دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۷

آقای دکتر واعجا ! شکسته نفسی می فرمایید!

چهارشنبه ۵ تير ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۴۹
کد مطلب: 295028
رییس کل محترم بانک مرکزی دیروز در مصاحبه خود با یکی از خبرگزاری‌ها بیانات غرایی فرمودند که بیشتر انسان را یاد خطابه های سیاسی می اندازد.
آقای دکتر واعجا ! شکسته نفسی می فرمایید!
به گزارش جهان، تسنیم نوشت:
جناب دکتر بهمنی فرمودند: " همگان دیدند که قیمت دلار تنها ظرف چند روز حدود ۶۰۰ تومان کاهش یافت، در حالی که بانک مرکزی طی این مدت غیر از رویه معمول خود طی ماه‌های اخیر، اقدام خاص دیگری برای کاهش قیمت دلار انجام نداده بود."

و از بیان نکته ظریف فوق به این نتیجه غریب رسیدند که :
"بنابراین، کاهش حدود ۶۰۰ تومانی نرخ ارز تحت تأثیر عوامل سیاسی بوده، همانگونه که افزایش قیمت طی سال‌های اخیر نیز عمدتاً ناشی از همین عوامل بوده است."

در ادامه هم حجت بر همگان تمام کردند که :
"صراحتاً می‌گویم همانگونه که بانک مرکزی در کاهش چشمگیر نرخ ارز طی چند روز اخیر نقشی نداشته، در افزایش قابل ملاحظه آن طی سال‌های اخیر نیز نقشی نداشته و عوامل سیاسی باعث افزایش قیمت دلار شده است."!!

جناب آقای دکتر واعجا ! شکسته نفسی می فرمایید ! شاید بتوانیم بی تاثیری شما و بانک مرکزی را در کاهش ارزش دلار و افزایش ارزش پول ملی طی روزهای اخیر بدون هیچ چون و چرا و اما و اگری پذیرفت ، اما هیهات. مگر می شود نقش آفرینیتان را در کاهش ارزش پول ملی و افزایش یکباره و آتش فشانی قیمت دلار و ارزهای مختلف فراموش کرد و نادیده گرفت ؟ مگر می شود این همه تلاش و مجاهدت را فراموش کرد ؟!

جناب آقای دکتر اگر بپذیریم عوامل سیاسی خارج از توان شما باعث این همه مشکل و معضل شده و نقدینگی و پایه پولی را طی فقط سه تا چهار سال بیشتر از سیصد تا چهارصد درصد افزایش داده و نرخ برابری ارز اینجور سربه فلک کشیده ، جفای به شما است! حضور پرنگ و نقش آفرین حضرتعالی در این پست خطیر نادیده گرفته شده و مفهومی پیدا نمی کند. بدتر از آن ، وجود بانک مرکزی و سیطره آن بر سیاستهای پولی معنا پیدا نمی کند. این چه اعتراف و شکسته نفسی است که می فرمایید؟!

جناب آقای دکتر واقعا کدام عامل سیاسی؟ چه اتفاقی؟ اگر این گفته شما را قبول کنیم که وامصیبتا است! تحریمها برداشته شده؟ تحریم بانکها لغو شده؟ چه چیزی را باید بپذیریم؟ کدام اتفاق سیاسی را باید قبول کنیم؟

جناب آقای دکتر ، غیر از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ، اتفاق دیگری در عرصه سیاسی افتاده که از کنف با کفایت شما خارج باشد؟ غیر از این است که اقتصاد و فعالان بازار که سنسورهای بسیار قوی در تشخیص شرایط دارند فقط و فقط با شنیدن پایان سیاستهای اقتصادی موجود آنقدر هیجان زده شدند که به یکباره و بقول خود شما بدون هیچ اقدامی ، اینجور عکس العمل نشان داده و ظرف چند روز ارزش پول ملی افزایش پیدا کرده ؟شاخصهای بورس سر به فلک کشیده و آنی به آنی قله های جدید فتح می کند؟!

اگر اینگونه باشد که هست، واقعا وا اسفا . کاری کردید کارستان . اینقدر که اقتصاد برای رفتن و تودیعتان و برای پایان سیاستهای غلط اقتصادی موجود لحظه شماری می کند. جناب آقای دکتر چه کردید؟هیجان زده که هیچ ، روانی شد این اقتصاد از دست سیاستهای غلط و تحمیل شده به آن.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *