يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
۱

مرگ جنجالی درکشور میزبان جام‌جهانی

يکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۲۸
کد مطلب: 303887
مرگ ابهام آلود یک بازیکن اکوادری در قطر، سؤالات و تردیدهای فراوانی را درباره شرایط و توانمندی های این کشور در زمینه برگزاری جام جهانی فوتبال در سال ۲۰۲۲ مطرح کرد.
مرگ جنجالی درکشور میزبان جام‌جهانی
به گزارش جهان به نقل از العالم، اگرچه باشگاه "ارتش" قطر با استناد به گزارش های پزشکی علت مرگ ناگهانی "کریستین بنيتس" بازیکن اکوادری این تیم را سکته قلبی اعلام کرده است، اما رسانه ها سؤالات جدی و مهمی را درباره مرگ این بازیکن مطرح نموده اند.

این باشگاه قطری اعلام کرد پس از انجام اقدامات قانونی، جسد کریسیتین بنيتس به کشورش بازگردانده خواهد شد.

در حالی که اظهارات اطرافیان بنيتس و مقامات اکوادوری درباره مرگ وی بسیار محتاطانه بوده است، گزارش های رسانه ای سؤالاتی جدی را درباره دلایل مرگ این بازیکن مطرح کرده اند.

عده ای درباره مکانی که بازیکن مذکور از آنجا به بیمارستان منتقل شده است سؤال می کنند که آیا وی از هتل به بیمارستان منتقل شده است یا از باشگاه؟

برخی نیز پرسیده اند چرا در گزارش پزشکی ماهیت درد معده این بازیکن که همان دلیل به بیمارستان منتقل شده، ذکر نشده است؟

عده ای نیز درباره خدمات پزشکی و کمک های فوری ارائه شده به بنيتس پس از انتقال به بیمارستان، سؤالات مهمی را مطرح کرده اند.

اما مهم تر و جنجالی تر از همه موارد فوق، برخی اظهار نظرها در پایگاههای اجتماعی است که براساس آن عامل مراجعه این بازیکن به بیمارستان، گرمای شدید هوا در قطر بوده است.

در میان موارد فوق، اگرچه مطرح کردن موضوع گرمای شدید هوا از نظر علمی به عنوان عامل مرگ ناگهانی بعید به نظر می رسد اما این امر به همراه خدمات پزشکی ارائه شده، این روزها برای قطر از حساسیت فراوانی برخوردار است.

زیرا قرار است ماه اکتبر آینده فیفا درباره زمان برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال در سال ۲۰۲۲ در قطر تصمیم گیری کند که آیا بازی های مذکور مطابق معمول در تابستان برگزار شود یا زمان آن به زمستان موکول گردد.

این اتفاق در حالی روی می دهد که فیفا در زمینه توجه به حفظ سلامت بازیکنان به ویژه شرایط آب و هوایی مسابقات یا ارائه خدمات پزشکی به آنها به شدت تحت فشار است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United Kingdom
اتقاقا مرگ بر اثر گرمای شدید هوا از نظر علمی بعید نیست و سالانه افراد زیادی به علت گرمای هوا جان می دهند.