دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۱۰

عکس / کلاهی که جا ماند

يکشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۱:۳۱
کد مطلب: 288802
عکسی که می بینید، در سال 1359 گرفته و منتشر شد. کلاهخودی ترکش خورده، متعلق به شهیدی که در تاریخ سوم آبان 1359 در "کوی فرمانداری" در شهر خرمشهر به شهادت رسید و شناسایی نشد
به گزارش جهان نيوز، در نخستین روزهای دفاع مقدس، در مناطق جنگزده، خصوصا واقع در خوزستان، تعدادی از شهدا، به هیچ وجه شناسایی نمی شدند و حاضران در صحنه ناچار بودند آن ها را به صورت گمنام دفن کنند. در گلستان شهدای خرمشهر و آبادان، تعداد قابل توجهی مزار، متعلق به این دست شهدا دیده می شود.در آن روزها، تنها کاری که به ذهن مدافعان و فعالان حاضر در معرکه می رسید، نوشتن مشخصات البسه و متعلقات شخصی شهید بر سر مزارش بود. گاهی هم شهید، هیچ شاخصِ قابل ملاحظه ای نداشت و کاری از دست کی برنمی آمد.
عکسی که می بینید، در سال 1359 گرفته و منتشر شد. کلاهخودی ترکش خورده، متعلق به شهیدی که در تاریخ سوم آبان 1359 در "کوی فرمانداری" در شهر خرمشهر به شهادت رسید و شناسایی نشد.با توجه به این که خرمشهر در چهارم آبان ماه سقوط کرد، این کلاهخود متعلق به یکی از آخرین شهدای مقاومت ۳۵ روزه در خرمشهر است. همرزمانش روی کلاهخود او، تاریخ شهادتش را نوشتند و عکسی از آن به یادگار گرفتند تا در تاریخ بماند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *