دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۱
رئیس کمیسون اصل نود مجلس:

برخی وزرا تکلیف‌شان را با فتنه مشخص کنند

پنجشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۲۲:۱۳
کد مطلب: 304955
رئیس کمیسون اصل نود مجلس گفت: در سابقه برخی وزرای پیشنهادی تندوروی‌هایی بخصوص در قضیه فتنه سال 88 دیده می‌شود که باید موضع خود را نسبت به آنها روشن کنند.
به گزارش جهان، محمدعلی پورمختار نماینده بهار و کبودرآهنگ در مجلس درباره وزرای پیشنهادی کابینه یازدهم به فارس گفت: کلیت کابینه از نظر تجربه و اعتدال‌گرایی مناسب است اما چند نفر در فهرست وزرای پیشنهادی حضور دارند که باید تکلیف‌شان را با برخی مسائل مشخص کنند.
 
وی افزود: با یک نگاه کلی به سابقه برخی از آنها تندروی‌هایی در بعضی مسائل بخصوص در قضیه فتنه سال 88 دیده می‌شود که باید موضع خود را اعلام و روشن کنند.
 
رئیس کمیسیون اصل نود مجلس، کارآمدی وزرای پیشنهادی کابینه را خوب ارزیابی و خاطر نشان کرد: توقع این است که از نظر سنی با توجه به لزوم تلاش مضاعف برای رفع مشکلات در کشور، عنایت ویژه‌ای صورت بگیرد.
 
پورمختار تصریح کرد: طبعاً آقای روحانی دلایل خود را برای ارائه رأی یکدست به کابینه دارند اما مجلس نیز در رسیدگی و بررسی به وزرای پیشنهادی بر اساس دلایل خاص خود عمل می‌کند.
 
وی بر همین اساس متذکر شد: نه درخواست رئیس جمهور برای ارائه رأی اعتماد به همه ورزای پیشنهادی اش مورد ایراد است و نه در تصمیم مجلس چرا که این اختیاری است که هر دو قوه دارند و در نهایت نیز بستگی به نگاه اکثریت مجلس است.
 
نماینده بهار و کبودرآهنگ گفت: نگاه مجلس قبل از نگاه کلی به وزاری پیشنهادی برای کابینه یازدهم، نگاهی وزارتخانه‌ای است و ما دارای مسئولیت‌های مشخص و معضلات خاصی در حرکت وزارتخانه‌ها هستیم.
 
پورمختار افزود: در بررسی برنامه‌ها و ارائه رأی اعتماد باید دید که وزرای پیشنهادی توانمندی و برنامه‌ای اجرایی برای رفع این معضلات و مشکلات دارند یا خیر.
 
وی با اشاره به عملکرد و سوابق روشن رحمانی فضلی در حوزه‌های مختلف، گفت: آقای رحمانی فضلی در مسئولیت‌های مختلف کارنامه خوبی دارد و گزینه مناسبی برای وزارت کشور است.
 
پورمختار ابراز امیدواری کرد گزینه پیشنهادی حجت‌الاسلام روحانی برای وزارت کشور با رأی بالای نمایندگان به کابینه یازدهم راه یابد و در عمل نیز در دوران وزارت بتواند مثل گذشته منشاء خدمات باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *