دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

10سال‌زندان برای‌معترضان نقابدار درکانادا

جمعه ۳۱ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب: 294045
با موافقت فرماندار کل کانادا، اجرای قانون مجازات ده سال زندان برای راهپیمایانی که از نقاب برای پوشاندن چهره خود استفاده کنند، آغاز شد.
به گزارش جهان به نقل از شبکه العالم، پارلمان کانادا پاییز گذشته لايحه‌اي را تصويب کرده بود که بر مبناي آن استفاده از نقاب يا ماسک در هرگونه تظاهرات يا اجتماع غيرقانوني، ممنوع شده و متخلفان به حداکثر ۱۰ سال زندان محکوم خواهند شد.
اين طرح که با رأي مثبت اکثر نمايندگان مجلس عوام کانادا تصويب شده بود، ابتدا به مجلس سناي اين کشور فرستاده شد و سپس با موافقت فرماندار کل این کشور، اجرای آن آغاز شده است.
دولت کانادا مدعی است که هدف از اين قانون، مقابله با گروه‌هاي تندرويي هستند که اغلب ماسک به چهره مي‌زنند و در خيابان‌ها به اقدامات خشونت‌آميز مي پردازند.
اين درحالي است که شماری از نمایندگان پارلمان کانادا با اين طرح مخالفت کرده و با توجه به مشموليت اين گونه اقدامات در مجازات آيين جنايي اين کشور، آن را غيرضروري دانسته‌ بودند.
کانادا از نظر وسعت، پس از روسیه پهناورترین کشور جهان است و بالاترین مقام حکومتی آن، "فرماندار کل" است که توسط ملکه انگلستان تعیین می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *