چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰

تناقض در رفتار مسئولان روزنامه ایران+سند

سه شنبه ۲۵ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۱۱
کد مطلب: 299799
سردبیر روزنامه ایران در اظهاراتی تاسف برانگیز علت سانسور خبر دیدار هیات دولت با مقام معظم رهبری را چاپ روزنامه در ساعت 20 دانسته در صورتیکه متن کامل گفت و گوی زنده احمدی نژاد که در ساعت 23به اتمام رسید را در روزنامه چاپ کردند.
به گزارش جهان به نقل از "ندای انقلاب"، روزنامه ایران بعد از یک روز غفلت با تیتر قرمز رنگ و فونت درشت خبر دیدار هیات دولت با مقام معظم رهبری را منتشر کرد.
 
در همین حین روز گذشته بعد از خبر ندای انقلاب مبنی بر سانسور خبر تقدیر رهبری از تلاش های دولت در روزنامه ایران سید مجتبی ناوندی سردبیر روزنامه‌ی ایران در یک اقدامی شتابزده و عجولانه در گفت و گو با ایسنا، درباره‌ی دلیل عدم انتشار گزارش آخرین دیدار مقامات دولت دهم با رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: با توجه به تیراژ بالای «ایران»، این روزنامه زودتر از روزنامه‌های دیگر به زیر چاپ می‌رود. به همین دلیل، این امکان وجود نداشت که این خبر پوشش داده شود.
 
وی در پاسخ به اینکه روزنامه‌ی «ایران» چه ساعتی زیر چاپ می‌رود و آیا نمی‌شد صفحات برای انتشار این گزارش دیرتر بسته می‌شدند؟ اظهار کرد: روزنامه‌ی «ایران» بین ساعت ۷ تا ۸ شب زیر چاپ می‌رود و اگر قرار بود این خبر پوشش داده شود،‌ روزنامه به سه استان که چاپ‌شان در تهران انجام می‌شود، از جمله استان همدان نمی‌رسید.
 
حال این صحبت عجیب آقای سردبیر درحالی مطرح می شود که گفت و گوی زنده احمدی نژاد با مردم در روز چهارشنبه مورخ ۱۲ تیر ماه که از شبکه یک سیما تا ساعت 23 ادامه داشت در روزنامه فردای ایران مورخ پنجشنبه ۱۳ تیر در صفحات ۱ و ۲۹ خود کار کرده شد ولی دیدار هیات دولت با حضرت آیت الله خامنه ای که خبرش راس ساعت ۲۱:۳۰ بر روی خروجی خبرگزاری ها منتشر شد را نتوانست کار کند.
 

 
با این تفاسیر و به گفته حجت الاسلام والمسلمین سالک این سانسور آنها یک کار عمدی بوده که به دنبال بی حرمتی است.
 
صحبت های جالب ناوندی به همین جا ختم نمی شود و در پایان شروع به دفاع تمام قد از مشایی می کند و در پاسخ به این‌که برخی گفته‌اند منتشر نشدن این خبر در روزنامه‌ی «ایران» به دلخوری آقای رحیم‌مشایی مربوط است، گفت: آقای مشایی اصلا از کسی دلخوری ندارد که بخواهد به این موضوع ربط داشته باشد‌، ایشان همیشه گفته‌اند که سرباز نظام‌اند.
 
فکر می کنیم آقای ناوندی یادشان رفته که دیگر زمان مصرف مشایی و امثال آن تمام شده و قادر نیست با این حرفها پله های ترقی رابه یک شب طی کند و مدیر مسئول این روزنامه وزین! شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *