دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۱۸
۲

سيدحسن نصرالله‌ چگونه از رئيس سيا زهرچشم گرفت؟

دوشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۰۷:۱۷
کد مطلب: 287715
تهديد سيدحسن نصرالله درباره گشودن جبهه تازه عليه رژيم صهيونيستي در جولان، رئيس سازمان‌ سيا را با سرآسيمگي به تل‌آويو کشاند.
سيدحسن نصرالله‌ چگونه از رئيس سيا زهرچشم گرفت؟
به گزارش جهان، چند روز پيش جان برنان رئيس سازمان جاسوسي سيا در سفري ناگهاني و مخفيانه به تل‌آويو رفت. به گزارش القدس العربي به نقل از روزنامه يديعوت آحارونوت، اين سفر کاملا سري بود.
اين روزنامه به نقل از منابع آگاه اسرائيلي مي‌نويسد اين نخستين سفر رئيس‌سازمان امنيت جديد آمريکا که دو ماه است به اين سمت منصوب شده به اسرائيل است که بنا بوده قبل از هرچيز مخفي باشد اما فورا خبر آن در رسانه‌ها منتشر شده است.
وي با مقامهاي مختلف از جمله بنيامين نتانياهو نخست‌وزير، موشه يعلون وزير امنيت و ژنرال بني گانتس رئيس ستاد ارتش اسرائيل ديدار کرد.
يديعوت آحارونوت تصريح کرد: آن چه به سفر برنان سرعت داده، تهديدهاي سيدحسن نصرالله، دبيرکل حزب‌الله لبنان بود که براي انجام مقاومت مسلحانه در جبهه جولان سوريه و گشودن اين جبهه عليه اسرائيل با هدف آزاد کردن سرزمين‌هاي اشغالي جولان چراغ سبز نشان داد.
اين مساله نگراني شديد آمريکايي‌ها را به دنبال داشته است. آمريکايي‌ها در اين وضعيت از انجام هرگونه حمله نظامي به اسرائيل از سوي حزب‌الله يا هر جريان مقاومت ديگر به شدت بيمناکند و معتقدند که چنين حمله‌اي نه تنها محاسبات آنها را در منطقه از بين خواهد برد بلکه باعث خواهد شد تا کل منطقه وارد جنگي تمام عيار شود.
در اين ميان گفته مي‌شود اسرائيلي‌ها از ايالات متحده گلايه دارند که تاکنون در پايان دادن به جنگ جاري در سوريه ناتوان بوده و اين مساله باعث شده است تا صهيونيست‌ها براي امنيت خود احساس خطر کنند.
به گزارش کیهان به نقل از ديپلماسي ايراني، گفته مي‌شود پرونده هسته‌اي ايران نيز از ديگر موضوعات مورد مذاکره ميان رئيس سيا با اسرائيلي‌ها بوده است وي دراين‌باره به اطلاع مقام‌هاي صهيونيستي رسانده است که نتانياهو نمي‌تواند براي پرونده هسته‌اي ايران خط قرمز تعيين کند و باراک اوباما همچنان به پيشبرد مذاکره با ايران تا رسيدن به يک راه حل ديپلماتيک در پرونده هسته‌اي‌اش پايبند است. اما منابع آگاه مي‌گويند که اسرائيلي‌ها در پاسخ به اين اظهارات برنان گفته‌اند که بهتر است واشنگتن شکست راه ديپلماتيک در مورد پرونده هسته‌اي ايران را اعلام کند و رسما بگويد که تنها با گزينه نظامي مي‌توان جلوي پيشرفت‌هاي هسته‌اي ايران را گرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


افتخار مايي سيدجون
رضا
درود بر سید حسن نصرالله