دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۲

عکس / مراسم تودیع یک فرمانده

سه شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۱۹
کد مطلب: 293560
عکسی که می بینید، در اسفند 1365، یک روز پس از شهادت حسین خرازی، در شهرک دارخوین گرفته شده است.
به گزارش جهان نيوز، حسین خرازی در سال ۱۳۳۶ در کوی کلم، از محله‌های فقیرنشین شهر اصفهان متولد شد. وی از بنیان گذاران "یگان پیاده 14 امام حسین(علیه السلام)" بود که رزمندگان اصفهانی را در سال های دفاع مقدس در بر می گرفت. این یگان در ابتدا، در قالب یک تیپ مستل، تحت فرماندهی حسین خرازی در عملیات های فتح المبین، بیت المقدس و رمضان شرکت نمود و پس از مدت کوتاهی، تبدیل به لشکر شد و حسین خرازی ، به جز چند هفته، تا لحظه ی شهادتش،فرماندهی این لشکر را بر عهده داشت. او در میان رزمندگان بسیجی، خصوصا پاسداران و بسیجیان اصفهانی محبوبیت بسیاری داشت و شهادتش در عملیات کربلای 5 ، ضربه سختی بر لشکر 14 امام حسین(علیه السلام) وارد ساخت.
عکسی که می بینید، در اسفند 1365، یک روز پس از شهادت حسین خرازی، در شهرک دارخوین گرفته شده است. بسیجیان ِ لشکر 14 امام حسین(علیه السلام) پیکر کفن پیچیده فرمانده لشکر خود را برای آخرین بار درمیان گرفته و با او خداحافظی می کنند. دیدار به قیامت فرمانده.
شادی روحش صلوات

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *