شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
با تاکید بر ضرورت شرکت در انتخابات؛

وزیراسبق اطلاعات:انتقاد به دولت نان دارد

حاکمیت بر فرد خاصی نظر ندارد
يکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۱۱
کد مطلب: 291636
وزیر اسبق اطلاعات گفت: مناظره روز جمعه نشان داد که حاکمیت بر فرد خاصی نظر ندارد و مردم باید فرد مورد نظر خود را انتخاب کنند.
وزیراسبق اطلاعات:انتقاد به دولت نان دارد
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین علی یونسی طی سخنانی در مسجد جامع همدان افزود: در بیرون شایعه می‌کنند فرد خاصی مد نظر نظام است و عده‌ای در داخل نیز باور می‌کنند، مردم بدانند اگر رای ندهند کلاه سرشان می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی از سیاسیون این اشتباه را مرتکب می‌شوند که نمی‌خواهند در انتخابات شرکت کنند، اما ما این زمان را بهترین فرصت برای حاکمیت مردم می‌دانیم.

وی با اشاره به عدم احزار صلاحیت صلاحیت هاشمی رفسنجانی، اظهار کرد: بسیاری فکر می‌کردند وی در مقابل رهبری و نظام جمهوری اسلامی می‌ایستد اما هاشمی نشان داد که متعلق به این انقلاب است.

وزیر سابق اطلاعات تاکید کرد: همه افراد حق انتخاب دارند، هرکس هر فردی را انتخاب کند کسی حق ایراد و اشکال ندارد، شخصی مانند روحانی می‌تواند تهدیدات را خنثی کند، با حوزه‌های علمیه تعامل داشته باشد، خطرات را پیش‌بینی کند، با همه سلیقه‌ها و گروه‌های سیاسی همکاری داشته و از حقوق مردم و آزادی‌های قانونی و شهروندی حمایت کند.

وی از همه آحاد مردم دعوت کرد در انتخابات ۲۴ خرداد با شور و هیجان شرکت کرده و دیگران نیز به حضور دعوت کنند.

وی گفت: انتخابات حق حاکمیت مردم بر سرنوشت همه مسوولان است که ضدانقلاب خارج‌نشین و برخی از افراد داخلی با رواج شایعه تقلب و این‌که حاکمیت بر فرد خاصی نظر دارد، مردم را از حضور پرشور باز می‌دارند.

یونسی با اشاره به مناظره‌های تلوزیونی کاندیداها نیز گفت: در مناظره‌ها همه منتقدند، قاعدتا باید اصلاح‌طلبان انتقاد داشته باشند، اما آن ۶ نفر دیگر نیز انتقادات تندی دارند، دو سال پیش نمی‌شد در جمعی مانند امروز انتقاد کرد اما امروز همه در انتقاد از دولت از یکدیگر پیشی می‌گیرند.انتقاد به این دولت نان دارد، ریاست دارد، رای دارد اما باید انصاف و عدالت را رعایت کنیم. باید دو سال پیش انتقاد آزاد می‌شد.

وی تاکید کرد: بداندیشی و کج‌اندیشی دینی به جای این‌که ما را به هم نزدیک کند در مقابل یکدیگر قرار می‌دهد، به جای این‌که پیوند و وصل باشد، جدایی و فصل است. پیامبر از ابتدای بعثت با این طرز تفکر درگیر بودند، امروز کار ما به جایی رسیده که همه را دشمن می‌پنداریم، حتی دوستان را نیز دشمن قلمداد می‌کنیم. امروز می‌شنویم که می‌گویند ما هستیم و یک دنیا دشمن. این افتخار نیست، حساب آمریکا و اسراییل جداست، افتخار ندارد که همسایگان و کشورهای آسیایی را نیز دشمن بشماریم.

سیدکاظم اکرمی وزیر اسبق آموزش و پرورش نیز گفت: در مناظره‌ها اصولگرایان، اصلاح‌طلبان و افراد فراجناحی آن‌چه در دولت‌های اخیر بوده توضیح دادند. جامعه نیازمند اصلاحات است، هرکس رییس‌جمهور شود نمی‌تواند معجزه کند کشور مشکلات زیادی دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *