شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

گرفتاری جهان ارمغان علم بدون ایمان است

يکشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۵۳
کد مطلب: 289031
یکی از مراجع تقلید شیعیان علت اصلی بدبختی‌های دنیا را به خاطر فقدان ایمان و انگیزه‌های معنوی عنوان کرد و گفت: امروز علم به اندازه کافی در دنیا وجود دارد، مشکل اصلی عدم وجود ایمان است.
به گزارش جهان به نقل از مهر، آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی در دیدار رئیس و اعضای باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی، نسل جوان و دانشجویان را مهم ترین سرمایه کشور دانست و تاکید کرد: سرمایه اصلی یک کشور منابع و امکانات نیستند بلکه نیرو و منابع انسانی است.

وی کشور ژاپن را نمونه بارز این مدعا دانست و با اشاره به وجود استعدادهای بسیار در جمهوری اسلامی ایران، تاکید کرد: باید به استعدادها و نخبگان کشور بیش از پیش اهمیت داد و آنها را به عنوان سرمایه اصلی کشور پرورش داد.

استاد برجسته حوزه بیان داشت: دین مبین اسلام نیز بیشترین اهمیت را به نیروی انسان داده و سفارش‌های بسیاری از پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) در این باره وارد شده است.

وی تاکید کرد: دنیای امروز دنیایی است که اگر در مسائل علمی عقب بمانیم در عرصه های سیاست، اقتصاد و فرهنگ نیز عقب خواهیم ماند.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به بهانه جویی‌های غرب علیه فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران، تاکید کرد: غربی‌ها دوست ندارند کشوری به غیر از آنها به این فناوری صلح آمیز دست یابد والا آنها کاری به بمب اتم و امثال آن ندارند.

وی تصریح کرد: بسیار خرسند هستیم که مسئله تحریم‌ها علیه ایران تبدیل به فرصت‌های بسیار خوبی شد و ما توانسته‌ایم در مسائل علمی با همت نخبگان خود پیشرفت های بسیار بکنیم به گونه ای که دشمنان ما تعجب کردند.

این مرجع تقلید شیعیان تصریح کرد: خوشبختانه ما در منطقه از نظر علمی حرف اول را می‌زنیم و در دنیا نیز جزو کشورهای برجسته هستیم و باید قدر این موقعیت را دانست.

وی یکی از معجزات پیامبر(ص) را معجزه علمی آن حضرت دانسته و تأکید کرد: در آن منطقه و شرایط که خبری از علم و پیشرفت نبود، تحول عجیبی ایجاد شد به گونه‌ای که دانشمندان اسلامی در جهان درخشیدند و یک زمان مسلمانان صادر کننده علم به سایر نقاط جهان بودند.

آیت الله مکارم شیرازی با تأکید بر این که باید این سابقه علمی را احیا و برای نسل جوان تبیین کنیم، تصریح کرد: اگر سوابق تاریخی علمی حتی با اسناد غربی برای نسل جوان بیان شود آنها دچار روحیه خودباختگی نمی‌شوند.

وی با اشاره به مسئله انقلاب اسلامی، هر نوع تحول علمی در جمهوری اسلامی را تبلیغ دین مبین اسلام دانست و گفت: خوشبختانه با پیشرفت‌هایی که ما در عرصه‌های مختلف داشته‌ایم ثابت کردیم که دین می‌تواند برای عرصه‌های مختلف برنامه داشته باشد.

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر این که اگر پیشرفت‌های علمی با تعهد اخلاقی و ایمان توام نشود باعث بدبختی می‌شود، یادآورشد: در حال حاضر علت اصلی بدبختی های دنیا به خاطر فقدان ایمان و انگیزه‌های معنوی است نه به خاطر کمبود علمی.

وی با بیان این که دنیای بدون ایمان و انگیزه الهی علوم آن مایه فساد و تباهی و تخریب می‌شود، ابراز داشت: امروز علم به اندازه کافی در دنیا وجود دارد، مشکل اصلی عدم وجود ایمان است، الان در سوریه کشورهای استکباری در حال تخریب و کشتار مردم هستند، چراکه منافع آنها چنین اقتضا می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *