سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰
هاشمی رفسنجانی:

قاره مظلوم آفريقا در اولويت ماست

سه شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۲۲:۵۲
کد مطلب: 304552
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با وزير امور خارجه سيرالئون گفت: توسعه همكاري با كشورهاي آفريقايي، سياست آرماني جمهوري اسلامي است و تحت تأثير شرايط و فراز و فرودهاي اتفاقات سياسي قرار نمي‌گيرد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، آيت‌الله هاشمي رفسنجاني صبح امروز ديدار وزير امور خارجه سيرالئون و هيأت همراه، با اشاره به ملاك‌هاي جمهوري اسلامي ايران براي الويت بخشي به سياست خارجي، گفت: قاره مظلوم آفريقا در الويت سياست خارجي ماست.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به حضور و اقدامات هلال احمر و جهاد سازندگي در كشورهاي آفريقايي در زمان دولت سازندگي، گفت: دولت و ملت سيرالئون مطمئن باشند ، ضعف‌هاي دوره‌هاي اخير براي همكاري‌هاي دو كشور جبران مي شود.

وی تأكيد كرد: توسعه همكاري با كشورهاي آفريقايي، سياست آرماني جمهوري اسلامي است و تحت تأثير شرايط و فراز و فرودهاي اتفاقات سياسي قرار نمي‌گيرد.

سامورا كامورا در اين ديدار كه آقايان عليماي كروما و الحاجي ابراهيم بن كارسبو، وزراي كار، مسكن و امور زيربنايي و كابينه و مشاور مخصوص رئيس جمهور حضور داشتند، با اشاره به آغاز به كار سفارت سيرالئون در ايران در زمان دولت سازندگي، آيت‌الله هاشمي رفسنجاني را بنيانگذار روابط دو كشور دانست و گفت: ملت و دولت سيرالئون كمك‌هاي جناب‌عالي را فراموش نمي‌كنند.

وزير امور خارجه سيرالئون با تأكيد بر اينكه «جنگ‌هاي داخلي را كنار گذاشتيم و به سازندگي نياز داريم»، گفت: درهاي سياست خارجي كشور ما هميشه براي ايران باز است و نيازمند كمك‌ها و راهنمايي‌هاي برادران خود در جمهوري اسلامي هستيم.

وي صنعت، كشاورزي و شيلات را زمينه‌هاي مساعدي براي گسترش همكاري‌ها دانست و گفت: از دولت جديد ايران مي‌خواهيم براساس برنامه ۵ ساله‌اي كه براي كشور خود تدوين كرديم، براي تجارت و سرمايه‌گذاري وارد شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *