پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 9 May 2024
 
۱۷
۴

واکنش آیت الله مکارم شیرازی به یک فتوای نامتعارف/ نباید با دین بازی کرد +صوت

دوشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۵۵
کد مطلب: 299529
حضرت آیت الله مکارم شیرازی نسبت به اظهارنظرهای نسنجیده در حوزه مسائل دینی واکنش نشان داد و حکم دادن به عدم بطلان روزه با وجود خوردن آب برای رفع تشنگی را بر خلاف فتوای فقهای اسلام دانست.
واکنش آیت الله مکارم شیرازی به یک فتوای نامتعارف/ نباید با دین بازی کرد +صوت
به گزارش جهان به نقل از رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید در ششمین روز از ماه مبارک رمضان در ادامه سلسله نشست های تفسیر موضوعی قرآن کریم در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت(ع)، به برخی از اظهار نظرهای نسنجیده در حوزه مسائل دینی واکنش نشان داد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: در دهان برخی افراد انداخته اند که اگر روزه دار تشنه شد می تواند آب بخورد و روزه او هم باطل نمی شود و روایتی نیز برای این مساله ذکر کرده اند.

وی با تاکید بر این که نباید با دین مردم بازی کرد، یادآورشد: روایتی که این افراد به آن استدلال کرده اند، هم از نظر سند و هم از نظر دلالت زیر سؤال است و بر فرض وجود، احدی به این مساله که می توان آب خورد و روزه هم بود فتوا نداده و این خلاف فتوای فقهای اسلام است و بالاتر از این احتمال دارد خلاف ضرورت دین هم باشد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به احکام مربوط به روزه داری، خاطرنشان کرد: اگر شخص مریض است و توانایی روزه گرفتن ندارد اسلام به او اجازه می دهد که روزه نگیرد و باید قضای آن را بجا آورد، اما اگر مریض نیست انسان نمی تواند هم روزه باشد و هم آب بخورد و هر مسلمانی که این را ببیند تعجب می کند.

این مرجع تقلید تاکید کرد: اینها باید مراقب حرف های خود باشند و بدانند چه چیزی را مطرح می کنند، امیدواریم خداوند متعال همه ما را به راه راست هدایت کند.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
احسنت به این مجتهد بیدار و با جرات... خدا ایشان و امثال ایشان رو حفظ کنند
Iran, Islamic Republic of
من مرجع تقلیدم حاج آقا مکارم نیست ولی انقدر دوسشون دارم که نمی تونم توصیف کنم
ممنون از روشنگری ایشون
شایسته است بقیه مراجع نیز موضع گیری کنند تا کسی جرات و جسارت بر فتوای خلاف نص پیدا نکنه
فکر میکنند میتوانند با این فتاوای جدید احکام جدید درست کنند و گروهی را گرد خودشون جمع کنند.مثل اون فتوای جنجالی بلوغ دختر.