سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰
۲

اخذغیرقانونی‌شهریه ازدانش‌آموزان تیزهوش

سه شنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۴۷
کد مطلب: 285386
دانش‌آموزان دبیرستان تیزهوشان بوشهر با ابراز نارضایتی از وضعیت تحصیلی می‌گویند: در برخی دروس چند دبیر باتجربه داریم و در برخی دروس حتی یک دبیر خوب نداریم و برخی مدیران به جای رسیدگی به مشکلات به دنبال حاشیه‌سازی هستند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، امروزه تعلیم و تربیت از مهم‌ترین مسایل در هر کشور است و به هر میزان که به مسئله تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش اهمیت داده شود، شاهد پیشرفت بیشتری نیز خواهیم بود.
 
در ایران اسلامی در سال‌های اخیر شاهد رشد و تعالی آموزش و پرورش هستیم که به ویژه از زمان اجرای طرح تحول بنیادین این مسئله نمود بیشتری داشته است.
 
توجه به مشکلات دانش‌آموزان و رفع این مشکلات امری لازم است و دولت در چند سال اخیر با توسعه زیرساخت‌های آموزشی در این مسیر اقدامات قابل توجهی انجام داده است.
 
دبیرستان تیزهوشان فرزانگان بندر بوشهر از مهم‌ترین مدارس در استان بوشهر است که جمعی از دانش‌آموزان نخبه را در خود جای داده است و هر ساله تعداد زیادی از دانش‌آموزان مدرسه فرزانگان به دانشگاه‌های دولتی راه می‌یابند.
 
تعدادی از دانش‌آموزان نخبه این دبیرستان طی روزهای اخیر با مراجعه به خبرنگار فارس از وضعیت موجود در این دبیرستان انتقاد کرده و خواستار دخالت مدیرکل آموزش و پرورش برای ساماندهی به امور این مدرسه شدند.
 
یکی از دانش‌آموزان این مدرسه در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: خدمات لازم برای دروس تخصصی انجام نمی‌شود و هر بار که به مدیریت مراجعه می‌کنیم، هیچ نتیجه‌ای نمی‌گیریم.
 
یکی دیگر از دانش‌آموزان این دبیرستان نیز بیان کرد: به جای اینکه به فکر درس و مشق باشیم، باید به فکر جر و بحث با مسئولان دبیرستان باشیم و این وضعیت نگران کننده است.
 
وی اضافه کرد: در برخی دروس چند دبیر فوق‌العاده ممتاز و برجسته و باتجربه داریم و در برخی دروس حتی یک دبیر خوب نیز نداریم و برخی مدیران به جای رسیدگی کردن به این مشکلات به دنبال حاشیه‌سازی هستند.
 
این دانش‌آموز گفت: البته منکر اقدامات مثبت در این مجموعه نیستیم ولی کسی که وارد این دبیرستان می‌شود، تنها باید به فکر درس خواندن و پیشرفت تحصیلی باشد.
 
دریافت غیرقانونی شهریه

 
دانش‌آموز دیگر این دبیرستان از مدیرکل آموزش و پرورش که شخصی پیگیر و دارای وجدان کاری است، انتظار داریم رسیدگی کند.
 
این دانش‌آموز اضافه کرد: شهریه نیز از ما گرفته‌اند که غیرقانونی است؛ طی دو مرحله 400 و 100 هزار تومان پرداخت کرده‌ایم که اسنادش نیز موجود است.
 
دانش‌آموز دیگر نیز با بیان اینکه آزمایشگاه این دبیرستان کیفیت لازم را ندارد گفت: مسئولان آموزش و پرورش استان دخالت کنند تا مشکلات حل شود.
 
مدیرکل: برخورد می‌کنم

 
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه تاکنون گزارشی از وضعیت این مدرسه نداشته‌ایم اظهار داشت: دانش‌آموزان اگر انتقادی داشته باشند باید به حراست اداره کل انعکاس دهند.
 
خلیل رضایی افزود: بدون تردید با متخلفان برخورد می‌شود و اگر موردی اثبات شود اغماض نخواهیم کرد.
 
وی ابراز داشت: رسیدگی به وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان مسئله‌ای اساسی است و به ویژه دبیرستان فرزانگان که از مدارس برتر استان است همواره مورد توجه قرار دارد.
 
رضایی در ارتباط با دریافت غیرقانونی شهریه در این دبیرستان نیز گفت: اگر دریافت غیرقانونی صورت گرفته باشد، برخورد قانونی می‌کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
لطفا به دريافتهاي مدارس تيز هوشان در تهران نيز رسيدگي شود هم شهريه ميليوني مي گيرند و هم ..........
فقط اسم مدارس تیزهوشان را یدک می کشند. معلمان ضعیف، مدیریت ضعیف، عدم نظارت بر حضور و غیاب دانش آموزان، بی تفاوتی و گاه ترغیب دانش آموزان به عدم حضور در کلاس درس و ماندن در خانه برای آمادگی شرکت در آزمون های علمی، عدم تشکيل تعداد قابل توجهی از ساعت کلاسها و ....از مشخصات مدرسه ... شماره 1 اصفهان است. از نظر فرهنگی هم که هيچ نظارتی نیست. تازه شهريه حداقل 700 هزار تومانی هم گرفته اند.
کاش هر کسی سر جای خودش بود و .....