يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 12 May 2024
 
۰
السفیر فاش کرد

اقدام مشترک اردن و آمریکا برای شروع جنگ

دوشنبه ۳ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۴۰
کد مطلب: 294643
یک منبع آگاه اردنی فاش کرد که سرویس‌های اطلاعاتی و امنیتی اردن تلاش دارند، با ایجاد انفجاری بزرگ در اردوگاه پناهجویان سوری «الزعتری» در این کشور زمینه دخالت نظامی آمریکا در سوریه را فراهم کنند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، روزنامه لبنانی «السفیر» به نقل از یک منبع آگاه اردنی نوشت، اطلاعاتی وجود دارد که نشان می‌دهد، اوضاع و شرایط در اردوگاه پناهجویان سوری «الزعتری» به سمت و سویی درحال سوق دادن است تا زمینه انفجار در این اردوگاه فراهم شود.

این منبع در ادامه افزود: سرویس‌های اطلاعاتی اردن و آمریکا تلاش دارند، با متهم کردن نظام سوریه به دست داشتن در این انفجار زمینه دخالت نظامی آمریکا در سوریه را فراهم کنند.

این منبع آگاه اردنی گفت: بدون تردید این اقدام موجب باقی ماندن نظامیان آمریکایی در اردن پس از پایان رزمایش نظامی اخیر این کشور با اردن خواهد شد که به رزمایش «شیر در کمین» معروف است.

این درحالی است که طرف‌های رسمی و حکومتی آمریکایی افشا کردند که تعداد نیروهای آمریکایی چه تفنگداران و چه نیروهای وابسته به نیروی هوایی آمریکا که پس از رزمایش شیر در کمین در اردن باقی ماندند، به هزار نفر می‌رسد. در حالی‌که اردن پیشتر شمار این نیروها را 700 نفر اعلام کرده بود.

همچنین رسانه‌های اردنی و غربی درباره این نیروها گفته بودند که 300 نفر از این نظامیان آمریکایی دو روز پیش در مرزهای اردن – سوریه و به طور مشخص منطقه «المفرق» مستقر شدند که منطقه‌ای بسیار نزدیک به اردوگاه الزعتری است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *