جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 10 May 2024
 
۰

دستور احمدی‌نژاد به وزیر درباره خریدگندم

جمعه ۲۸ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۰۸
کد مطلب: 300322
مدیر کل دفتر غلات و نباتات وزارت جهاد کشاورزی از افزایش ۸۰ تومانی خرید تضمینی گندم خبر داد و گفت: روز گذشته رئیس جمهور قبل از سفر به کشور عراق دستور افزایش قیمت تضمینی گندم را به وزیر جهاد کشاورزی داده است.
به گزارش جهان، دلاور حیدرپور در گفت‌وگو با تسنیم، در مورد افزایش قیمت خرید تضمینی گندم اظهار داشت: روز گذشته رئیس جمهور قبل از سفر به عراق به وزیر جهاد کشاورزی دستور داد، ۸۰ تومان به قیمت گندم معمولی و دُروم اضافه کنند بر این اساس درحال حاضر قیمت تضمینی گندم معمولی به ۸۰۰ تومان و گندم دُروم به ۸۳۰ تومان افزایش یافت.

وی ادامه داد: این افزایش قیمت براساس پیگیری‌هایی بود که در چند ماه گذشته از رئیس جمهور درخواست کرده بودیم.

مدیر کل دفتر غلات و نباتات وزارت جهاد کشاورزی در مورد پرداخت مابه‌التفاوت قیمت خرید قبلی با نرخ جدید بیان کرد: مابه‌التفاوت قیمت برای خرید گندمی که توسط دولت انجام شده پرداخت خواهد شد و شامل خرید بخش خصوصی نمی‌شود.

حیدرپور در پایان گفت: این مصوبه در راستای کمک به کشاورز و حمایت از تولید داخل از سوی رئیس جمهور انجام شده است و در حال حاضر کل خرید گندم تضمینی ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تن است که ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تن آن توسط دولت و ۲ میلیون و ۴۰۰ تن آن توسط بخش خصوصی خریداری شده است.

ناصر توکلی معاون وزیر جهاد کشاورزی نیز در این زمینه افزود: بر اساس مصوبه هیئت دولت که دیروز ابلاغ شد قیمت هر کیلوگرم گندم معمولی از۷۲۰ تومان به ۸۰۰ تومان و هر کیلوگرم گندم دروم از۷۵۰ تومان به ۸۳۰ تومان افزایش یافت.
وی گفت: بر اساس این مصوبه گندم تا دو درصد سن زدگی، دو درصد افت مفید و چهار درصد افت غیرمفید نیز با قیمت کنونی محاسبه خواهد شد.
توکلی افزود: بر این اساس گندم های با کیفیت بالا نیز ۱۵تومان در هر کیلو بیشتر خریداری می شود.
وی گفت: پیش بینی می شود از ۲،۵ میلیون هکتار سطح زیرکشت گندم آبی و ۴ میلیون کشت گندم دیم ۱۲،۵ تا ۱۳میلیون تن گندم برداشت شود و تاکنون۶۵ درصد گندم برداشت شده است.
معاون وزیر جهادکشاورزی افزود: ۸ تا ۸،۵ میلیون تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان است.
توکلی گفت: استان خوزستان با یک میلیون و۳۷۰ هزار تن، استان فارس با یک میلیون و ۳۰ هزار تن و استان گلستان با ۸۱۰ هزار تن به ترتیب اول تا سوم در تولید گندم هستند.
وی افزود: تاکنون ۵ میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شده که دو میلیون و ۸۰۰ هزار تن آن را بخش دولتی و دو میلیون و۲۰۰ هزار تن را بخش خصوصی خریداری کرده است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: براساس مصوبه هیئت دولت کشاورزانی که به بخش دولتی گندم فروخته اند افزایش قیمت تضمینی خرید گندم شامل آنان شده و آنچه طلبکارند به آنان داده می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *