جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰
۱

پاسخ غرضی به دعوت احتمالی روحانی

شنبه ۱ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۵۳
کد مطلب: 294298
کاندیدای یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به تشکیل دولت یازدهم درباره همکاری خود با دولت گفت: اولویت کشور همراهی با رئیس‌جمهور منتخب است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، سیدمحمد غرضی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در حاشیه دیدار با حامیان و همفکرانش در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه آیا از سوی رئیس‌جمهور منتخب برای همکاری با دولت یازدهم دعوت به همکاری شده‌اید یا خیر؟ اظهار داشت: من وظیفه و تعهدی که داشتم، این بود که بعد از انتخابات به رئیس‌جمهور منتخب تبریک بگویم و وظیفه‌ام را با ارسال یادداشتی انجام دادم.

وی افزود: معتقدم رئیس‌جمهور منتخب جامعه باید خودش در خصوص تشکیل کابینه و مسائل جاری دولت تصمیم بگیرد و نباید برای او تعیین تکلیف یا دردسر ایجاد کرده و بگونه‌ای رفتار کنیم که او مأخوذ به حیاء شود.

غرضی ادامه داد: نباید رئیس‌جمهور منتخب از سوی اشخاص، گروه‌ها و دیگران تحت فشار قرار گیرد. بنده نه انتظار دارم که رئیس‌جمهور منتخب برای دعوت به همکاری از من دعوت کند و نه توصیه می‌کنم که چنین اتفاقی بیفتد.

وی خاطرنشان کرد: بنده در عقاید خودم استوارم و آن زمانی که از من دعوت شد که برای کشور مسئولیتی بپذیریم، قبول کردم و آن مسئولیت‌ها را در حد توان انجام دادم.

وی تاکید کرد: این حرف را نمی‌زنم که حتما از من دعوت شود تا در انجام امور با دولت یازدهم همکاری کنم.

غرضی با بیان اینکه با خودم عهد کردم اگر رئیس‌جمهور منتخب از من دعوت به کار کرد، با پایبندی به عقاید خودم با دولت همکاری کنم، یادآور شد: اگر از من دعوت به همکاری شود، به رئیس‌جمهور منتخب کمک خواهم کرد؛ بنده ۲ شعار توسعه جمهوریت و اسلامیت دادم و اگر دولت متعهد به این ۲ اصل شود، ما نیز می‌توانیم کفش‌ جفت‌کن مردم در دولت شویم اما اگر متعهد به این مسئله نشود، بنده همچنان به عقاید خود استوارم و این شعارها را به قیمت تمام اعتقادات خود می‌دانم.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه اولویت کشور را در حال حاضر چه چیز می‌دانید، خاطرنشان کرد: مهمترین اولویت کشور در حال حاضر این است که همه احزاب و گروه‌ها با آقای روحانی به عنوان رئیس‌جمهور منتخب همراهی کنند.

غرضی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه مهمترین اولویت دولت یازدهم را چه می‌دانید؟ گفت: تشخیص اولویت دولت به عهده خود رئیس‌جمهور منتخب است و وی خود باید بر اساس برنامه و ایده‌هایی که در ذهن دارد اولویت دولت و کشور را مشخص کند.

وی با بیان اینکه احساس می‌کنم ستاد روحانی زیربار فشارهای مختلفی است، افزود: همه باید با دولت همکاری کنند و اینگونه نشود که برخی که طلب سوخته‌ از یکدیگر دارند، از رئیس‌جمهور منتخب بخواهند طلب سوخته آنها را تصفیه کند؛ معتقدم اکنون زمان گفتن چنین درخواست‌هایی نیست و اگر مطرح شود خلاف شرع است.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: حداقل کاری که از دست ما بر می‌آید، این است که ۴سال با دولت منتخب همکاری و همراهی کنیم تا مشکلی از مشکلات کشور برطرف شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حامد
افرين باز هم عاقلانه وپخته سخن فرمودند خداوند ايشان را حفظ كند