يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۱
۱
سردار جزایری در گفت وگو با جهان نیوز مطرح کرد:

ملت ایران 'جریان سازش' را پس می زند/ نباید به متهمان فتنه فرصت مجدد داد

مثلث فتنه، انحراف و غرب به دنبال ایجاد بحران در داخل
شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۱۵
کد مطلب: 286449
معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح خطر بازگشت جریان "سازش با استکبار" را یادآور شد و تصریح کرد: بدیهی است این طرز تفکر محدود به تعدادی افراد و گروه های کم شمار در جامعه ایران اسلامی است و قاطبه مردم ایران چنین رویکردی را نمی پذیرند.
ملت ایران
سردار مسعود جزایری در گفت و با خبرنگار سیاسی جهان نيوز درباره آرایش سیاسی گروه ها در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم گفت: در یک دسته بندی کلی آنچه توسط سیاسیون در خصوص آرایش انتخاباتی کشور گفته می شود این است که سه گروه اصولگرایان، اصلاح طلبان و جریان منتسب به دولت فعال صحنه انتخابات ریاست جمهوری به شمار می آیند. این سه جریان که بهتر است بر آن عنوان طیف گذاشته شود تلاش دارند زمام مدیریت اجرایی کشور را از آن خود کنند. طیف اصولگرایان از اصولگرایان دارای شاخص های متوسط به بالا تا کسانی که نزدیک به طیف اصلاح طلبان می شوند را در بر می گیرد.

وی افزود: هر چه نزدیکی اصولگرایی به اصلاح طلبی بیشتر می شود با جریانی که می توان عنوان التقاط گذاشت نزدیک تر می شود.

به گفته این مقام ارشد نظامی "گروه نزدیک به فتنه هم در طیف موسوم به اصلاح طلبی بسیار بیشتر از کسانی هستند که ممکن است تا حدودی صلاحیت حضور در عرصه انتخابات را پیدا کنند."

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح انتخابات در ایران را یک فرصت دانست و با اشاره به فتنه 88 عنوان کرد: در انتخابات سال 88 این فرصت از انقلاب گرفته
در شرایط امروز نیز مثلث فتنه، استکبار جهانی و انحراف، چنانچه مجال یابند فرصت انتخابات را با چالش و بحران جابه جا خواهند کرد.
شد عده ای در داخل در بستر یک طرح کودتایی آن فرصت ارزشمند را به تهدید مبدل کردند و فتنه ای بزرگ شکل گرفت.

سردار جزایری اعتقاد دارد که "در شرایط امروز نیز مثلث فتنه، استکبار جهانی و انحراف، چنانچه مجال یابند فرصت انتخابات را با چالش و بحران جابه جا خواهند کرد."

وی در همین باره تاکید کرد: آنچه باید کاملا مورد مراقبت قرار گیرد آن است که کسانیکه مستقیم و یا غیر مستقیم در آن کودتای نرم و فتنه نقش داشتند، نبایستی فرصت یابند صحنه انتخابات را مجددا به آشوب بکشانند."

سردار جزایری با بیان اینکه فتنه آفرینی یکی از راهبردهایی است که دشمن برای آشفته سازی در جمهوری اسلامی ایران دنبال می کند، افزود: این مساله به طور مستقیم با امنیت ملی کشور و نیز وجاهت منطقه ای و بین المللی جمهوری اسلامی ایران مرتبط است و لذا هر گونه چالش و نا آرامی بلافاصله تاثیرات سوء در میان هواداران و حامیان انقلاب بر جای می گذارد. بر این اساس مراقبت از پرستیژ نظام یک اصل است که متاسفانه در فتنه 88 دچار صدمه شد و لذا باید مراقبت کرد که دیگر آنگونه نشود.

به باور معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح "بدیهی است هر گونه سستی در محیط داخلی از یک طرف دشمن را امیدوار و به طمع می اندازد و از طرف دیگر مقاومت منطقه را تحت تاثیر قرار می دهد. بنابراین مردم و سازمان های ذی ربط بایستی با جدیت از این حریم انقلاب اسلامی پاسداری کنند."

سردار جزایری
آنچه باید کاملا مورد مراقبت قرار گیرد آن است که کسانیکه مستقیم و یا غیر مستقیم در آن کودتای نرم و فتنه نقش داشتند، نبایستی فرصت یابند صحنه انتخابات را مجددا به آشوب بکشانند.
در ادامه گفت وگو با جهان نيوز خطر بازگشت جریان "سازش با استکبار" را یادآور شد و تصریح کرد: بدیهی است این طرز تفکر محدود به تعدادی افراد و گروه های کم شمار در جامعه ایران اسلامی است و قاطبه مردم ایران چنین رویکردی را نمی پذیرند و در برابر آن می ایستند.

به گفته سردار جزایری "نیروهای مسلح دو وظیفه اساسی در امر انتخابات دارند از یک طرف وظیفه ذاتی و قانونی در امر حفاظت و حراست از اینگونه پدیده های اجتماعی را دارند که در چارچوب قانون مشخص می شود و قطعا در انتخابات خرداد 92 با دقت و هوشیاری و مبتنی بر سناریوهای مختلف به وظیفه خود عمل می کنند. از طرف دیگر به عنوان شهروندان مسوول و متعهد و مشارکت جو، پای صندوق های رای حاضر خواهند شد و ادای دین خواهند کرد."

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح ادعاهایی را که درباره دخالت نیروهای نظامی در انتخابات مطرح می شود، عملیات روانی بیگانگان توصیف کرد و درباره برخی ادعاهای داخلی هم گفت: متاسفانه گاهی در داخل نیز علیه نیروهای مسلح بد اخلاقی هایی صورت می گیرد و اتهامات ناروایی متوجه سپاه و بسیج می شود و بعضا این نیروها و نهادهای انقلابی را به دخالت در انتخابات متهم می کنند. به این افراد و جریان ها بارها گفته شده چنانچه مدرک دارند ارایه دهند که هرگز چنین نکرده اند و دستشان کاملا خالی بوده است.

وی در همین باره اظهار امیدواری کرد: کاندیداها در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا با رعایت عدل و انصاف و شئونات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران وارد این بازی غرب سازه نشوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


دوست
ان شاء ا... افرادی که در فتنه 88 سکوت کردند با درایت مردم فهیم ایران رای نخواهند آورد. فقط یک سوال از آقای هاشمی دارم جواب آنانی که در فتنه 88 کتک خوردند و یا کشته شدند را در تلویزیون با صراحت بدهد که اشتباه کرده و از ملت شریف و مردم عزیز که بدون هیچ گناهی مغازه ها و اموالشان و اتومبیل هایی که به آتش کشیده شد را پاسخ دهد