سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

طرح سالم سازی دریا قوت یافت

پنجشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۵۲
کد مطلب: 304828
استاندار گیلان از افزایش ۱۵۰ درصدی طرح‌های سالم‌سازی دریا در تابستان امسال در این استان خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، کیهان هاشم‌نیا شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به تجربه ورود گردشگران پس از ماه مبارک رمضان در سال‌های گذشته اظهار کرد: مردم در ماه مبارک رمضان روزه‌داری کردند و پس از آن موج جدیدی از سفرها آغاز می‌شود.

وی به مسافرت خانواده‌ها برای استراحت و تفریح اشاره کرد و افزود: خانواده‌ها بیشتر به استان‌های شمالی به ‌ویژه گیلان سفر می‌کنند.

هاشم‌نیا با بیان اینکه گیلان نزدیک‌ترین فاصله را با پایتخت دارد، تصریح کرد: موج گسترده گردشگران با فرا رسیدن عید فطر از تهران به طرف گیلان حرکت می‌کند.

استاندار گیلان از ورود گردشگران از طرف غرب این استان خبر داد و بیان کرد: گردشگران از استان‌های اردبیل، آذربایجان غربی و شرقی به گیلان سفر می‌کنند و شاهد حضور قابل توجهی از گردشگران در استان هستیم.

وی بر پذیرایی، نظافت و امنیت گردشگران تاکید کرد و گفت: خدمات بین‌راهی به گردشگران از اهمیت بسیاری برخوردار است.

هاشم‌نیا خواستار اهتمام ویژه مسئولان در موضوع‌های مذکور شد و خاطرنشان کرد: بخشی از بار هزینه‌ای تقاضای کالا و مواد غذایی به عهده گیلانی‌ها است.

استاندار گیلان با تاکید بر رعایت قیمت کالا و خدمات، اظهار کرد: مسئولان در تنظیم بازار ورود کنند و این امر جزو اصولی است که در این ایام باید مد نظر باشد.

وی گیلان را دارای بهترین طرح‌های سالم‌سازی دریا دانست و تصریح کرد: گسترده‌ترین طرح‌های سالم‌سازی دریا در استان ایجاد شده و پیش‌بینی‌های لازم به منظور ارائه خدمات به گردشگران در این مناطق انجام شده است.

هاشم‌نیا هدف عمده گردشگران را ساحل، جنگل و تالاب‌های گیلان عنوان کرد و افزود: برنامه‌ریزی گسترده، مدون، هدفمند و با کیفیت‌تر از سال‌های گذشته در مناطق گردشگری استان انجام شده و خدمات قابل توجه و ارزنده‌ای به گردشگران ارائه می‌شود.

استاندار گیلان با اشاره به فعالیت ۶۰ طرح سالم‌سازی دریا از سال‌های گذشته، بیان کرد: امسال ۷۸ طرح سالم‌سازی دریای جدید در استان ایجاد می‌شود و با افزایش ۱۵۰ درصدی طرح‌های سالم‌سازی دریا در گیلان مواجه هستیم.

وی پوشش صد درصدی نوار ساحلی گیلان را حائز اهمیت خواند و اذعان کرد: سخت‌ترین فعالیت در بخش ایمنی جسم و روح مسافران است و اینکه بتوانیم فضای سالمی را برای گردشگران ایجاد کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *