يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

مستندتحسین‌شده احمدزاده در سیما

پنجشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۴۴
کد مطلب: 288379
در سالروز آزادسازی خرمشهر، مستندهای «بهترین مجسمه دنیا» و «۲۳ نفر و آن یک نفر» از رسانه ملی پخش می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از فارس، «بهترین مجسمه دنیا» به کارگردانی حبیب احمدزاده روز جمعه از ساعت ۱۹ در شبکه سوم سیما پخش خواهد شد.

«بهترین مجسمه دنیا» روایت شهید دریا قلی سورانی است. وی در ماه‌های آغاز جنگ که آبادان در محاصره نیروهای دشمن بود و هنگامی که دشمن، غافلگیرانه از رودخانه بهمنشیر گذشت و وارد آبادان شد، تنها دریاقلی متوجه حضور و نیت شوم دشمن شد و با شجاعت و عزمی شگفت، مسافتی ۹ کیلومتری را با وجود حضور دیدبانان دشمن با دوچرخه کهنه خودش پشت سر گذاشت تا این خبر را به مدافعان شهر برساند و پس از آن بود که با حضور رزمندگان و مردم شهر، دشمن به آن سوی بهمنشیر رانده و حماسه‌ای بزرگ آفریده شد.

احمدزاده برای ساخت این اثر ۸ سال به تحقیق و پژوهش پرداخت تا بتواند براساس مستندات تصویری روایتگر «بهترین مجسمه دنیا» باشد. «بهترین مجسمه دنیا» با صداپیشگی «مرتضی احمدی» و «حمید فرخ‌نژاد» با لهجه شیرین آبادانی رگه طنازی به این فیلم بخشیده است.

همچنین در همین روز شبکه استانی هرمزگان از ساعت ۲۱ اقدام به نمایش فیلم مستند «۲۳ نفر و آن یک نفر» به کارگردانی مهدی جعفری خواهد کرد و در این برنامه علاوه بر حضور قهرمانان این مستند، ملاصالح قاری نیز که از افراد موثر در دفاع مقدس بوده است حضور خواهد داشت.

فیلم مستند «۲۳ نفر» به کارگردانی مهدی درباره ۲۳ نوجوان ایرانیست که در جنگ ۸ سال دفاع مقدس اسیر شدند و در مقابل توطئه صدام علیه سواستفاده تبلیغاتی از آنها ایستادند و حالا پس از سالها در کنار هم جمع می‌شوند. یکی از این سرافرازان استان کرمان حاج احمد یوسف زاده از شهرستان کهنوج است ، وی از سن ۱۶ سالگی به اسارت نیروهای بعثی دشمن درآمد و به مدت ۸ سال رنج دوری از وطن را با ایمان قوی خود تحمل کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *