پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰

با مشكلات معده درد در ماه رمضان چه كنيم

دوشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۲ ساعت ۰۶:۰۷
کد مطلب: 300924
افرادي كه دچار معده درد هستند در اين ايام از غذاهايي مانند :سوسيس، كالباس و سس زياد پرهيز كنند و از غذاهاي خانگي و مقوي استفاده كنند.
به گزارش جهان، سيد ضياءالدين مظهري متخصص تغذيه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت:در ماه رمضان به روش هاي تغذيه اي مناسبي بايد توجه كرد زيرا به علت تغييراتي كه در سيستم گوارشي بدن به وجود آمده و در برخي از افراد حالت بي ميلي به غذا رخ مي دهد بنابراين ولع فرد به غذاهايي مثل سوپ مرغ، آش حاوي از سبزيجات بيشتر است.

وي افزود: افرادي كه دچار ناراحتي معده هستند در اين ايام از غذاهايي مانند سوسيس، كالباس و سس زياد هستند پرهيز كنند و از غذاهاي خانگي و مقوي استفاده كنند.

وي عنوان كرد: سوسيس و كالباس داراي چربي و مواد نگهدارنده بالايي هستند كه در صورت مصرف زياد، سلامتي بدن را به خطر مي اندازد.

وي به افراد روزه دار توصيه كرد در ايام ماه رمضان بعلت ضعيف شدن بايستي از مواد مغذي مفيد استفاده كنند.

وي در خاتمه گفت: در صورت اهميت دادن به مواد تغذيه اي در ماه رمضان از عوارض جسمي مي توان جلوگيري كرد در غير اينصورت ممكن است عوارضي به وجود آيد كه روزه گرفتن را براي برخي از افراد دشوار كند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *