يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

انتقاد از بی‌توجهی به انتخابات شوراها

چهارشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۲۷
کد مطلب: 290889
رئیس شورای شهر تهران از بی‌ توجهی به انتخابات شوراها در سایه انتخابات ریاست جمهوری انتقاد کرد و گفت: از مدت‌‌ها قبل نسبت به این موضوع ابراز نگرانی کردیم و گفتیم انتخابات ریاست جمهوری بر انتخابات شوراها سایه می‌اندازد.
به گزارش جهان، مهدی چمران در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم،‌ درباره مواردی که باید در اولویت کاری اعضای دوره چهارم شوراها باشد، اظهار داشت: نخستین موضوعی که باید در اولویت کار اعضاها باشد خالصانه و برای رضای خدا کار کردن است که رهبر کبیر انقلاب اسلامی نیز همواره به آن اشاره داشته‌اند ما نیز بر این باوریم اگر این خصوصیات وجود داشته باشد باقی کارهای آنها نیز درست خواهد بود.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی‌هایی در شورای شهر تهران به صورت سالانه و بر اساس برنامه ۵ ساله صورت گرفته و بر مبنای آن اقداماتی که باید در شهر انجام شود مشخص و اولویت بندی شده است. برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته حتی تا مرحله‌ای انجام شده که در صورت تحقق همه درآمد یا بیشتر از آن چیزی که پیش‌بینی شده، چه پروژه‌هایی باید در دستور کار قرار گیرد.

رئیس شورای شهر تهران درباره راهکارهای جدید برای تحقق برنامه‌های پیش‌بینی شده‌،‌ تصریح کرد: در نحوه پیاده کردن برنامه‌ها به صورت عمده برنامه‌‌ای پیش‌بینی نشده است و باید درباره آن فکر کرد البته بنده به شخصه برنامه‌هایی در نظر دارم که بیان آنها به زمان مناسبی نیاز دارد.

وی در ادامه اظهارات خود از خلاء برنامه‌‌های مناسب رسانه‌ای برای انتخابات شوراها و پرداختن به این موضوع گلایه کرد و اظهار داشت: در حال حاضر تلاش بسیار زیادی از سوی رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما برای آماده‌سازی مردم جهت انتخابات ریاست‌ جمهوری صورت می‌گیرد اما به انتخابات شوراها توجهی نمی‌شود.

چمران افزود: اعضای جامعه شورایی هر کجا به سخنرانی می‌پردازند درباره هر دو انتخابات صحبت می‌کنند اما نه سایر کاندیداها درباره انتخابات شوراها سخنی می‌گویند نه رسانه‌ها حرکتی در این زمینه دارند.

وی با بیان اینکه این وضعیت مناسب نیست و حماسه‌ سیاسی که مد نظر است به وقوع نمی‌پیوندد، تأکید کرد: این همان چیزی است که از مدت‌‌ها قبل نسبت به آن ابراز نگرانی کردیم و گفتیم همزمانی انتخابات باعث می‌شود انتخابات ریاست جمهوری بر انتخابات شوراها سایه بیندازد.

رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما می‌توانند در مدت باقی مانده برنامه‌ای با حضور کارشناسان مربوطه یا افراد جامعه شورایی برگزار کند و چند میزگرد برای این موضوع برگزار کنند.

وی خاطرنشان کرد: شرایط کنونی که در آن توجهی به شوراها نمی‌شود بر خلاف تأکیدات امام خمینی (ره) است که همواره بر اهمیت شوراها اشاره داشتند و خواستار ارج نهادن به این نهاد اجتماعی و مردمی بودند این در حالی است که همه مسئولان نیز بر این امر واقفند ولی شاهد مغفول ماندن توجه به شوراها در ایام منتهی به انتخابات هستیم.

چمران در پایان مزاحی کرد و گفت: حال که توجه همه به سمت انتخابات ریاست جمهوری است ما هم می‌گوییم جلوی دفتر کارشان جارو نشود!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *