پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰

توصیه‌نماینده آیت‌الله‌سیستانی به‌اهالی‌رسانه

سه شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۲۱:۲۱
کد مطلب: 304549
نماینده آیت الله سیستانی در ایران، در دیدار با جمعی از مدیران مسئول و نمایندگان خبرگزاری‌ها در قم، اهمیت فعالیت خبرنگاران در جهان امروز را گوشزد کرد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، حجت الاسلام شهرستانی که به مناسبت روز خبرنگار در جمع اعضای خانه مطبوعات و جمعی از مدیران مسئول و نمایندگان خبرگزاری‌ها در قم سخن می‌گفت، با اشاره به مسئولیت اهالی رسانه در جهان امروز، اظهار کرد: دنیا، دنیای رسانه و تبلیغات است و باید از رسانه به عنوان رکن چهارم قدرت یاد کرد.

وی افزود: برد اصلی در دنیا در جنگ‌های رسانه ای است و در همین اوضاع فعلی می‌بینیم که در همین حوادث سوریه، چقدر رسانه‌های معاند مانند الجزیره و العربیه که در واقع العبریه است، چطور واقعیات را قلب می‌کنند.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی تصریح کرد: ائمه ما بر انتشار واقعیات و اخبار درست تاکید زیادی کرده اند اما ما متاسفانه روش‌های مسوم را گرفتیم و این کار، اثر منفی خود را بر جامعه می‌گذارد.

حجت الاسلام شهرستانی افزود: باید کاری را انجام بدهیم که وجدانمان راحت باشد حتی اگر خدا را در نظر نگیریم.

وی تصریح کرد: انتقاد بسیار خوب است و اصل انتقاد سازنده درست است اما متاسفانه از انتقاد حربه ای برای تخریب شخص مورد انتقاد می‌سازند. لذا در درجه اول باید انتقاد پذیر باشیم و در درجه دوم صادقانه برخورد کنیم.

وی افزود: باید به شکلی حرکت کنیم که به سمت وحدت و همراهی پیش برویم و اجازه ندهیم اختلاف نظرها سبب تنش و درگیری شود زیرا اختلاف نظرو سلیقه همیشه وجود دارد اما نباید به آن بها داد.

رئیس موسسه آل البیت خاطرنشان کرد: مسئولیت اهالی رسانه دو چندان است زیرا هم باید طوری خبر رسانی کنید که وجدانتان راحت باشد و هم نیازهای اطلاع رسانی مردم را منتشر کنید.

وی افزود: آنچه که امروز در کشورهای عربی می‌بینیم، بازی استکبار در منطقه است زیرا آنها نمی توانند چنین رشد دینی را در جامعه ببینند. آنها دیدند که زمینه در مصر و تونس و .. دیدند و روی آن سوار شدند.

حجت الاسلام شهرستانی تصریح کرد: موج تشیع در جهان در حال گسترش است و این بسیار خوشحال کننده است. چند وقت قبل که در لندن بودم، جوانان فعال و با شور و نشاط را دیدم که احساس مسوولیت می‌کردند و این مایه خوشحالی و مباهات است.

وی تصریح کرد: دشمن احساس کرده است که باید در مقابل بیداری حاصل شده، سوار موج آن شود و این نگرانی وجود دارد اما به پشتوانه امام زمان(ع) و بزرگان و مراجع شیعه، دشمن نا امید خواهد شد اما این کار نیاز به مراقبت دارد.

نماینده آیت الله سیستانی در ایران، با اشاره به حضور حجت الاسلام روحانی در مقام ریاست جمهوری، اظهارکرد: مردم دنیا به ایران امیدوار هستند و من این علاقه مردم به انقلاب ایران را به رییس جمهور نیز منتقل کرده ام.



وی افزود: همه نگاه‌ها به قم است و قدرت تحلیل خبرنگاران باید فراتر از یک خبرنگار استانی در قم باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *