يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۳
۱۴
داد مردم از شرکت های خودروسازی؛

خودروسازان کی به مردم احترام خواهند گذاشت؟

سه شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۳۵
کد مطلب: 304422
در برگه قراردادی که به ما دادند و به مانند تمام قراردادهایی که فی‌مابین مردم و دولت انعقاد می‌شود و چیزی کمتر از ترکمنچای ندارد چون در تمام شرایط همه شرایط به نفع طرف دولتی است مقرر شد از ابتدای خرداد تا پایان خرداد 92 خودرو را به بنده تحویل دهند.
یکی از مخاطبان جهان نيوز با ارسال مطلبی گلایه آمیز نوشت:
دو تا می‌خوری یا می‌زنی، دعوا را می‌گویم که آخرین مرحله در مواقع زبان نفهمی برخی است و هر چقدر هم که بالاترین شان اجتماعی و یا تحصیلی را داشته باشی بالاخره یک روزی سر و کارت به این جور آدم‌ها می‌افتد که البته رودرویت هستند و تکلیفت با آن‌ها مشخص است، می‌زنی یا می‌خوری!
 
اما هستند مواقعی اندک که هیچ رودرویی نداری و دقیقا در همان شرایط"آمپاس" قرار داری(همراه با لرزش تمام اعضا و جوارح فیروز بخوانید!) و واقعا نمی‌دانی که باید چه کار کنی.
 
ماجرای من هم از این قرار است که واقعا مستاصل هستم و دستم به جایی بند نیست و نه تنها نتوانستم حقم را بگیرم بلکه به ....کردن هم افتادم!
 
از این قرار است که بهمن سال گذشته و در اوج گرانی خودرو و در شرایطی که برخی خودروسازان با دم‌شان گردو می‌شکستند پولی را که گذاشته بودم تا یک خودروی خوب جامعه و متوسط به بالا را خریداری کنم دادم پای ثبت نام تیبا. یعنی در فروش محدود شرکت سایپا شرکت کردم و با پرداخت 7 میلیون تومان در همان زمان یک دستگاه خودروی تیبا ثبت نام کردم. (شماره پذیرش: 4753135/ شماره حواله: 6701429)
 
در برگه قراردادی که به ما دادند و به مانند تمام قراردادهایی که فی‌مابین مردم و دولت انعقاد می‌شود و چیزی کمتر از ترکمنچای ندارد چون در تمام شرایط همه شرایط به نفع طرف دولتی است مقرر شد از ابتدای خرداد تا پایان خرداد 92 خودرو را به بنده تحویل دهند.
 
اواخر خرداد یا اوایل تیرماه بود که نمایندگی مجاز شرکت سایپا با حقیر تماس گرفتند و عنوان کردند که برای تحویل خودرو تشریف بیاورید! خدمت رسیدیم که مواجه شدیم با برگه‌ای که روی آن شماره حساب شرکت نوشته شده بود و مطالبه مابقی پول خودرو را داشت که بلافاصله و با لطف خداوند متعال پرداخت کردم و پولی را که پس‌انداز کرده بودم تا زانتیا خریداری کنم عینا برای تیبا پرداخت کردم(خودرویی که حداقل‌های آپشن را نیز ندارد نظیر آینه برقی!)، چیزی حدود 19 میلیون تومان امروز جامعه.
 
بعد از برگشت از بانک و واریز پول با تصور اینکه خودرو را تحویل می‌گیریم با خوشحالی هر چه تمام خدمت نمایندگی رسیدیم. فیش واریزی را گرفت و یک فیش شرکتی تحویل ما داد و گفت: خبرتان می‌کنیم.
 
یعنی امروز نمی‌دید؟ نه! برید صدایتان می‌کنیم. کی؟ 1 الی 30 روز دیگر(پاسخ دقیق و کامل نمایندگی به بنده را دارید که؟!)
 
از یک روز که چه عرض کنم، الآن از آن 30 روز هم چند هفته است که می‌گذرد و هنوز که هنوز است خودرو تحویل بنده نشده است.
 
با نمایندگی تماس گرفتم که بدون معطلی و اجازه حرف زدن عنوان کرد: زنگ می‌زنیم. گفتم: پس کی؟ گفت: آقا ماشین نیست، چی می‌گی؟، گفتم: واقعا کسی پاسخگو نیست؟ گفت: هر کاری دلت می‌خواهد بکن!(حقیقتش تصور عذرخواهی داشتم تا توهین)
 
گوشی را قطع کردم و با فردی که یکی از دوستان معرفی کرد و در روابط عمومی سایپا مسئولیت دارد تماس گرفتم(و همین جا از ایشان تقدیر و تشکر می‌کنم) و این بنده خدا هم با لطفی که در حق بنده داشت پیگیر شد که نهایتا منجر به تماس فردی به نام ع شاغل در واحد دفتر معاونت بازاریابی و فروش شرکت سایپا شد.
 
این فرد در تماسی تلفنی با من در یک عصر گرم تابستان و ماه مبارک رمضان تازه جویای مشکل شد که شرح ماوقع را برایش توضیح دادم که شنیدم: ما الآن کلا یورو 4 نداریم، اگر می‌خوای بیشتر از این صبر نکنی(تا الآن بیش از 2 ماه) یورو 2 بردار، ضمنا باید صبر کنی چند تا تیبای یورو 2 فرستادیم کاشان یا قم که چون چند تا قطعه ندارند میان تهران اونوقت من یکی از همون‌ها رو شاید تا هفته دیگه برایت درست کردم!
 
حقیقتش من که تا الآن این همه صبر کردم و ماشینی رو که می‌خواستم عصای دستم باشد در تابستان و گرما و نهایتا هم با خانواده یک مسافرتی برویم و تنی بیاساییم! از آن شاید و موکول کردنش به یک هفته دیگر ناراحت نشدم که اینقدر از لحن بزرگوارانه‌اش در حقم ناراحت شدم، جوری حرف می‌زد که احساس کردم واقعا دارد لطف می‌کند که یک خودروی دیگر را به جای ماشین خودم آن هم با کلی اما و اگر و بدون اندکی عذرخواهی و البته با کمبود قطعه تحویلم می‌دهد.
 
گفتم: حقیقتش من تنها یورو 4 می‌خواهم چون آلایندگی کمتری دارد...
 
گفت: اصلا می‌دونی یورو4 چیه و چه فرقی داره با...
 
دیگه نذاشتم حرفش را تمام کند و گفتم برادر عزیزم اصلا شما فرض کنم بنده یک متوهم هستم و تصور می‌کنم یورو4 بهتر از یورو2 می‌باشد و آلایندگی کمتری دارد، شما چرا باید این حرف‌ها را بزنی؟ من نزدیک به یک میلیون تومان اضافه‌تر دادم برای اینکه یورو4 تحویل بگیرم و تازه شما بعد از چند ماه تاخیر می‌گویی بیا یورو2 ببر!
 
که بعد از این حرف‌های حقیر کلی حرف منطقی و بدون هتاکی و تمسخر شنیدم(شما باور نکنید).
 
حقیقتش حالا که در همان"آمپاس" معروف این روزها قرار دارم و دستم جز به خدا و رسانه جای دیگری بند نیست دست به قلم شدم تا درد دلم را بگویم و بپرسم: واقعا حق ما همین مقدار است؟ با توجه به حقوق دریاقتی یک کارمند در ایران و قیاس آن با یک کارمند در اروپا پولی که بنده برای تیبا پرداخت کردم خیلی بیشتر از هزینه‌ای است که یک فرد اروپایی برای یک خودرو نظیر بی ام دبلیو می‌پردازد.
 
من که شاید با یک عذرخواهی ساده مدتی دیگر را هم صبر می‌کردم و دردم را التیام می‌دادم حالا مورد تمسخر هم قرار گرفتم.
 
و باز می‌پرسم: شما که ماشین ندارید تحویل بدهید چرا اصلا ثبت نام می‌کنید؟ مگر همین چند هفته قبل نبود که باز فروش فوری گذاشتید؟ این‌ها را چه جور می‌خواهید بدهید؟  
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
این درد همه ماست، ولی تاکنون که کسی پاسخگو نبوده، اگر شکایتی اینچنین هم رسانه ای شود شاید رسیدگی گردد ولی عامه مردم از حقشان محروم می مانند.
تا وقتي حاضريد اين آشغالا رو بخريد همينه، با همين پولت يعني 19 ميليون تومن كه ميشه 6500 دلار تقريبا مي توني يه تويوتا بخري كه ميشه عصاي ستت تا آخر عمرت. البته نه تويوتاي مدل 2013 ، مدل 2005 ولي همه مي دونن كه تويوتاي 2005 كجا تيباي 2013 كجا ...
Iran, Islamic Republic of
طوری با خریدار رفتار می شود که خریدار از اقدام خود پشیمان می شود
مصطفی
داغ دل ما هم تازه شد.به راستی این وضعیت تا به کی ادامه خواهد داشت؟کی این دیوار بلند انحصار بر داشته خواهد شد؟کی شفافیت و تکریم حقیقی ایجاد می شود؟آیا نسل آینده می تواند خودروی ارزان قیمت و با کیفیت و استاندارد روز را سوار شود؟آیا ما آن روز را خواهیم دید؟آیا شرکت هایی که خود را خودروساز می نامند همواره باید وابستگی شدید به کشورهایی نظیر چین داشته باشند؟و از قبل مونتاژ بی کیفیت سود های کلان نصیب خود کنند؟و ما باید همواره این وضع را تحمل کنیم؟آیا برای فردا فکری شده است؟آیا وقت آن نرسیده که این شرکتهایی که خود را شرکت بزرگ خودروسازی می نامند با حقایق بازار رقابت رودرو شوند و اگر توانستند آنگاه رشد کنند؟
محسن از قم
یک کلام اصل کلام.
در ایران دیکتاتوری خودرو وجود دارد.
تمام
آخه خدا وکیلی قیمت واقعی خوردروهای داخلی باید این همه گران باشه....
احمدوند
خودروسازیها مخصوصا" سایپا دست یک عده مافیا هست که حتی دولت احمدی نژاد هم نتوانست این شرکت را از دست مافیا خارج کنه !! این مافیا از زمان آقای خاتمی در دولت دوم سایپا و پارس خودرو و سایپا پرس را اشغال کرده اند و هرگز بفکر مشتریان نیستند .
سید مرتضی
هیچ وقت احترام نخواهند گذاشت تا وقتی که ما خوار و ذلیلانه، محصولات آن ها را خریداری می کنم و پول و سود هنگفت، به جیب آنها می رود
منتظر
حمایت از تولید داخل!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
مجید
Iran, Islamic Republic of
خدا شاهده انگار داره نحوه دریافت خودرو تیبای منو میگه. عین همین داستان واسه منم پیش اومد نمایندگی بهم گفت انحصاره اگه کاری میتونی بکن همینه که هست
جاسم
Iran, Islamic Republic of
عين اين قصه براي من در خراسان جنوبي هستش كه قرار بود خرداد تحويل بگيرم ولي ظاهرا از تيبا هيچ خبري نيست بايد تاسف خورد با داشتن همچنين صنعت خودرويي كه مديريتش در حد صفر است
سلام
دوستان توجه داشته باشند کارخانه ماشین سازی ford از ساخت تراکتور شروع کرد خوب مشخص هست که هر دو خودرو ساز کشور که البته اگه بهشون بشه گفت خودرو ساز باید از ساخت انواع فورغون و بیل شروع می کردن عزیزان ما خیلی زود شروع کردن خیلی..............
ماشین پراید صفر خریده ام!!!!
هنگام راه رفتن ترمز هایش صدا می دهد
درها بسته نمی شد
در راننده از بیرون باز نمی شد
روغن ریزی دارد
تودری ها اصلا نمی ایستد و مدام بیرون می زند
...
برای بازرسی اولیه بردم نود هزار تومان پول گرفتند!!
هیچکدام از این اشکالها را هم درست نکردند!!!
اصغر
اصلا این شرکتا همش سود جو هستن ای رسمش نیست اف به غیرتتون