يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۱

رجعت؛ از چاوز تا احمدی‌نژاد/ آیا رئیس جمهور بر می‌گردد؟

سه شنبه ۴ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۰۹
کد مطلب: 294832
دوباره اظهارنظر یکی از دولتی ها حاشیه ساز شد؛ اینبار موضوع رجعت احمدی نژاد بود.
رجعت؛ از چاوز تا احمدی‌نژاد/ آیا رئیس جمهور بر می‌گردد؟
به گزارش جهان به نقل از مشرق، محمود احمدی نژاد در طول ۸ سال حضور در جایگاه ریاست جمهوری حرف ها و اظهارنظرهای جنجال برانگیز مختلفی انجام داده که حتی برخی آنها واکنش علما را نیز برانگیخته است.

یکی از این جنجال ها پس از فوت رئیس جمهور ونزوئلا رخ داد. در جایی که بازهم یک اظهارنظر احمدی نژاد اینبار در قالب یک پیام تسلیت حاشیه ساز شد.

رئیس جمهور در پیام تسلیتی که به مناسبت درگذشت هوگو چاوز منتشر شده بود پس از تمجید های فراوان از شخصیت وی نوشت: «ترديد ندارم كه او بازخواهد گشت و به همراه همه صالحان و حضرت مسيح (ع) و تنها باقيمانده از نسل پاكان، انسان كامل، خواهد آمد و جامعه بشري را در استقرار صلح و عدالت كامل و مهرباني و كمال ياري خواهد كرد».

احمدی نژاد در پیام خود به مناسبت درگذشت چاوز تاکید داشت که "تردید ندارد" وی با امام زمان (عج) باز می گردد و این در مفاهیم دینی یعنی رجعت!

البته پیام احمدی نژاد با واکنش های مختلفی از سوی محافل دینی روبرو شد که شاه بیت آن این بود که یک غیرمسلمان نمی تواند با حضرت مهدی (عج) رجعت کند و انتصاب چنین مقامی به یک فرد غیرمسلمان که حتی عالم دینی هم نیست، غیرقابل قبول است.

اولین واکنش رسمی را آیت الله جنتی از پشت تریبون نماز جمعه گرفت. وی بدون اشاره به نام احمدی نژاد تصریح کرد: ای کاش کسانیکه می خواستند حرفی بزنند ۴ تا کتاب می خواندند.

آیت الله جنتی این پیام تسلیت را باعث ناراحتی علما خواند و گفت: چاوز به لحاظ سیاسی آدم خوبی بود اما نامسلمان بود و رجعت در موردش صدق نمی کند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز به اظهارات رئیس جمهور واکنش نشان داد و تصریح کرد: ایشان در جریان فوت آقای چاوز رئیس جمهور ونزوئلا تسلیت نامه مفصلی نوشتند که این امر طبیعی و عرفی است و رئیس جمهوری که فوت شده امتیازاتی داشته است و گاندی هم شخصیتی بود که هندوستان را از چنگ انگلستان خارج کرد و ماندلا هم در آفریقا به دفاع از حقوق سیاه پوستان پرداخت و این امتیازات انقلابی و ‌آزادی خواهی موجب می‌شود که از این شخصیت‌ها در حد امتیازات ایشان تجلیل شود.

وی یادآور شد: با این وجود اینکه یک انقلابی آزادی‌خواه را در ردیف شخصیت‌های بالای دینی قرار داده و تعبیراتی مطرح کنیم مبنی بر اینکه وی همراه حضرت عیسی(ع) و حضرت ولیعصر(عج) باز می‌گردد و کارهای خودش را انجام می‌دهد جای سئوال دارد.

البته محمود احمدی نژاد اینبار واکنشی به این اظهارات نشان نداد و این اظهارات در میان حاشیه های دیگر مراسم ترحیم رئیس جمهور فقید ونزوئلا مانند دلداری دادن مادر چاوز و بوسیدن تابوت وی پنهان شد.

اما این پایان ماجرا نبود و احمدی نژاد بازهم در دیدار سفیر جدید ونزوئلا بر زنده بودن این شخصیت سیاسی تاکید کرد و گفت: چاوز همیشه زنده است!

به دلیل شرایط سیاسی کشور ادعای رجعت چاوز و حواشی پیرامون آن می رفت تا به فراموشی سپرده شود ولی اظهارنظر دیگری دوباره موضوع رجعت!‌ را بر سر زبان ها انداخت؛ البته اینبار نه رجعت چاوز بلکه رجعت یکی از دوستان رئیس جمهور.

فردی که از او به عنوان لیدر جریان انحرافی نام برده می شود در جایی مدعی شده بود که در جریان انتخابات بعدی به ریاست جمهوری خواهد رسید، شهید شده و در نهایت به همراه چاوز رجعت خواهد کرد.

انتشار این خبر در رسانه های مختلف موجی از تکذیب های حامیان دولت را به همراه داشت. حامیان رئیس جمهور معتقد بودند این اظهارات از پایه دروغ است.

بنابر این گزارش؛ همایش دیروز تجلیل از احمدی نژاد اما دوباره بحث رجعت را به وسط کشید. اما اینبار نه موضوع رجعت چاوز یا دوست صمیمی رئیس جمهور، بلکه موضوع رجعت خود احمدی نژاد مطرح شد.

غلامحسین الهام در انتهای سخنرانی خود در همایش تجلیل از رئیس جمهور گفت: انشاالله احمدی نژاد در رجعتی دیگر همراه با حضرت مهدی (عج) اهداف حکومت مطلوب را پیگیری خواهد کرد.

این اظهارنظر شاید این موضوع نشان دهد که برخی حامیان احمدی نژاد نه تنها به دنبال رجعت دوستان رئیس جمهور نیستند بلکه به دنبال رجعت شخص وی هستند.

البته باید دید که آیا این اظهارات الهام نیز توسط نهاد ریاست جمهوری تکذیب می شود و یا حامیان احمدی نژاد ترجیح می دهند با سکوت خود اظهارات سخنگوی دولت را تائید کنند.

بنابر این گزارش؛ نکته قابل توجه این بود که حاضران در برنامه تجلیل از احمدی نژاد نیز با شعارهای خود نشان دادند که از اینگونه اظهارات استقبال می کنند و شاید بتوان گفت منتظر رجعت رئیس جمهور می مانند؛ البته آنها تا چهار سال آینده هم بر عقیده خود پایدار خواهند بود یا خیر؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *