شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

تجدیدنظر درباره قانون جنجالی فرانسه

پنجشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۳۹
کد مطلب: 304841
گزارش های فاش شده حاکی از تلاش دولت فرانسه برای گسترش قانون منع حجاب درباره دانشجویان مسلمان در دانشگاه های این کشور است.
به گزارش جهان به نقل از «خبرگزاری دانشجو»، دولت فرانسه به دنبال گسترش قانون ممنوعیت حجاب برای زنان مسلمانان در محیط های دانشگاهی است.

به گزارش رویترز، دولت فرانسه در حال بررسی قوانینی است که سختگیری بر زنان مسلمان دانشگاهی را درخصوص پوشش اسلامی افزایش می دهد.

گزارشی که روزنامه فرانسوی لوموند فاش کرده است، حاکی از آن است که مقامات دانشگاهی این کشور به دنبال ممانعت از پوشش زنان و دانشجویان دختر مسلمان در دانشگاه ها و ادای فرایض دینی از سوی آنان در محیط های دانشگاهی و دیگر مراکز دولتی هستند.

در همین حال کارشناسان می گویند این اقدام می تواند منجر به بروز تنش های تازه ای میان دولت سوسیالیست فرانسه و مسلمانان ساکن این کشور ایجاد کند.

این خبر در حالی منتشر می شود که ماه گذشته میلادی مناطقی از شهر پاریس شاهد تنش و درگیری خیابانی بود که به دنبال متوقف شدن یک زن مسلمان دارای برقع از سوی پلیس فرانسه آغاز شد.

فرانسه از سال ۲۰۰۴ قانون منع حجاب در مدارس را اعمال کرده و از سال ۲۰۱۰ نیز زنان مسلمان را به دلیل پوشش اسلامی در محیط های عمومی تحت فشار گذاشته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *