دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۳
۲

طعنه زيباکلام به هاشمی/ تیرآهن 14 بهتر از خاتمی!

دوشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۷:۳۹
کد مطلب: 290520
صادق زيباکلام مي‌گويد هاشمي در حال تبديل شدن به اپوزيسيون است.
طعنه زيباکلام به هاشمی/ تیرآهن 14 بهتر از خاتمی!
به گزارش جهان، وي در مصاحبه با روزنامه زنجيره‌اي بهار با بيان اينکه «حاکميت، اپوزيسيون نمي‌خواهد اما ما نمي‌توانيم اپوزيسيون را از ديد حاکميت تعريف کنيم»، افزوده است: همان گونه که ما مي‌بينيم هاشمي به اپوزيسيون تبديل مي‌شود، اين را حاکميت هم مي‌بيند و اندک‌اندک به هاشمي مي‌گويند آشيخ اکبر بايد تکليفت را معلوم کني. سرمقاله کيهان را که شما بخوانيد همين را مي‌گويد که آقاي هاشمي از شما بهره‌برداري مي‌کنند و تو را هل مي‌دهند و از تو چهره‌اي مي‌سازند که در مقابل نظام قرار بگيري.
وي درباره حضور طيف‌هاي عجيب و غريب در جمع اپوزيسيون گفت: نهضت آزادي وقتي ديد همه آمدند پشت خاتمي، آمد و به جريان اصلاحات پيوست. 21 ارديبهشت امسال هم اصلاح‌طلبان وقتي ديدند عجب موج حمايت از هاشمي راه افتاده آنها هم به موج پيوستند. شما نبايد چندان اسير اين شويد که آيا سازمان مجاهدين انقلاب يا دفتر تحکيم وحدت به‌عنوان نيروهاي آوانگارد جامعه از ابتدا به هاشمي پيوسته‌اند يا نه؟ معتقدم ضرورت دموکراسي‌خواهي همه اين‌ها را پشت سر کسي سوق خواهد داد که شنل اين اپوزيسيون را به تن بکند. هاشمي‌رفسنجاني که عمر نوح ندارد، پنج سال ديگر، 10 سال ديگر با ما نخواهد بود 10 سال ديگر 90 ساله مي‌شود؛ اما جنبش دموکراسي‌خواهي ادامه پيدا مي‌کند.
زيباکلام درباره اين موضوع که «موج ايجاد شده هاشمي را با خود برد به جاي اينکه او اين موج را ببرد» تصريح مي‌کند: اشکالي ندارد. اتفاقاً اگر هاشمي‌رفسنجاني، محمد خاتمي و هرکسي نتواند حداقل خواسته‌هاي اين جنبش را لبيک بگويد، جنبش آنها را پس مي‌زند مي‌خواهم بگويم نگران نباشيد از اين که آقاي رفسنجاني مي‌تواند پا به پاي جنبش بدود يا نه. اگر نتواند همپا با جبهه اپوزيسيون بدود حذف مي‌شود.
وي در پاسخ اين گفته که «اما سن هاشمي براي موج سواري مناسب نيست. موج هاشمي را مي‌برد بعد هم، موج را هاشمي خودش راه نينداخته، اما شما پاسخي براي اين دو چالش نداريد» مي‌گويد: ‌اساساً براي من مهم نيست هاشمي‌رفسنجاني چه مي‌کند. هاشمي يا مي‌تواند پا به پاي اين قطار باشد و مسافر اين قطار بماند يا نه. اگر حذف شود، هيچ اتفاقي نمي‌افتد. اپوزيسيون درون نظام يک شخصيت ديگر پيدا مي‌کند.
سمپات نهضت آزادي در جاي ديگر از مصاحبه خود گفته است: من جمله‌اي گفته‌ام که روزنامه کيهان چندين بار آن را کار کرده است و خيلي از اصلاح‌طلبان هم دلخور شدند ولي همچنان معتقدم که اگر شما در دوم خرداد 76 به جاي محمد خاتمي، يک تيرآهن 14 هم مي‌گذاشتيد، 20 ميليون راي مي‌آورد. اصلاً آن 20 ميليون به خاتمي ربطي نداشت. الان هم با شما موافقم؛ اساساً اين موج هم به هاشمي‌رفسنجاني مربوط نمي‌شود.
زيباکلام به اين واقعيت اشاره نکرده که راي آن روز مردم در واقع با تلقي اعتراض به سياست‌هاي دولت سازندگي بود و در تلقي عمومي تصور مي‌رفت که روي کار آمدن ناطق‌نوري ادامه سياست‌هاي دولت هاشمي است، انتخاب خاتمي به معني تغيير مسير دولت خواهد بود.
وي در عين حال در مصاحبه با روزنامه آرمان درباره حمايت خوداز حسن روحاني گفت: ايده‌آل من نه تنها آقاي روحاني نيست بلکه حتي عارف و خود رئيس دولت اصلاحات هم نيست. ايده‌آل من واسلاو هاول، آنگ‌سان سوچي، مهدي بازرگان، مهاتما گاندي و نلسون ماندلاست.  
مرجع : کیهان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


آقای زیبا کلام خوب بود میفرمودید تیر آهن 14 بهتر از خاتمی و تیر آهن 16 بهتر از هاشمی و نبشی نمره 3 زنگ زده بهتر از خودتان.
از نظر آقاي زيبا كلام كه ادعاي مردم سالاري و دمكراسي خواهي را دارد آيا مردم فرق تير آهن 14 با كسي كه وعده اصلاحات و بهبود شرايط را ميدهد ( گذشته از اين كه در وعده خود صادق است يا خير ) نميدانند اين حرف يعني اينكه مردم عقل را تعطيل كرده و كور كورانه عمل مي كنند.(( يعني توهين به مردم))