بود، پرهیز کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
برادران لاريجاني چون با دكتر احمدي نژاد سر لج هستند زود دنبال راهكار قانوني مي گردند تا مباحث مطرح شده مربوط به 2 دوره قبلي را ملغي اعلام كنند. ...
سرور
باید از رییس قوه قضاییه پرسید آیا اینکه نظر آقای منتظری نظر شخصی وی بوده یا نه چه ربطی به جلسه دفاع از کابینه دارد؟ چرا پس از دو روز امروز این مطلب بیان شد یا چرا عقب تر بیان نشد؟
Iran, Islamic Republic of
آقایان برادران لاریجانی
سلام علیکم
نظر شخصی داده یعنی چه؟! اگر بخشنامه معاون اول خلاف است در شان شما نیست که به عنوان رئیس دستگاه قضا بگویید فعلا ملغی نیست تا مجمع دیوان اعلام کند - اگر خلاف است که هست- شما موظفید به عنوان مدعی العموم جلو ان را بگیرید - آیا دارید با این کار به عوامل اجرایی دولت پیام میدهید فعلا تعلل کنند؟! آیا میدانید با این بخشنامه چند هزار نفر معطل و بلا تکلیفند در کشور؟؟؟ انگار شما هم میخواهید انتقام جویی کنید و از دولت قبل انتقام بگیری . به چه بهایی؟! ضرر کردن مردم؟؟
United States
چرا در مورد مصویه 74هزار میلیاردی دیوان عدالت و آقایان منتظر هیات عمومی دیوان نشدند؟
رعنا
چرا عوض اینکه به داد ما برسید دنیا را به کاممان تلخ می کنید ما وقت گذاشتیم هزینه دادیم آزمون دادیم ما درد دلمان را با که بگوییم؟ آقای روحانی از حق ما دفاع کنید.
كارمند
Iran, Islamic Republic of
برادر اين چه كاريه معاون اول نيامده مي خواد ملغي كند. ما هنوز در سازمان بنادر و دريانوردي بندر خرمشهر شركتي هستيم لطفا بجاي ملغي رسيدگي كنيد تا ما نيز قرار مستقيم و بعد پيماني و رسمي شويم تا از اين اجحاف به اين بزرگي در كشور اسلامي خلاص شويم.
Iran, Islamic Republic of
کابینه روحانی یعنی هاشمی +خاتمی +لاریجانی ها
یک کارگر
به لطف همین بخشنامه آزمون استخدامی دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای تبدیل وضعیت قرارداد کارگران لغو شد!
سالی که نکست از بهارش پیداست!!!
ایمان
آیا معنی اعتدال این است که بنده که حدود یک سال است مراحل استحدامی را طی کرده ام الان بگویند دیگر استخدام نداریم مگر می شود حق مکتسبی که با یک آزمون برای ما حاصل شده را از مابگیرندآیا این موافق قان.ن است که دولت بعدی تعهدات دولت قبلی را قبول نکند مگر دولت قایم به شخص است که یک شخص برود وتعهداتش را هم ببرد دیوان عدالت وقوه قضائیه باید از ابتدا وارد شوند وجلو تضییع حق را بگیرند مگر ما مامور به اقامه حق نیستیم.