يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

اعتراف‌وزارت‌انرژی آمریکابه کاهش اثرتحریم‌ها

تولید روزانه نفت ایران ۲.۸ میلیون بشکه شد
دوشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۳۷
کد مطلب: 305612
وزارت انرژی آمریکا از کاهش اثر تحریم‌ها بر تولید نفت ایران در نیمه نخست سال جاری میلادی خبر داد و اعلام کرد تولید نفت ایران در این دوره تنها ۴۴۵ هزار بشکه در روز نسبت به مدت مشابه سال قبل کمتر بوده است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، اداره اطلاعات انرژی آمریکا وابسته به وزارت انرژی این کشور در جدیدترین گزارش خود موسوم به «چشم انداز کوتاه مدت انرژی» متوسط تولید نفت ایران در نیمه نخست سال جاری میلادی را ۲.۸ میلیون بشکه در روز اعلام کرد.

بر اساس این گزارش تولید نفت ایران در این دوره نسبت به مدت مشابه سال قبل یعنی پیش از اجرای تحریم نفتی غرب تنها ۴۴۵ هزار بشکه در روز کمتر بوده است. ایران در نیمه نخست سال ۲۰۱۲ بالغ بر ۳.۲۴۵ میلیون بشکه در روز نفت به بازارهای جهانی صادر کرده بود.

تحریم نفتی غرب علیه ایران از اول جولای سال ۲۰۱۲ به اجرا گذاشته شد.

تولید نفت ایران در ۶ ماه نخست ۲۰۱۳ نسبت به ۶ ماه قبل از آن نیز بیشتر بوده که این امر نشان می دهد در سال ۲۰۱۳ اثر تحریم ها بر بخش نفت ایران کاهش یافته است. ایران در نیمه دوم سال ۲۰۱۲ روزانه ۲.۶۹ میلیون بشکه در روز نفت تولید کرده بود.

آمارهای اداره اطلاعات انررژی آمریکا نشان می دهد ایران سومین تولید کننده نفت اوپک در نیمه نخست سال جاری میلادی بوده است. عربستان در این دوره با تولید روزانه ۹.۳۱۵ میلیون بشکه نفت در رتبه نخست قرار گرفته است. عراق نیز با تولید ۳.۰۶۵ میلیون بشکه در روز رتبه دوم را از این نظر به خود اختصاص داده است.

کل تولید نفت اوپک در نیمه نخست امسال ۳۰.۱۹۵ میلیون بشکه در روز بوده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹۲۵ هزار بشکه در روز کاهش یافته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *