شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰
۱

محمد خاتمی تغییر موضع داد/ بهتر است مسجدجامعی در شورای شهر بماند!

يکشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۵۷
کد مطلب: 300851
رئیس دولت اصلاحات با بیان اینکه ترجیح می‌دهم مسجدجامعی در شورای شهر بماند، اظهار داشت: هیچکس نباید از رئیس‌جمهور منتخب سهم‌خواهی کند.
محمد خاتمی تغییر موضع داد/ بهتر است مسجدجامعی در شورای شهر بماند!
به گزارش جهان، محمد خاتمی پس از آنکه وزیر ارشاد دولت خود را وزیر قطعی دولت یازدهم دانست، امروز عقب نشینی کرد.

وی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اینطور گفته می‌شود که شما در پی سهم‌خواهی از رئیس‌جمهور منتخب هستید و نام بردن از احمد مسجدجامعی به عنوان وزیر ارشاد در همین راستاست. نظر شما چیست پاسخ داد: ابدا، بنده ترجیح می‌دهم مسجدجامعی در شورای شهر بماند.

خاتمی در خصوص این سوال که پس چرا از وی به عنوان وزیر ارشاد نام بردید، گفت: گفتم دیگر. هیچکس نباید سهم‌خواهی کند و باید اجازه بدهند آقای روحانی هر کس را دلش می‌خواهد انتخاب کند.

اظهارات از موضع بالای محمد خاتمی مبنی بر معرفی وزیر ارشاد دولت خود به عنوان وزیر ارشاد دولت جدید با ناراحتی حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی روبه‌رو شده است.

اطرافیان حسن روحانی از موضع‌گیری سیدمحمد خاتمی درباره وزیر ارشاد دولت یازدهم در دیدار با اصغر فرهادی به شدت ناراحت هستند و می‌گویند چرا باید خاتمی اعلام کند که احمد مسجدجامعی وزیر ارشاد خواهد بود. نزدیکان روحانی می‌گویند این‌گونه برخوردها اخلال در روند بررسی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها به وجود آورده و علایم سهم‌خواهی افراد و گروه‌ها را آشکار می‌کند.

ظاهرا پس از اظهارات خاتمی بخت وزارت مسجدجامعی کاهش یافته چرا که این تلقی را به وجود آورده که معرفی و تحمیل مسجدجامعی توسط خاتمی صورت گرفته است.

شاید به همین دلیل و برای فرار از متهم شدن به سهم خواهی و کاستن دلخوری آقای روحانی است که محمد خاتمی اکنون تغییر موضع داده است.

بخشی از فعالان سیاسی معتقدند اصلاح طلبان به دنبال سهم خواهی از رئیس جمهور منتخب هستند و در تلاشند که دست کم سه وزراتخانه فرهنگ، علوم و کشور را تصاحب کنند که از این طریق نفوذ ویژه ای در دانشگاه ها، سینما و رسانه و احزاب کشور به دست آورند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حمید
Iran, Islamic Republic of
سلام خدا عاقبت همه مردم را بخیر کند .هر روز یک خبر از کابینه دولت جدید شنیده می شود . بهتره بجای این همه شایعه پراکنی همه افرادی که امکانی دارند به رئیس جمهور منتخب مشورت درست بدهند تا کابینه ای لایق و در خور شأن کشور و مردم عزیز مان تشکیل گردد.
انشاءا...