دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

تعداد زندانیان جرایم غیرعمد کشور

پنجشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۵۰
کد مطلب: 303250
معاون ستاد دیه کشور گفت: تعداد 8 هزار زندانی جرایم مالی و غیرعمد در زندان های سراسر کشور به سر می برند که تعداد 2 هزار و 800 نفر از آنها به دلیل عدم توانایی در پرداخت مهریه در حبس هستند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، محمد علی ساری اظهار داشت: مشارکت چشمگیر مردم نوع دوست ایران و همچنین تلاش های ستادهای دیه سراسر کشور در سال گذشته موجب آزادی تعداد 9 هزار و 206 نفر از زندانیان جرایم غیر عمد و از زندان های کشور شده است.
 
وی گفت: تعدادی زیادی از زندانیان جرایم غیر عمد را در حال حاضر افراد شرافتمند جامعه تشکیل می دهند که به دلیل حوادث رانندگی و یا بی توجهی به امورات مالی و یا عدم توانایی در پرداخت بدهی روانه زندان شده اند.
 
وی اظهار داشت: تعداد زیادی از این زندانیان دارای کانون های گرم و استوار خانواده هستند که متاسفانه به دلیل اسارت پدر خانواده این کانون ها نیز مورد آسیب جدی قرار گرفته اند.
 
ساری با اشاره به اینکه احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ثمرات تاثیر گذاری را در قبال پیشگیری از جرایم به همراه خواهد داشت ادامه داد: نهادینه سازی فرهنگ احترام به مقررات راهنمایی و رانندگی و همچنین پرهیز از تعیین مهریه های سنگین ثمرات مهمی در کاهش زندانیان جرایم غیر عمد خواهد داشت.
 
وی با اشاره به اینکه رواج مهریه سنگین و کمک گرفتن از ستاد دیه نوعی آفت محسوب می‌شود افزود: جوانان و خانواده ها در هنگام ازدواج باید دقت و تامل بیشتری در قبول تعهدات و تعیین مهریه داشته باشند زیرا مهریه قابل مطالبه است و در موارد بسیاری موجب محبوس شدن جوانان به عنوان سرمایه های کشور در زندان ها شده است.
 
ساری با ابراز خرسندی از تعامل موجود در بین مردم و مسئولان سیستان و بلوچستان نیز گفت: این استان جزو معدود استان هایی است که در مراسم گلریزان و مشارکت برای آزاد سازی زندانیان تمامی مسئولان آن به طور همگانی شرکت داشتند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *