يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

پاسخ ستادروحانی به‌یادداشت مهدی محمدی‌

جمعه ۱۰ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۲۱
کد مطلب: 289966
رئیس ستاد انتخاباتی حسن روحانی با ارسال جوابیه‌ای به خبرگزاری تسنیم، به یادداشت مهدی محمدی کارشناس مسائل سیاسی پاسخ داد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، محمد رضا نعمت‌زاده رئیس ستاد انتخاباتی حسن روحانی با ارسال جوابیه‌ای، به یادداشت اخیر مهدی محمدی واکنش نشان داده است.
 
متن این جوابیه به شرح زیر است:
 
بحث ده دقیقه‌ای دکتر روحانی در گفتگوی ویژه خبری سیما، 8 سال تخریب را نقش بر آب کرد. وقتی قضاوت با مردم باشد، برخی به صرافت می‌افتند. بعد از 8 سال تخریب و انتقاد غیرمنصفانه یک طرفه، دکتر حسن روحانی صرفا در پاسخ به سوال مجری برنامه گفتگوی ویژه خبری صداوسیما در 92/3/6 توضیحاتی مختصر در مورد دوران تصدی 22 ماهه خود بر موضوع هسته‌ای برای مردم فهیم ایران ارائه داد.
 
ظاهرا این توضیحات مختصر که در کتاب حدود 1000 صفحه‌ای ایشان با ارائه اسناد متقن در معرض قضاوت و استقبال عموم قرار گرفته، به مذاق برخی وابستگان قدرت در هشت سال گذشته سازگار نبوده و به افشانگاری و پراکنده‌گویی غیرکارشناسی هسته‌ای روی آورده‌اند و به همین جهت طبیعی است که در این دوران اتهامات واهی علیه دکتر روحانی تشدید یابد.
 
تاریخچه‌ای که برخی آقایان از مذاکرات هسته‌ای ایران نقل می‌کنند بسیار ناقص، مخدوش و حتی گمراه‌کننده است. آنها زمانی که به دوران تصدی دکتر حسن روحانی می‌پردازند، از قطعنامه‌های شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نام می‌برند، ولی فراموش می‌کنند به قطعنامه‌های تحریمی شورای امنیت بپردازند که از زمان حاکمیت دولت نهم و تغییر در مدیریت و رویکرد هسته‌ای به طور سریالی و نردبانی علیه کشور صادر گردیده است.
 
آقایان همراه با کارشناسان جدید خود با اتخاذ سیاست‌های به اصطلاح تهاجمی و با رویکردهای غیر متعارف و نابخردانه در صحنه بین‌المللی مسبب وضعیتی شدند که پرونده هسته‌ای ایران به ناحق به شورای امنیت ارجاع شود و مردم بیگناه کشور در معرض شدیدترین تحریم‌های بین‌المللی و نیز یک جانبه قرار گیرند. این کارشناسان و دولتمردان جدید گفتند شورای امنیت بلوف است و هیچ‌گاه برنامه هسته‌ای ما را به شورای امنیت ارجاع نخواهند داد.
 
وقتی که به شورای امنیت ارجاع شد، گفتند قطعنامه‌ای علیه ایران صادر نخواهد شد و وقتی قطعنامه‌ها پی‌در‌پی صادر و تحریم‌ها اعمال شد، گفتند قطعنامه‌ها کاغذ پاره‌ای بیش نیستند. شاید این نوانقلابیون نمی‌دانستند که با کشاندن پرونده هسته‌ای ایران به شورای امنیت عملا به آرزوی دیرینه نومحافظه کاران آمریکایی جامه عمل پوشاندند.
 
اصلا چرا این افراد انقلابیون نمی‌گویند در زمان تصدی چه کسی قطعنامه‌های تحریمی علیه ایران صادر شده است و این که راه برون رفت از شورای امنیت و تحریم‌های مخرب آن چگونه و کجاست؟ مسئولیت تورم کمرشکن، بی ارزش شدن پول ملی، بیکاری گسترده،‌ فقر و فساد روز افزون، اختلافات عمیق طبقاتی و بحران اجتماعی و بالاخره انزوای سیاسی موجود نتیجه کدام سیاست است؟ در حال حاضر چشم انداز روشنی برای بازگشت به دوران بدون تحریم و تهدید وجود دارد.
 
بسیاری بر این عقیده‌اند که این نو انقلابیون هستند که باید پاسخگوی سیاست‌ها و عملکردهای خود باشند و در مقام جبران بتوانند کشور را از زیر یوغ تحریم‌های شورای امنیت و نیز تحریم‌های دو و چند جانبه دیگر بیرون آورند. این آقایان باید بگویند که چگونه می توان دوباره از انزوای سیاسی بیرون آمد. آنها باید پاسخ دهند آیا مشوش کردن اذهان عمومی و طرح مباحث اختلاف‌انگیز در ایام انتخابات که مورد بهره‌برداری دشمنان نظام و مملکت قرار می‌گیرد، در راستای پیروی از منویات و هشدارهای مقام معظم رهبری مدظله العالی و در جهت حفظ منافع کشور است؟
 
در آخر متذکر می شود تشبث به چنین مطالب واهی و کذبی در آستانه حماسه بزرگ سیاسی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بر خلاف اخلاق حسنه، فرمایشات موکد مقام معظم رهبری مدظله‌العالی در سخنرانی های معظم‌له و قانون می‌باشد. امید است اصحاب رسانه به عنوان امانت‌داران عرصه خبر، به دور از حاشیه‌سازی و تخریب شخصیت‌های مورد اعتماد و خدوم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، به وظیفه حرفه‌ای خویش پردازند. شایان ذکر است تکرار و استمرار چنین روندهای غیر قانونی و ناصحیح در مراجع قضایی مورد پیگیری قرار خواهند گرفت.
 
محمدرضا نعمت زاده 
رئیس ستاد انتخاباتی جناب آقای دکتر حسن روحانی
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *