دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها:

دانشگاه‌ها "هیئت علمی" جدید جذب کنند

آخرین آمار جذب هیئت علمی
يکشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۲۷
کد مطلب: 297612
رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های کشور به دانشگاه‌ها توصیه کرد که با توجه به اهداف تعیین شده، "هیئت علمی" جدید جذب کنند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم محمدرضا مردانی رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های سراسر کشور پیش از ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: فرایند هفتمین فراخوان جذب هیئت علمی دانشگاه‌های سراسر کشور آغاز شد و دانشگاه‌ها و موسسات آموزش علمی از ۲۰ تیرماه تا ۱۵ مردادماه می توانند با مراجعه به سامانه اینترنتی به نشانی www.jazb.msrt.ir نسبت به درج نیازهای خود برای جذب هیات علمی اقدام کنند.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی نیازهای خود نسبت به جذب را براساس هماهنگی‌ با هیئت امنای دانشگاه‌ها و معاونت آموزش وزارت علوم انجام دهند، گفت: دانشگاه‌ها باید در ثبت نیازهای خود اطلاعات دقیقی مانند مقطع، رشته، گرایش، تعداد مورد نیاز و محل جذب را به همراه نوع استخدام و اولویت‌های سه‌گانه در فرم‌های سامانه جذب ثبت کنند.

رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها گفت: مهلت مراجعه متقاضیان برای ثبت درخواست‌ها در سامانه جذب نیز از ۲۰ مردادماه به مدت ۲۵ روز خواهد بود.

وی تاکید کرد: همزمان با ثبت‌نام داوطلبان و تعیین اولویت‌های انتخابی سوابق تحصیلی فرد به دانشگاه‌ها انتقال می‌یابد و دانشگاه‌ها از ۲۰ شهریورماه فرصت دارند نسبت به بررسی سوابق متقاضیان اقدام کنند و نتیجه را به متقاضیان اعلام کنند.

مردانی با اشاره به بررسی سوابق داوطلبان در کارگروه تشخیص توانایی عضو هیئت علمی نیز گفت: کارگروهی متشکل از رئیس دانشکده، رئیس گروه آموزشی و دو نفر از اعضای تخصصی گروه، سوابق فرد را بررسی می کنند و پس از ارزیابی صلاحیت‌های فرد، او را به هیئت مرکزی جذب وزارت علوم معرفی می‌کنند.

وی ادامه داد: تکلیف متقاضایان جذب دانشگاه‌ها در مرحله اول باید در مدت یک ماه و حداکثر تا پایان مهرماه مشخص شود و آخرین مهلت تعیین تکلیف آنها نیز تا ترم بهمن ماه خواهد بود.

رئیس مرکز جذب هیات علمی با بیان اینکه برخی از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی هنوز پرونده‌های نیمه‌کاره از فراخوان سال قبل خود دارند، گفت: این دانشگاه‌ها اگر در فرصت موجود نسبت به اعلام نظر نهایی و قطعی درباره متقاضیان جذب فراخوان‌های قبلی اقدام نکنند، اجازه جذب جدید نخواهند داشت.

وی با بیان اینکه هیچ محدودیتی برای جذب هیئت علمی در این مرکز نداریم، تاکید کرد: دانشگاه‌ها باید با توجه به نسبت استاد به دانشجو و اهداف تعیین شده در نقشه جامع علمی کشور و همچنین برنامه پنجم توسعه و ردیف‌های استخدامی، نسبت به جذب هیئت علمی جدید خود اقدام کنند.

رئیس مرکز جذب دانشگاه‌های کشور با بیان اینکه انتخاب دانشجویان در هیئت جذب براساس ۱۷ شاخص شورای انقلاب فرهنگی صورت می‌گیرد، گفت: کسانی که از امتیازات بالاتری برخوردار هستند به عنوان نفرات برتر معرفی می‌شوند و امکان پذیرش در دانشگاه‌های مطرح‌تر را دارند، توصیه می‌شود کسانی که از نظر سطح تحصیلات متناسب با دانشگاه‌هایی مانند تهران و... نیستند دانشگاه‌های جوانتر را برای این مسئله انتخاب کنند تا فرصت بهتری برای ادامه فعالیت علمی داشته باشند.

مردانی با اشاره به اینکه در مقطع PHD همچنان نیاز دانشگاه‌ها چند برابر متقاضیان است، تصریح کرد: در مقطع PHD نیاز دانشگاه‌ها همچنان بیشتر از متقاضیان است اما در برخی رشته‌هایی مانند شیمی اشباع شده‌ایم.

رئیس مرکز جذب اعضای هیات علمی دانشگاه‌های سراسر کشور به آمار جذب اعضای هیئت علمی جدید تا پایان سال ۹۱ نیز اشاره کرد و گفت: ۷۰ هزار عضو هیئت علمی در دانشگاه‌ها و موسسات آمزوش عالی توسط سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزی عالی پذیرش شده‌اند که احکام آنها به صورت رسمی اعلام و صادر شده است.

وی با بیان اینکه آمار دقیقی از جذب افرادی که در نیمه دوم سال گذشته جذب شده‌اند، در اختیار نسیت، اضافه کرد: برآورد ما این است که قریب به ۷۶ هزار نفر جذب دانشگاه‌های دولتی و غیر دولتی در ۶ ماهه دوم شده باشند.

مردانی تصریح کرد: در کمتر از ۵ سال گذشته ۲۰ هزار عضو هیئت علمی و بورس جذب دانشگاه‌های سراسر کشور، موسسات دولتی وابسته به دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه‌های آزاد و غیرانتفاعی شدند که نسبت به دوره‌های مشابه در سال‌های قبل، ۱۸ درصد رشد داشته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *