يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
ضرغامی مطرح کرد؛

نظر مردم درباره بی طرفی رسانه ملی

چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۲۱:۲۸
کد مطلب: 292374
رئيس رسانه ملي اعلام كرد: در نظرسنجي ملي صداوسيما در تاريخ ۲۱ خرداد بيش از ۸۵ درصد معتقد به بي‌طرفي رسانه ملي در تبليغات انتخاباتي هستند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، رئيس سازمان صدا و سيما در بازديد امروز خود از معاونت صدا از دست‌اندركاران توليد و پخش برنامه‌هاي انتخاباتي نامزدهاي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در راديو قدرداني كرد.

ضرغامي با تأكيد بر اينكه امسال يكي از كم‌ هزينه‌ترين و پرشورترين انتخابات را خواهيم داشت، گفت: در اين دوره از انتخابات صداوسيما با برنامه‌ريزي مطلوب توانست فضاي خوب و اثرگذاري براي همه نامزدهاي رياست جمهوري فراهم كند به نحوي كه آنها از هزينه‌هاي اضافي براي تبليغات به ديگر شيوه‌ها بي‌نياز شدند.

رئيس رسانه ملي افزود: اين اقدام صداوسيما مورد توجه مردم نيز قرار گرفت به نحوي كه بر اساس نظرسنجي‌هاي انجام شده فقط مناظره‌هاي تلويزيوني رسانه ملي كه از راديو هم پخش مي‌شد ۵/۷۳ درصد مخاطب داشت كه از اين تعداد ۷/۷۴ درصد آنها بعد از ديدن مناظره‌ها نامزد مورد نظرشان را انتخاب كرده‌اند.

ضرغامي با اشاره به سياست بي‌طرفي رسانه ملي و فراهم كردن فرصت عادلانه براي همه نامزدها گفت: در نظرسنجي ملي ديگري كه از مراكز استان‌ها ، شهرستان‌ها و روستاها صورت گرفت ۱/۸۵ درصد مخاطبان اعلام كردند صدا و سيما در ارائه برنامه انتخاباتي كاملاً بي‌طرف بوده است.

وي تصريح كرد: اين اعتماد سرمايه بزرگي براي صدا و سيماي جمهوري اسلامي است كه با تلاش متعهدانه همكاران رسانه ملي در همه بخش‌ها به دست آمده است.

ضرغامي در ادامه با اشاره به فعاليت شبانه‌روزي مديران و دست‌اندركاران راديو در اين دوره از انتخابات، عملكرد آنها را خوب توصيف و تصريح كرد: همكاران در حوزه صدا ، هم در بخش محتوايي و برنامه‌ريزي و هم در بخش اجرايي و پشتيباني كاملاً حرفه‌اي و در تراز رسانه ملي عمل كردند.

وی با بيان اينكه نامزدها در برنامه‌هاي انتخاباتي امسال چهار ساعت و ۱۵ دقيقه ضبط صدا داشتند اظهار داشت: در اين دوره اولين بار براي نمايندگان نامزدها نيز برنامه‌هايي در نظر گرفته شده بود كه مورد توجه مخاطبان و ستادهاي تبليغاتي نامزدها نيز واقع شد. رسانه ملي امروز به مدل جديد و موفقي در برگزاري تبليغات انتخاباتي به ويژه جلسات مناظره همزمان نامزدهاي متعدد، دست يافته است و اين تجربه براي دوره‌هاي بعدي انتخابات نيز الگو خواهد بود.

رئيس سازمان صدا و سيما در ادامه از استوديوهاي حماسه يك، دو، سه و چهار كه براي ضبط برنامه‌هاي انتخاباتي آماده شده بودند بازديد كرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *