شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۱

علت پرهیزحاج‌آقامجتبی ازچهره شدن درسیما

يکشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۵۵
کد مطلب: 300879
حجت الاسلام شبیری زنجانی عضو جامعه وعاظ تهران در نشست واکاوایی سیره و منش مرحوم آیت الله حاج آقا مجتبی تهرانی که شامگاه شنبه ۲۹ تیرماه در بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به پرهیز حاج مجتبی از چهره شدن در رسانه ملی گفت: بارها از صداوسیما برای پخش مستقیم برنامه های حاج آقا مجتبی درخواست شد، اما ایشان به شخصه علاقه ای به این موضوع نداشتند و تنها نوارهای صوتی جلسات اخلاق این عالم ربانی دست به دست در بین مردم جابه جا می شود.
به گزارش جهان، خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی نمایشگاه قرآن نشت: وی با بیان خاطراتی از دوران حیات حاج مجتبی تهران گفت: خوب به یاد دارم سالها پیش حاج آقا مجتبی یک خانه ای را با قیمت ۱۵۰ تومان اجاره کردند و این اجاره خانه سالها ادامه داشت و هر سال به جای اینکه رقم این اجاره خانه بیشتر شود، به دلیل رفتارها و منش های خوب حاج آقا مجتبی هر سال صاحبخانه مقدار اجاره خانه را پایین می آورد و هر سال صاحبخانه به دلیل حفظ حراست عالی از خانه اش بیشتر رغبت پیدا کرد تا حاج آقا را در خانه نگه دارد.

بنا به اظهارات این یار نزدیک حاج آقا مجتبی تهرانی یکی از دلایل اصلی موفقیت و رسیدن به درجات عالی معنویت در مرحوم حاج مجتبی تهرانی، نقش بی بدیل خانواده ایشان بود و حاج مجتبی همواره از نظرات و مشورت های اهل بیت و خانواده استفاده می کردند و به عنوان سرپرست خانواده با توجه به خواست اهالی منزل تصمیم گیری می کردند.

حجت الاسلام شبیری زنجانی با بیان اینکه یکی از ویژگی های منحصر به فرد مرحوم حاج آقا مجتبی تهرانی، حضور فعال در مناسبات و برنامه های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی بود، خاطرنشان کرد: پیش از انقلاب این عالم ربانی ارتباط خوبی با رهبران مذهبی و سیاسی کشور از جمله حضرت امام خمینی(ره) داشتند و در تمام مبارزات به عنوان یک پای باوفا در کنار امام و آرمان هایش حضوری فعال داشتند. پس از انقلاب مرحوم حاج مجتبی تهرانی بر این باور بود که باید حوزه فعالیت ملی خود را از سیاسی به فرهنگی و اخلاقی تغییر دهد و به همین دلیل از پیروزی انقلاب تا زمانی که در قید حیات بودند، به تدریس مباحث اخلاقی پرداختند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ویژگی های شخصیتی حاج آقا مجتبی تهرانی افزود: داشتن نظم خاص در زندگی و کارهای روزمره از ویژگی های این عالم ربانی بود. برای مثال ایشان صله رحم را در حد معمول و متعادل انجام می دادند و در تمامی امور زندگی هم همواره حد تعادل را نگه می داشتند، اهل اسراف و بریز و به پاش نبودند و همواره این موضوعات را به فرزندان خود هم توصیه می کردند.

این یار نزدیک مرحوم آیت الله مجتبی تهرانی افزود: یکی از ویژگی های بارز این عالم ربانی دوری از چهره شدن و خودنمایی در رسانه ملی بود، ایشان هر بار که برای ضبط برنامه ها و کلاس های اخلاقشان می آمدند، با ضبط تصویری مخالفت می کردند و در حال حاضر هم از ایشان مجموعه صوت هایی که وجود دارد، به صورت خودجوش توسط مردم ضبط و دست به دست می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *